2022-09-10, 15:15
  #212413
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Helvete vilken kö. Den tog aldrig slut.
Är detta alltså ryssar som väntar på att få komma in i sitt egna hemland Ryssland? Total förnedring i så fall.
Misstänker att ryssarna är livrädda för fler inhemska attacker efter de senaste bilbomberna mot ryska ledare och därför är väldigt restriktiva med vem som får komma in.

Nej det är ukrainska kollaboratörer som vet att de har åtal att vänta. Men många borde ha ryska pass, men det verkar inte hjälpa dem.
Citera
2022-09-10, 15:16
  #212414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Så den efterblivne diktatorn puttler har invaderat Ukraina på grund av Vogue, på grund av att Ukraina är mindre korrupt än Ryssland, på grund av att nazisterna inte har lika starkt stöd i Ukraina som i Ryssland och på grund av att Ukraina inte har diktatur som Ryssland? Eller börjar ni plattfötter bli lite desperata?


Så barnamördare v.puttin är avis att hans fru skiljde sig från honom och att han inte fick posera på framsidan av vogue? Är du också avis kanske? Annars finns denna fina posering av Winston och Clementine för en fransk tidning 1944, så det är ju inte första gången om man säger
https://www.alamy.com/stock-photo-1944-le-patriote-illustre-front-page-reporting-winston-churchill-and-72277642.html


Ukraina är mycket riktigt ganska korrupt, de återfinns på plats 122 av världens minst korrupta länder, lite mindre korrupt än Ryssland på plats 136. Tycker dynghögen puttler att det är pinsamt?
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index


I senaste valet i Ukraina lyckades de högerextrema partierna trots valallians bara nå 2% av rösterna vilket inte var tillräckligt för att komma in i parlamentet. I Ryssland däremot sitter nazistpartiet Rodina i Duman. Skitstöveln puttler är givetvis inte glad då Ukrainarna inte valde in nazister.


Och vad gäller demokrati så ligger Ukraina inte nått vidare till, plats 86 i listan över världens mest demokratiska länder, Ryssland hittar vi längre ner på plats 124. Tycker slapptasken puttler att det är orättvist att hans diktatorfasoner inte hyllas som demokratiska?


I ett krig som Ryssland startade med sin invasion 2014. Ukraina har både rätt och plikt att skydda sina medborgare mot utländsk aggression.


Är du och snorkråkan puttler också plattjordare? Tror ni på att Elvis lever? Tror ni att fotbolls-VM i Sverige 1958 var en konspiration?


Då Ryssland är att räkna som ett afrikanskt land, så ligger onekligen Ukraina ganska långt ner på listan över europeiska länder vad gäller demokrati och mänskliga rättigheter.

Om jag förstår dig rätt menar du att Ukraina är ett skitland med korruption, diktatur, och nazism men du tycker att Ryssland är lite värre och därför är du villig att donera miljardtals kronor i vapen och stöd och runka till bilder på döda soldater medans människor dör i vårdköerna i Sverige eller inte har råd med räntorna? OK!
Citera
2022-09-10, 15:18
  #212415
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nu när Ukraina har vind i seglen lär de inte vara särskilt intresserade av att förhandla bort delar av sitt land. Putin är narcissist med uppblåst självbild. Han kommer inte vilja förhandla, utan kommer slåss till siste man.
Nu befinner väl Ukraina sig så nära den ryska gränsen att man borde kunna nå den med HIMARS? När de nya trupperna anländer från Ryssland, kommer de mötas av artilleri och Ukraina kommer kunna slå sönder försörjningslinjerna för det manskap som redan befinner sig i östra Ukraina. Det blir svårare för ryssen nu.


Misstänker också Putin kommer göra en Hitlerfinal med skott av egen hand. Han kommer inte att vilja låta sig förnedras att sitta i ett förhandlingsbord. Han kommer inte heller att vilja förnedras att bli defenstreras av FSB, han väljer nog sin egen metod.

Det är så så kollosals rysskatastrof nu i Ukraina, man undrar hur mycket Putin är informerad om läget.
Citera
2022-09-10, 15:20
  #212416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Dom har redan tackat nej flera gånger

Inte så konstigt då naziryssland ställer så många orimliga krav.
Citera
2022-09-10, 15:21
  #212417
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han kanske drar tillbaka trupperna till gränsen innan invasionen och hoppas att det ska locka dom till förhandlingsbordet?

Jag tror inte de har den styrningen och förmågan till beslut, allt händer mer bara allt eftersom. Om Putin ger den ordern hur kommer den genomföras? Kommer de flyende trupperna stanna vid gränsen till Donbas? Kommer Ukrainarna göra det? Vi ser nu krigets inneboende dynamik utspela sig där ord från Putin bara är ord. Putin kan tycka och vilja men hur överförs det till verklighet i krigets Ukraina där många ryssar saknar kommunikationer och ledning?
Citera
2022-09-10, 15:21
  #212418
Medlem
Bikefits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja de har säkert problem med försörjningslinjerna, kan vara som du skriver. Det som kan tala emot detta är väl att de kunnat samla ihop bränsleskvättar från andra stridsvagnar och fordon för att rädda några av stridsvagnarna.
Vad är det du skriver? Insinuerar du att ryssarna saknar bränsle?
Jag har läst på Flashback att landet (världens största) har otroliga oljetillgångar och befolkningen kan bada i bensin när Europa fryser.
Citera
2022-09-10, 15:22
  #212419
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Misstänker också Putin kommer göra en Hitlerfinal med skott av egen hand. Han kommer inte att vilja låta sig förnedras att sitta i ett förhandlingsbord. Han kommer inte heller att vilja förnedras att bli defenstreras av FSB, han väljer nog sin egen metod.

Det är så så kollosals rysskatastrof nu i Ukraina, man undrar hur mycket Putin är informerad om läget.
Tror att hans undersåtar rapporterar att det är amerikanarnas inblandning i kriget som gör att de måste dra sig tillbaka. Ryssarna var ju uppe i FN och gnällde häromdagen om att Ukraina blev försedda med vapen från väst.

Är det helt otänkbart att Putin skickar iväg ett kärnvapen någonstans innan han tar livet av sig?
Citera
2022-09-10, 15:23
  #212420
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Enl Gregg vill ryssen förhandla nu.
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Synnerligen goda nyhet vad gäller offensiven! Izirum kan vara helt inaget redan i kväll. Ca 10 000 inringade rySSar fångade i en ficka till sydväst. Luhansk regionen börjar bli hotad. Det blir spännande att följa detta!

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-10, 15:23
  #212421
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag gillar de två ryssarna med systemetpåsar som syns till vänster i bild. Trots explosionen så går de bara över skräpet för att fortsätta hem. De ska väl hem och supa på allvar misstänker jag.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1568546347913019393

Hahaha jag skrattar ihjäl mig. Det landar en jävla bomb några meter från dom, en hel vägg med sten flyger framför och de bara traskar vidare som ingenting.
Citera
2022-09-10, 15:23
  #212422
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Misstänker också Putin kommer göra en Hitlerfinal med skott av egen hand. Han kommer inte att vilja låta sig förnedras att sitta i ett förhandlingsbord. Han kommer inte heller att vilja förnedras att bli defenstreras av FSB, han väljer nog sin egen metod.

Det är så så kollosals rysskatastrof nu i Ukraina, man undrar hur mycket Putin är informerad om läget.

Mycket av nyheterna kommer även på statlig rysk TV nu om jag förstått det rätt? Kan verkligen Putin vara ovetande? Kanske har han eftersläpning på händelseutvecklingen men helt ovetande?
Citera
2022-09-10, 15:24
  #212423
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Helvete vilken kö. Den tog aldrig slut.

Är detta alltså ryssar som väntar på att få komma in i sitt egna hemland Ryssland? Total förnedring i så fall.

Misstänker att ryssarna är livrädda för fler inhemska attacker efter de senaste bilbomberna mot ryska ledare och därför är väldigt restriktiva med vem som får komma in.

Om det är ryska medborgare som inte släpps in i Ryssland så är det mycket märkligt. OM det var flyende soldater som tagit på sig civila kläder borde väl ryssarna ha koll.

Det kanske bara är totalt kaos nu vid gränserna ryssarna har helt tappat kontrollen och bara stänger ner.
Citera
2022-09-10, 15:25
  #212424
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Synnerligen goda nyhet vad gäller offensiven! Izirum kan vara helt inaget redan i kväll. Ca 10 000 inringade rySSar fångade i en ficka till sydväst. Luhansk regionen börjar bli hotad. Det blir spännande att följa detta!

Slava Ukraini!

Är dessa ryssar kvar där eller har de flytt? Med 10000 man borde de väl gjort någon motoffensiv ut från Izium?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in