2022-09-10, 09:37
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Vad är rustaket på sub? Hur mycket kan man ta utan att det ger mer effekt? Man vill inte göra det, men det är frestande att ta nästa steg när man ändå behöver ta så mycket.

För smärtlindring är det 4mg åtminstone.

Det har skrivits flera ggr i tråden.
Citera
2022-09-10, 11:18
Medlem
StigHails avatar
När kan jag ta suboxone? Har inte tagit något heroin sen i torsdags kväll. Har klarat den första abstinensen med Subutex och massa lyrika och benzo.
Men nu ör både lyrican och Subutex slut.
Nu har jag bara subuxone kvar men det är ju Naloxon i den, har allt heroin och motfin försvunnit ur min kropp så jag kan ta subuxone?

Ursäkta stavfel, jag ser knappt vad jag skriver
Citera
2022-09-10, 13:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Vad är rustaket på sub? Hur mycket kan man ta utan att det ger mer effekt? Man vill inte göra det, men det är frestande att ta nästa steg när man ändå behöver ta så mycket.

Ca 16 mg. Egentligen är det ingen större skillnad på 16 och 24 mg. Jag är iofs med i Laro så jag får aldrig rus av Buprenorfin. De doser som ges ut på laro är till för att man inte ska känna drogsug, Vissa klarar sig på 8 mg per dygn men jag behöver 16 mg. Jag stod på 12 mg under mina första månader men jag märke att dagen efter så kände jag drog sug så jag blev höjd till 16 mg och det klarar jag mig på ett dygn men vissa kan behöva 20-24 mg.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
För smärtlindring är det 4mg åtminstone.

Det har skrivits flera ggr i tråden.

Källa på det tack!
Citera
2022-09-10, 13:35
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ca 16 mg. Egentligen är det ingen större skillnad på 16 och 24 mg. Jag är iofs med i Laro så jag får aldrig rus av Buprenorfin. De doser som ges ut på laro är till för att man inte ska känna drogsug, Vissa klarar sig på 8 mg per dygn men jag behöver 16 mg. Jag stod på 12 mg under mina första månader men jag märke att dagen efter så kände jag drog sug så jag blev höjd till 16 mg och det klarar jag mig på ett dygn men vissa kan behöva 20-24 mg.

Källa på det tack!

Som jag skrev, jag har läst det här i tråden vid ett flertal tillfällen och då är det smärtpatienter som skrivit det.
Dom kan ju såklart ljuga/hitta på som alla andra, men vad dom skulle tjäna på det vet jag inte.

Jag äter inte Sub själv, är inte inom LARO heller.
Har däremot en nära familjemedlem som är det, därav mitt ”intresse” av att läsa och lära mig mer om det.

Var kanske illa formulerat av mig i mitt inlägg angående 4mg så om jag istället skriver såhär då;

”4mg är något jag flertalet ggr läst här i tråden ska vara taket för smärtlindring åtminstone”, blir det bättre så?

Edit; obs att jag pratar om taket ang smärtlindring, inte för rus, om det är någon skillnad.
Citera
2022-09-10, 18:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Som jag skrev, jag har läst det här i tråden vid ett flertal tillfällen och då är det smärtpatienter som skrivit det.
Dom kan ju såklart ljuga/hitta på som alla andra, men vad dom skulle tjäna på det vet jag inte.

Jag äter inte Sub själv, är inte inom LARO heller.
Har däremot en nära familjemedlem som är det, därav mitt ”intresse” av att läsa och lära mig mer om det.

Var kanske illa formulerat av mig i mitt inlägg angående 4mg så om jag istället skriver såhär då;

”4mg är något jag flertalet ggr läst här i tråden ska vara taket för smärtlindring åtminstone”, blir det bättre så?

Edit; obs att jag pratar om taket ang smärtlindring, inte för rus, om det är någon skillnad.

Det är klart att man får mer smärtlindring om man äter mer än 4 mg. Man får smärtlindring tills Buprenorfinets takeffekt inträffar, vilket brukar vara vid ca 24 mg. Då har Buprenorfinet tagit plats på alla my-receptorer.
Buprenorfin är dock väldigt speciell när det gäller ruseffekter. Absolut bäst effekt får man på doser mellan 0,2 - 1 mg, då är välmående som bäst. Mellan 1 - 2 mg mår man såklart också bra men börjar man komma upp i doser över 2 mg så avtar välmåendet ganska mycket och doser på 4 mg och uppåt blir man bara slö. Det kan ju iofs vara ganska mysigt att ligga och bara känna sig slö men någon eufori är inte att tala om
Citera
2022-09-12, 05:42
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
NOTERA: Vid överdoser - RING ALLTID efter ambulans. Det kommer ingen polis. Sjukvårdspersonal FÅR enligt lag inte tillkalla polis, såvida det inte pågår ett brott med minst 2-4 års fängelse på platsen. Dvs. att de skiter att du står med en joint - men håller du i ett kilo heroin, så har dem rätt att ringa.
Lagen är till för att missbrukare inte ska frukta ringa ambulans vid överdos.
Den här lagen, vill M, KD, SD och C avskaffa.
Mest högljudd är SD som menar att man då kan gripa missbrukare - utan att tänka på att missbrukare då kommer att dra sig för att ringa efter hjälp.
Tänk efter på vilka pappskallar ni röstar på. S vill utöka den lagen till anonym hjälp - dvs. att det inte skrivs i din journal, då du kommer att märkas som missbrukare för resten av ditt liv, och får max en Ipren om du bryter benet, och alla opiater/opioder kan du glömma.
Den guiden jag skrivit ovan, kan lätt leda till OD - tveka inte en sekund att ringa efter ambulans.
Säg dock inget om plåstret, för det kommer att skrivas i din journal, och du kan glömma dina recept.
Säg att du har tagit en extra Buprenorfin tablett (Metadon, whatever), men råkade tugga sönder den av ren reflex och misstag.
Om de frågar varför du har tagit en extra tablett trots att du har plåster, så säg att du har ont som fan i ryggen och plåstret hjälper inte så mycket. Det kan faktiskt leda till att du får plåster med högre dos.
EDIT: Det var så jag fick 40 mg plåster från 20 mg på Beroendemottagning!!! Nu hämtar jag ut gratis på apoteket. Det räcker med ett par uttag eller ett uttag och några andra mediciner för att du ska nå 100%, och allt blir gratis.

Det stämmer inte alls här.
Alla gånger man ringer 112 pga drogöverdos kommer polisen alltid med för att se om de kan ta någon på platsen eller att det finns droger där, de bryr sig bara om det inte om nån överdoserar. ambulansen hämtar en sen får man böter från polisen... så tro fan att många drar sig för att ringa. 8000 spänn är inga fickpengar direkt men så klart man vill rädda nåns liv.

Men polisen kommer alltid iaf när såna samtal rings. det har alltid varit så. Kanske inte är det i andra delar av landet. Aldrig hört talas om
Citera
2022-09-12, 05:54
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

4 mg är taket på.
Citera
2022-09-12, 10:05
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
4 mg är taket på.

Att gå högre än så är alltså bara bull? Man blir inte skönare på 12 mg än 4? Svårt att hålla med? Kan hända att det rör sig om pacebo.
Citera
2022-09-12, 11:08
Medlem
Citat:
Att gå högre än så är alltså bara bull? Man blir inte skönare på 12 mg än 4? Svårt att hålla med? Kan hända att det rör sig om pacebo.

Skiten är dock guld som smärtlindring. Har trasiga axlar, revben och ländrygg.
Citera
2022-09-12, 11:09
Medlem
Citat:
4 mg är taket på.

I detta läget skulle jag alltså tjäna, rent ekonomiskt, på H?
Citera
2022-09-12, 11:11
Medlem
Citat:
4 mg är taket på.

Källa på det? Misstror dig inte, vill bara inte slösa massa pengar.
Citera
2022-09-12, 11:38
Bannlyst
Citat:
Det stämmer inte alls här.
Alla gånger man ringer 112 pga drogöverdos kommer polisen alltid med för att se om de kan ta någon på platsen eller att det finns droger där, de bryr sig bara om det inte om nån överdoserar. ambulansen hämtar en sen får man böter från polisen... så tro fan att många drar sig för att ringa. 8000 spänn är inga fickpengar direkt men så klart man vill rädda nåns liv.

Men polisen kommer alltid iaf när såna samtal rings. det har alltid varit så. Kanske inte är det i andra delar av landet. Aldrig hört talas om

Jag trodde vi var överens om att det skiljer sig åt i olika delar av landet, men du kanske inte minns :-)
Finns de som driver frågan ialf.
Citat:
Bakgrunden är att personer kan tveka att ringa 112 vid överdos eftersom de riskerar att åka fast för ringa narkotikabrott, få lagen är konstruerad så att anmälan ska upprättas vid alla narkotikabrott.

Enligt artikelförfattarna skiljer sig praxis inom polismyndigheten från region till region och ibland också inom samma område. För att gör det tydligt för både polisen och för den som larmar vad som gäller vill Mikael Johansson och Peter Moilanen den narkotikautredningen tar fram ett förslag som gör att ingen ska behöva tveka att ringa 112 vid en överdos.
https://drugnews.se/2022/09/05/narkotikapolitiken-behover-mer-pragmatism/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in