Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Kan det vara ett storskaligt myteri vi ser?
Jag tror att de är överraskade av Ukrainas snabba framryckning och vill samla sina trupper i Luhansk och Donetsk för att bättre kunna försvara de större städerna. Nu är ryssarna utspridda, och det är inte till deras fördel.
Om Putin ska kunna utropa någon sorts seger så måste det bli att han ”fritagit utbrytarrepublikerna och avnazifierat dem”. Om han förlorar Luhansk, Donetsk och Krim till Ukraina så är det fullständigt ute med honom.