Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Putin måste snabba sig till förhandlingsbordet nu. Frågan är hur villiga ukrainarna är att sätta sig där. Jag tror att dom vill befria hela Ukraina, men vi får se.
Nu när Ukraina har vind i seglen lär de inte vara särskilt intresserade av att förhandla bort delar av sitt land. Putin är narcissist med uppblåst självbild. Han kommer inte vilja förhandla, utan kommer slåss till siste man.
Nu befinner väl Ukraina sig så nära den ryska gränsen att man borde kunna nå den med HIMARS? När de nya trupperna anländer från Ryssland, kommer de mötas av artilleri och Ukraina kommer kunna slå sönder försörjningslinjerna för det manskap som redan befinner sig i östra Ukraina. Det blir svårare för ryssen nu.