2022-09-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Allt fler rapporter från pro-ryska nazister trillar in nu, ryssarna har övergett Izyum, staden är nu återerövrad av de ukrainska styrkorna.

Det vi ser just nu är helt makalöst, helt makalöst. Tänk er att de ryska nazisterna, med imperialisten Putin i spetsen, kastade in i princip allt de hade och led gigantiska förluster i 6 månader bara för att sedan torska allt på typ fyra dagar!

MAKALÖST.

Inte för att jag är nån expert men är det inte Ukraina som har nazister i deras armé? Med azov gänget dom poserar ju med hakkorsflaggor och ss märken överallt ju. Dom är ju öppet nazister och krigare från hela världen med nazistsympatier har slutit samman med dem. Så varför skriver du pro-ryska nazister? Och Putin har ju öppet sagt att han ska avnazifiera Ukraina. Så förstår inte det går inte ihop för mig? Inget för att provocera bara frågar för tex jag har fått en helt annan uppfattning om vilka som är nazister i allt detta.
Citera
2022-09-10, 10:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
av det most korrupta landet i Europa, Ukraina?
Vad spelar det för roll om Ukraina är det most korrupta landet i Europa? Menar du att man får invadera länder som har korruption? Ryssland har skyhög korruption – då tycker du att USA ska få invadera Ryssland? Vad tycker du att USA ska göra när de invaderat Ryssland? Ska de avsätta nazisten Putin?
Citera
2022-09-10, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha kul att du åtminstone kan erkänna lite grand hur jävla fel du hade.

Du förstår väl att det kommer mera bevis för hur värdelösa din ryska krigsmakt är under dagen?

Izyum är tydligen nästa man till rakning. Vad tycker och tror du om det?
Kiev-fansen här på forumet (+90% av populationen här) har ju felbedömt krigets gång tusen gånger om sedan februari, på längden och på tvären, önsketänkandet grasserar - så jag inser inte att jag behöver känna mig speciellt skyldig.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Bör finnas enorma lager av vapen och ammunition i izium dock. Hoppas det kan hamna i ukrainska händer
Ja de saknar ju nu möjlighet att få med sig grejerna.

Då det dessutom verka varit en panikflykt var de nog inte speciellt motiverade att plocka med sig nåt som kunde sinka dom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssland har ingenting med korruptionen i Ukraina att göra, och har själva dessutom ruskigt hög korruption. Ryssland har ingen rätt att invadera sitt grannland för att de tycker att korruptionen där är för hög.
Många tycker att ryssarna är fula och luktar illa, men vi har ingen rätt att invadera Ryssland för det.

Det jag undrar är varför Du är villig att donera vapen, pengar och förstöra Sveriges till synes neutrala status för att behålla i makten en regim som stöttar nazister, bombar sitt eget folk i Donetsk, korrupt som in i helvete och som inte har någon fullgod demokrati? Vad är det du egentligen vill här? Om du hatar Ryssland och hellre ser nazister och en regim som avrättar sin egen befolknings civila, så säg det. Då förstår vi var vi har varandra.
Citera
2022-09-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Inte för att jag är nån expert men är det inte Ukraina som har nazister i deras armé? Med azov gänget dom poserar ju med hakkorsflaggor och ss märken överallt ju. Dom är ju öppet nazister och krigare från hela världen med nazistsympatier har slutit samman med dem. Så varför skriver du pro-ryska nazister? Och Putin har ju öppet sagt att han ska avnazifiera Ukraina. Så förstår inte det går inte ihop för mig? Inget för att provocera bara frågar för tex jag har fått en helt annan uppfattning om vilka som är nazister i allt detta.

Vem har gett dig den uppfattningen och har de invaderat ett annat land och mördat och våldtagit?
Citera
2022-09-10, 10:45
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Fantastiskt. Kombination av Ukrainas mod och västerländska fina vapen. Oslagbart.

Detta är nog lite som Narva. Ryssarna förlorade stort men vi vet alla hur det gick för Kalle Puling sedan i Poltava. Detta är en tillfällig Ukrainsk vinst och Ryssland kommer slå tillbaka hårdare än aldrig förr och knäcka den Ukrainska militären.
Citera
2022-09-10, 10:46
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kanske? ;-)
OK, gott så.

Men den ”taktiska reträtten” till Ö sidan av floden skall ses i ljuset av att den ryska fronten kollapsat till ett djup på 50 km och en bredd på 50-60 km. Området motsvarar ungefär N Sthm - Uppsala - Norrtälje (!). Det är inte en taktisk reträtt.

Dessutom blir det naturligtvis svårare för Ryssland att ta tillbaka områden N Izium närmde släppt stödjepunkten och UAF nu har en vattenreservoar på sin V flank. Jag förutspår att Izium faller inom ett par dagar när huvudsakliga underhållslinjen kapats. Vi hörde den ryske reportern säga att man behövde lämna på natten vilket styrker att den kvarvarande vägen Ö inte är säker.

Många rykten om att ryssarna har flytt Izyum nu. Kupjansk är nu bekräftat rensat från orcherna, en viktigt strategisk stad.
https://twitter.com/FriaUkraina/status/1568514948376023040?s=20&t=Y3_1Gzx4bTl12hsm4UEavw
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Visst.
Du är bara lite nyfiken och vill inte provocera. Vi säger så.
Citat:
Det finns inga Azovnazister i Ukraina.... det fanns inga biovapenlabb i Ukraina.... det pågår ingen child trafficking i Ukraina....

Bla bla bla jävla nötter vilka försöker ni lura?

Kör över skiten heja Ryssland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Nej det är det inte. Du är ett ett simpelt rysstroll som sprider dynga.

Drar han tillbaka ryska styrkor för att han förlorar så förnedras han. Vilket han aldrig tillåter. Sarmat är Putins sista kort och det är det korten han verkar använda nu
Citera
2022-09-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Det jag undrar är varför Du är villig att donera vapen, pengar och förstöra Sveriges till synes neutrala status för att behålla i makten en regim som stöttar nazister, bombar sitt eget folk i Donetsk, korrupt som in i helvete och som inte har någon fullgod demokrati? Vad är det du egentligen vill här? Om du hatar Ryssland och hellre ser nazister och en regim som avrättar sin egen befolknings civila, så säg det. Då förstår vi var vi har varandra.

Vi vill INTE se naziryssland i Europa. Det är hela förklaringen.

Plus du vet, den starkes rätt som ni brukade prata om
Citera
2022-09-10, 10:48
Medlem
Jo, problemet är att de flyr inte dör. Så är det reträtt eller flykt?

Vi får se i lyman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in