2022-09-10, 10:34
  #212041
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Ryssarna springer som räddharar nu.
"Run rabbit run".
https://www.youtube.com/watch?v=FHJGH-Q07-Q
Citera
2022-09-10, 10:35
  #212042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Bitter kommenter du kan ju börja besvara den?
Zelensky och hans fru poserar som vogue modeller medan ukrainska soldater dödas: https://www.nytimes.com/2022/07/28/style/olena-zelenska-vogue.html

Ukrainas korruption (innan februari): https://www.bbc.com/news/business-47571043

Ukraina regimens nazisoldater som NATO råkade retweeta utan se att de har nazisymbolen på sig:
NATO Says It Didn't Notice Ukraine Soldier's Apparent Nazi Symbol in Tweet

Demokratin i Ukraina:
Ukraine bans largest opposition party
Ukraine suspends 11 political parties with links to Russia

Ukraina nazi-regimens bombning av Donetsk mot civila långt innan februari 2022:
Shelling in eastern Ukraine wounds troops and civilians
Deadly shelling strikes bus in Ukraine's Donetsk
Ukraine conflict: Four civilians killed in army shelling, say rebels
Donbas: “We’re used to the shelling”

Vad är det ni egentligen kämpar för? Ni hoppar med samma människor som stödde att alla ovaccinerade mot covid skulle få sparken från sina jobb och som önskar insätta ett tredje kön.

Visst är det kul att se ukrainska och ryska soldater dö som en sport när man är flera hundra mil bort? Vem som övertagit vad spelar ingen roll alls. Snart kommer en till offensiv från andra sidan och vice versa. I era runkfantasier om vogue modellen zelensky och hoppet om att denna docka ska fortsätta ha makt över det #1 korrupta landet i hela Europa har ni förlorat er förmåga att ha en gnutta logik.


Sverige hjälper Ukraina av själviska skäl

1 Ryssland är ett hot emot Sverige - Så varje död rysk soldat och förstört material är bra för Sverige.

2 Ryssland försöker skriva om världsordningen som är dåligt för Sverige, Väst och Världen.

Så det är en så länge ett billigt sätt att för Sverige att försvara sig emot Ryssland. Sen får vi se i vinter vad Europa tycker. Jag hoppas att folket i Europa har lite ryggrad och står emot monstret från öst.
Citera
2022-09-10, 10:35
  #212043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha kul att du åtminstone kan erkänna lite grand hur jävla fel du hade.

Du förstår väl att det kommer mera bevis för hur värdelösa din ryska krigsmakt är under dagen?

Izyum är tydligen nästa man till rakning. Vad tycker och tror du om det?

Citat:
The greatest military fail of the russian-soviet union history

Nja, i alla fall sen "the great undanmanöver" i Kiev
Citera
2022-09-10, 10:35
  #212044
Medlem
donald12s avatar
Ukraina sänkte en pråm med ryzzka supply trucks vid Kherson

https://youtu.be/2JihKYT2anw
Citera
2022-09-10, 10:36
  #212045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Allt fler rapporter från pro-ryska nazister trillar in nu, ryssarna har övergett Izyum, staden är nu återerövrad av de ukrainska styrkorna.

Det vi ser just nu är helt makalöst, helt makalöst. Tänk er att de ryska nazisterna, med imperialisten Putin i spetsen, kastade in i princip allt de hade och led gigantiska förluster i 6 månader bara för att sedan torska allt på typ fyra dagar!

MAKALÖST.

Fantastiskt. Kombination av Ukrainas mod och västerländska fina vapen. Oslagbart.
Citera
2022-09-10, 10:36
  #212046
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vi kan enas om att de har intagit västra delen av staden, jag har det från ett par ryska källor också. Däremot betyder det förstås inte att hela staden har fallit, och inte heller att UA har säkrat kontroll över området. Det rör sig om en taktisk reträtt en liten bit österut, båda sidor kommer att fortsätta strida.

Att man måste vara försiktig med hur man tolkar bilder står jag för, även om den där takbilden kanske var äkta.
Kanske? ;-)
OK, gott så.

Men den ”taktiska reträtten” till Ö sidan av floden skall ses i ljuset av att den ryska fronten kollapsat till ett djup på 50 km och en bredd på 50-60 km. Området motsvarar ungefär N Sthm - Uppsala - Norrtälje (!). Det är inte en taktisk reträtt.

Dessutom blir det naturligtvis svårare för Ryssland att ta tillbaka områden N Izium närmde släppt stödjepunkten och UAF nu har en vattenreservoar på sin V flank. Jag förutspår att Izium faller inom ett par dagar när huvudsakliga underhållslinjen kapats. Vi hörde den ryske reportern säga att man behövde lämna på natten vilket styrker att den kvarvarande vägen Ö inte är säker.
Citera
2022-09-10, 10:40
  #212047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Allt du spyr ur dig är sekundärt när ryssen invaderar ett grannland i ett massivt övergrepp.
Kampen gäller att hindra att fler hamnar under Putins stövel med tvång.

Jag trodde kampen var att förhindra att civila fortsätter mördas av det most korrupta landet i Europa, Ukraina? Eller spelar det ingen roll om naziregimen fortsätter bomba donetsk?
Citera
2022-09-10, 10:40
  #212048
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Ukrainas korruption (innan februari): https://www.bbc.com/news/business-47571043
Ryssland har ingenting med korruptionen i Ukraina att göra, och har själva dessutom ruskigt hög korruption. Ryssland har ingen rätt att invadera sitt grannland för att de tycker att korruptionen där är för hög.
Många tycker att ryssarna är fula och luktar illa, men vi har ingen rätt att invadera Ryssland för det.
Citera
2022-09-10, 10:40
  #212049
Medlem
Bör finnas enorma lager av vapen och ammunition i izium dock. Hoppas det kan hamna i ukrainska händer
Citera
2022-09-10, 10:41
  #212050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Ryssens försvarslinjer i norr verkar ha varit rena papperskonstruktioner, underbemmanade divisioner med låg kvalitet, som helt rämnat när Ukraina satt in hårt.

Inbillade mig att ryssens linjer där skulle vara stabila till vintern, men nu ser det ut som Ukraina har möjlighet att börja rulla upp Donbass. Återstår att se om ryssen har något att sätta in för att kontra Ukrainas fantastiska framgångar.

De har väl känt sig tvungna att flytta bra förband till Kherson och hoppats att Ukraina inte hade styrkan eller viljan att anfalla där de försvagade fronten.

Efter en offensiv så är man svagare och har Ryssarna några strategiska reserver så kan vi nog se på motanfall eller så tar man förlusten och backar. Om det är en vild flykt och förbanden har brutit ihop så tar det dit och yta.

Caveat - Vi vet ju inte hur illa det är och hur mycket av rapporteringen som stämmer.
Citera
2022-09-10, 10:42
  #212051
Medlem
Om lyman verkligen är övergivet så faller allt. Tyvärr är det bara ryska källor och jag "hör" att det är lögn. Varför ryssen ljuger om lyman fattar jag inte. Vi får se om några timmar


Ingen kan hitta nåt om Moldavien så får anta att det inte stämmer
Citera
2022-09-10, 10:42
  #212052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Zelensky och hans fru poserar som vogue modeller medan ukrainska soldater dödas: https://www.nytimes.com/2022/07/28/s...ska-vogue.html

Ukrainas korruption (innan februari): https://www.bbc.com/news/business-47571043

Ukraina regimens nazisoldater som NATO råkade retweeta utan se att de har nazisymbolen på sig:
NATO Says It Didn't Notice Ukraine Soldier's Apparent Nazi Symbol in Tweet

Demokratin i Ukraina:
Ukraine bans largest opposition party
Ukraine suspends 11 political parties with links to Russia

Ukraina nazi-regimens bombning av Donetsk mot civila långt innan februari 2022:
Shelling in eastern Ukraine wounds troops and civilians
Deadly shelling strikes bus in Ukraine's Donetsk
Ukraine conflict: Four civilians killed in army shelling, say rebels
Donbas: “We’re used to the shelling”

Vad är det ni egentligen kämpar för? Ni hoppar med samma människor som stödde att alla ovaccinerade mot covid skulle få sparken från sina jobb och som önskar insätta ett tredje kön.

Visst är det kul att se ukrainska och ryska soldater dö som en sport när man är flera hundra mil bort? Vem som övertagit vad spelar ingen roll alls. Snart kommer en till offensiv från andra sidan och vice versa. I era runkfantasier om vogue modellen zelensky och hoppet om att denna docka ska fortsätta ha makt över det #1 korrupta landet i hela Europa har ni förlorat er förmåga att ha en gnutta logik.

Ryssar mördar kvinnor våldtar kvinnor dödar barn
Håller på med folkmord.
Så du o all andra ryssar ska hålla käften helt enkelt.
Sen om Zelensky poserar o tar bilder vad stör det dig ditt äckel?
Om nån är nazister så är det ni ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in