2022-09-09, 21:47
  #211705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Bls bls. Ryssarna slåss inte på helgen

Välkommen tillbaks på måndag så ska du se Ukraina blir överkört igen
Ryssarna verkar ha tagit långhelg.

Intressant dock hur totalt överkörda ryssarna blir. Nog för att den ukrainska sidan har nått att kämpa för och nu också är utrustade med bättre prylar än antika sovjetpjäser, ryssarna har kastat in handduken och flytt. Den ukrainska sidan måste vara oroliga över om det är en fälla eller om ryssarna verkligen har genomklappat totalt
Citera
2022-09-09, 21:47
  #211706
Medlem
Knut-Annes avatar
Julia Davis;
"Watch this roundup of clips, featuring panicked Kremlin propagandists on several state TV programs, discussing impressive gains by Ukraine's Armed Forces in reclaiming control over Ukrainian territory. More in my article"
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1568310989149605888
Citera
2022-09-09, 21:49
  #211707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Intressant, har du någon länk om det?
Även på twitter
https://mobile.twitter.com/OlgaNYC1211/status/1567836278242033665
Citera
2022-09-09, 21:50
  #211708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Du har helt rätt, varför tror du ukraina kan avancera? Jo för att de tillåts. Det är löjligt. Några mil till så börjar den riktiga ryska offensiv

Hämtar lite popcorn och väntar med spänning på 4D-schackspelarens nästa mästerdrag.
Citera
2022-09-09, 21:50
  #211709
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
??
Först kom t-72 som är legendarisk.

Sedan t-80 som är en vidareutveckling av konceptet t-64

Sedan t-90 som bygger på t-72

Och nu senast t14. Lägg märke till att det är 0,2 eller 4. Finns ju t-62 och t-34 också

Att detta ska vara så svårt att förstå. I Uralbergen finns det lager på 1000-tals t-90 av m-version. Tusentals t-14 finns också

Tusentals T14 säger du? Verkligheten verkar ligga närmre 40 st. och då gäller det en experimentell batch som skulle ha levererats nu i år. Antar dock att de uppgifterna kom innan komponentbristen slog till på allvar i Ryssland.

https://en.wikipedia.org/wiki/T-14_Armata

Servicebehovet på stridsvagnar är för övrigt ganska omfattande. Minns inte exakt hur många timmars drift man brukar tala om (knappt en månads bruk typ?) men larvfötter, kullager m.m. behöver bytas ungefär var 120:e mil.

Lägg till detta att den mest kända insatsen vi fått se av en T-14 var ett motorhaveri på segerdagen i Moskva då den fick bogseras bort från paraden. Talar vi i personbilstermer så är T-14 alltså typ en konceptbil fortfarande, samt en kraftigt försenad sådan. Om du skall hoppas på Rysslands krigsförmåga så bör du nog inte sätta hoppet till T-14.

Sen håller jag med om att T-72 är legendarisk. Med både armsax-laddare, sylvass interiör och det smått legendariska ejektor-tornet så får den nog ses som världens sämsta arbetsmiljö på larvfötter.
Citera
2022-09-09, 21:51
  #211710
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kommer inte att fungera, redan nu kan man se att motståndet mot detta sjuka krig växer i Europa.
Hittar du på lite igen?

https://twitter.com/marceldirsus/status/1568166376799444992?t=rs3ESzudkIwSzalFZyvEYQ&s=19

Citat:
New poll: 70% of Germans want to keep supporting Ukraine despite high energy prices.
Citera
2022-09-09, 21:51
  #211711
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det tar timmar att bevaka detta. Men min åsikt är att Ryssland måste straffas hårt. Inga förhandlingar förrän man gått tillbaka till åtminstone gränserna 2014. Ryska styrkorna skall avväpnas.

Dom som inte ger upp skall dödas och fraktas tillbaka till Kursk region.

Eventuella förhandlingar kan ske bara när nuvarande politiska ledning i Kreml har bytts ut. Även delar av militärledningen måste avgå, figurer som Shoigu och Gerasimov skall dömas i internationell domstol.

Krigsskadestånd skall fastställas, alla drabbade familjer måste få upprättelse.

... ....
Kriget börjar vara avgjort militärt. Ryssland kan förlänga förnedringen 2-4 månader men utgången tycks given.

Fredsförhandlingar och villkor måste börja ta form. Återställande av 2014 års gränser är givet. Ansvariga bör också avrättas. Att Putin, shoigu, lavrov, Peskov, medvejev avrättas är ett minimikrav? Sen bör givetvis ett stort krigsskadestånd uträtta för att främja återuppbyggnaden av Ukraina.

I utbyte lovar väst att sanktionerna gradvis lättas under en längre tidsperiod utgående ifrån Rysslands förmåga att betala skadestånd. En semi demilitarisering av Ryssland bör också införas.
Citera
2022-09-09, 21:52
  #211712
Medlem
ForumApaches avatar
Jag blir rörd…

https://twitter.com/mhmck/status/1568232987296161794?s=20&t=o91Aqo5oo30yOsHGSD_FXw

SLAVA UKRAINI!
Citera
2022-09-09, 21:52
  #211713
Medlem
Man kan inte låta bli att imponeras av den Ukrainska armén. Vi var nog många i inledningen av kriget som ifrågasatte var de höll hus, när ryssarna sånär intog Kiev. Men tji fick vi. Vilken otrolig comeback! Sanslös moral verkar de ha. Kör!!
Citera
2022-09-09, 21:54
  #211714
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Detta är sannerligen UAFs Ardenneroffensiv, ett sista desperat försök;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/9502

◾The Ukrainians are throwing everything they have this time.

Föreställ er ett halvt tjog Termobariska bomber där..

Om någon undrar vad Daniels video egentligen föreställer, så hittar ni svaret här:

Citat:
Awsome weekend at the national airsoft event 2022. 3150 players.#airsoft #nationalairsoftfestival #guns#tiktok #follow #krissvector #bbs #outdoors#party#camo #freinds

https://www.tiktok.com/@kristianhorlock/video/7136944304026619142?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1

Precis. Ett airsoft-event. Med 3150 st spelare.

Daniel försökte lura oss igen.
Citera
2022-09-09, 21:54
  #211715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Du har helt rätt, varför tror du ukraina kan avancera? Jo för att de tillåts. Det är löjligt. Några mil till så börjar den riktiga ryska offensiv

Kan bli svårt då Ukraina just plockat fram 8000 T-72or…..
Citera
2022-09-09, 21:55
  #211716
Medlem
donald12s avatar
Spännande!


"Fun has begun in Izyum. APU entered the city."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in