Det går inte bra nu för Putin. Blir han avsatt snart?
"Missnöjet mot Putin bubblar efter bakslagen i Ukraina.
Nu kräver styret i hemstaden Sankt Petersburg att presidenten lämnar sin post.
– Putins handlingar är ett hot mot Rysslands säkerhet, säger distriktsrådet i ett uttalande."
"I ”en sällsynt och vågad protest” går sju fullmäktigeledamöter i Sankt Petersburg ut och anklagar Vladimir Putin för förräderi, rapporterar The Telegraph.
Presidenten beskylls för att ha orsakat en ”häpnadsväckande förlust av människoliv, och en kraftig ekonomisk nedgång” efter beslutet att invadera Ukraina.
”Han måste bort”, skriver ledamöterna, som tillhör Smolninskij-distriktet."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/APdMgA/styre-i-sankt-petersburg-vill-fa-bort-putin