2022-09-09, 21:17
  #211669
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Kommer rykten att motståndet mot Putin eskalerar.
Fullmäktige i Lomonosovdistriktet i Moskva ansluter sig till Petersburgsfolkets stämning mot Putin.
Ser vi Putinerans slut nu?
Intressant, har du någon länk om det?
Citera
2022-09-09, 21:17
  #211670
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Härligt!

Hoppas vi kan få se nåt klipp i morgon då 10000 ryssar lämnar staden gående med silvertejp över ögonen och händerna med buntband på ryggen. Hoppas bara det finns tejp och buntband så det räcker?
Hahaha, ja Biltema borde fan ta och skicka ett stödpaket med buntband och silvertejp!
Citera
2022-09-09, 21:22
  #211671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Strategiskt har nog Ukraina en enorm överhand. Jag tror de har en plan A, B, C, D och hela vägen ner till vad nu är deras sista bokstav. De har "wargamat" det här med amerikanarna under lång tid och har mycket svårt att tro att de kommer göra några taktiskt stora missar. Sen handlar det till syvende och sist om hur de presterar på marken. Ryssarna däremot verkar ha svalt betet. Förflyttat trupp i Cherson där de nu är fastlåsta samtidigt som Ukraina kan penetrerat i öst på flera fronter så fort tillfälle ges. Verkar som att de har mycket svårt att hantera situationen och verkar råda fullt kaos med massiva förluster av materiel och manskap. Det hela påminner lite om den fanflykt vi såg runt Kiev där babushkas gav sig ut i skogen för att plocka svamp och kom hem med en rysk 2S19 Msta.
Självklart kommer den Ukrainska sidan att begå misstag, det händer alla sidor i alla krig; men turligt nog verkar den strategiskt efterblivne puttler hålla i spakarna på den andra sidan, generalerna vet att de riskerar avsked/avrättning om de kommer med dåliga nyheter och puttler själv med tummen mitt i handen vet inte ens hur man hanterar en fax. De ukrainska bönderna bör kunna komma över billiga bandvagnar den närmaste tiden.
Citera
2022-09-09, 21:22
  #211672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Undrar om den lätt underhållande men ointelligent mäster analytikern gjort detsamma.
Den har totalt sluta posta nu efter ett 10tal inlägg om dan sen kontot startades. Verkar som den fattat att hens läsförståelse satte hen i klistret?

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Intressant, har du någon länk om det?
Telegram procurator
Citera
2022-09-09, 21:23
  #211673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
När lyckades Irak få ut något krigsskadestånd av USA? Eller Vietnam? Nej, sådana här krav är fria fantasier i era skallar.

De som är sålda som slavar är Ukraina, och det av sina egna ledare med Zelensky i spetsen. De får betala både med en generation döda och skadade unga män och med att deras värdefulla åkermark pantas bort till amerikanska storföretag i utbyte mot en massa vapen.

Ukraina är skuldsatt och sålt för hundra år framåt om de inte bryter med USA.

O ditt kära ryssland ÄR skuldsatt i 200 år tack vare din korkade ledare putin. Du bör vara med och betala.
Citera
2022-09-09, 21:23
  #211674
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina är precis utanför Izium nu. https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568305705274286080
Citera
2022-09-09, 21:23
  #211675
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Kommer rykten att motståndet mot Putin eskalerar.
Fullmäktige i Lomonosovdistriktet i Moskva ansluter sig till Petersburgsfolkets stämning mot Putin.
Ser vi Putinerans slut nu?

Bra du tar upp det. Denna utveckling finner jag intressant (utan att för nu våga läsa in förmkt i den). I Tsardömet av idag är oppositionen i Petersburgh den mest slagkraftiga (enda värd namnet) och brer den ut sig så kan det gå fort. Väldigt fort till och med om den ryska Kherson-Kollapsen stämmer med verkligheten (hittills) och eventuellt ukrainsk momentum dessutom fortskrider.
Citera
2022-09-09, 21:23
  #211676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
När lyckades Irak få ut något krigsskadestånd av USA? Eller Vietnam? Nej, sådana här krav är fria fantasier i era skallar.

De som är sålda som slavar är Ukraina, och det av sina egna ledare med Zelensky i spetsen. De får betala både med en generation döda och skadade unga män och med att deras värdefulla åkermark pantas bort till amerikanska storföretag i utbyte mot en massa vapen.

Ukraina är skuldsatt och sålt för hundra år framåt om de inte bryter med USA.
Vinnaren får sällan betala skadestånd. Ryssland kommer inte vara vinnare och valet kommer stå mellan att börja betala av eller fortsätta närma sig Nordkorea i levnadsstandard.

Om man ska hata NATO och väst så kan det vara bra att förstå hur maktbalansen ser ut.....
Citera
2022-09-09, 21:23
  #211677
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
UAF behöver bara 1500 för byta mot Azov-hjältarna. Resten får de gärna slakta som grisar!

Rystrollen sitter nog nu och suger av sig sjäva...av desperation.

Slava Ukraini!

Jag har inget att invända mot att ukrainarna dödar varenda ryss, men strategiskt är det klokt att ta krigsfångar som man behandlar väl enligt konventionen.

Vad tror ni händer när tiotusentals ex-krigsfångar med krigserfarenhet kommer hem till sina försummade delrepubliker, öppnar vodkaburken och börjar fundera på vad det ryska imperiet gjort för dem egentligen?

Risken är förstås att Putin vägrar ta emot dem och att EU får försörja packet.
__________________
Senast redigerad av schipperke77 2022-09-09 kl. 21:26.
Citera
2022-09-09, 21:25
  #211678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
När lyckades Irak få ut något krigsskadestånd av USA? Eller Vietnam? Nej, sådana här krav är fria fantasier i era skallar.

De som är sålda som slavar är Ukraina, och det av sina egna ledare med Zelensky i spetsen. De får betala både med en generation döda och skadade unga män och med att deras värdefulla åkermark pantas bort till amerikanska storföretag i utbyte mot en massa vapen.

Ukraina är skuldsatt och sålt för hundra år framåt om de inte bryter med USA.

Och Rysslands framtid? Hur tror du att din framtid ter sig?
Citera
2022-09-09, 21:26
  #211679
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/xa2kxi/according_to_the_preliminary_reports_the/

Ukraina inne i staden Izium nu enligt rapport.

Kan det stämma? Satan vad fort det har gått i så fall. Hela fronten ser ju ut att ha gått fullständigt åt helvete på nolltid.

Finns det någonting alls i Ryssland som inte är en potemkinkuliss?
Citera
2022-09-09, 21:26
  #211680
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
När lyckades Irak få ut något krigsskadestånd av USA? Eller Vietnam? Nej, sådana här krav är fria fantasier i era skallar.

De som är sålda som slavar är Ukraina, och det av sina egna ledare med Zelensky i spetsen. De får betala både med en generation döda och skadade unga män och med att deras värdefulla åkermark pantas bort till amerikanska storföretag i utbyte mot en massa vapen.

Ukraina är skuldsatt och sålt för hundra år framåt om de inte bryter med USA.
Härligt att se dig i form igen. Jag tror att många av dina kollegor ligger och gråter på duschgolvet, men du är tydligen av den ihärdiga sorten.

Ibland blir saker och ting inte riktigt som man har tänkt sig, och just här syftar jag på din världsbild, inkl tramset du postade här ovanför. Ryssland kommer definitivt att betala, var så säker på det! Även om det antagligen måste ske först efter att den ryska regimen fallit i bitar och ersatts av någorlunda tänkande ryssar.

I sinom tid kommer hela Rysslands befolkning att gå ner på sina bara knän och be om förlåtelse, samt hosta upp varenda rubel de är skyldiga. Precis som tyskarna fick göra efter andra världskriget.

Ärlig fråga nu. Hur känns det att ha så fullständigt fel hela tiden?
__________________
Senast redigerad av Jiren 2022-09-09 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in