2022-09-10, 14:04
  #212329
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Sådär, Lyman helt befriad från ryska nazister!

Wagner-gruppen bekräftar det:

Citat:
"Russian Armed Forces left Liman"

https://t.me/grey_zone/14958

Så det stämmer nog.
Citera
2022-09-10, 14:04
  #212330
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Övertygad om att du har rätt. Putin föll i diktatorfällan att endast omge sig med ja-sägare. Mycket talar för att han även fortsättningsvis är dåligt underättad -får en förljugen bild om hur det går på slagfältet. Tids nog rullar huvuden varav det sista förhoppningsvis är Putins eget.
Ja så är det.
Putin vill säkerligen ha raka besked och kräver att han får konkreta, korrekta uppgifter och rapporter utan lögner och flum.
Men det är lättare sagt än gjort när man är landets diktator.
Hitler krävde också att generalerna skulle vara ärliga mot honom och säga sin mening för att sen skälla ut dom när dom faktiskt gjorde så...
__________________
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-09-10 kl. 14:07.
Citera
2022-09-10, 14:05
  #212331
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland hade lätt vunnit detta om det var shyssta spelregler. Men nu har du bla dat sig i och då får vi en soppa

Finns inga schysta spelregler i krig, dessutom var det ryssarna som tog första snedsteget.
Citera
2022-09-10, 14:05
  #212332
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland hade lätt vunnit detta om det var shyssta spelregler. Men nu har du bla dat sig i och då får vi en soppa
När har ryssen någon gång valt att spela efter spelreglerna? I något?
Citera
2022-09-10, 14:06
  #212333
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Wagner-gruppen bekräftar det:



Så det stämmer nog.
Vart tar de egentligen vägen? Vart lämnar de till?
Citera
2022-09-10, 14:06
  #212334
Medlem
Kiddieoxos avatar
Kommer ni ihåg hur mycket Airsoft Serben o co blåste upp att Ryssland tog Severodonetsk och Lysychansk?
Snart är det området tillbaka under Ukrainsk kontroll.
__________________
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-09-10 kl. 14:19.
Citera
2022-09-10, 14:07
  #212335
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland hade lätt vunnit detta om det var shyssta spelregler. Men nu har du bla dat sig i och då får vi en soppa
Om man bladar sig, får man soppa då?
Vad menar du med schyssta spelregler? Att ryssar skulle våldta Ukrainska barn och skjuta dem i huvudet utan att Ukraina försvarade sig?
Citera
2022-09-10, 14:07
  #212336
Moderator
-Info-s avatar
Jag undrar verkligen vad Putin tänker just nu.

Även han borde se att frontavsnitt efter frontavsnitt brakar samman just nu, och att kriget håller på att förloras.

Vad tänker han göra åt situationen? Vad blir hans motdrag?
Citera
2022-09-10, 14:08
  #212337
Medlem
Ja otroligt ojust att Ryssland inte fick mörda i lugn och ro utan att att väst lade sig i.


Vad är det för sjuka människor som inte bara tänker utan t.o.m utrycker detta?
Invandrat pack eller bokstavligt talat sjuka människor?
Citera
2022-09-10, 14:09
  #212338
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Övertygad om att du har rätt. Putin föll i diktatorfällan att endast omge sig med ja-sägare. Mycket talar för att han även fortsättningsvis är dåligt underättad -får en förljugen bild om hur det går på slagfältet. Tids nog rullar huvuden varav det sista förhoppningsvis är Putins eget.

Ja, precis sin som sin föregångare Stalin så har väl antagligen också Putin blivit galen och/eller paranoid.

Mot slutet började ju Stalin beställa avrättningar och fängelsestraff på sina egna partners, vänner och familj för att han inte litade på någon. Putin agerar liknande.
Citera
2022-09-10, 14:09
  #212339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Vart tar de egentligen vägen? Vart lämnar de till?
Dom flesta har nog lagt ner vapnen helt och flytt många är nog hemma hos sina familjer i ryssland. Tror vi kommer få se en flod av ryska invandrare till europa snart.
Citera
2022-09-10, 14:09
  #212340
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
F-n..kan ingen bara bomba skiten ur dem?
Kackerlackor är de.
De har förtjänat att dö.
Absolut inte, inga fler behöver dö, att sen leva resten av livet i Ryssland är värre samt ett mer lämpligt straff.
Putte den lille kan lägga ner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in