2022-09-09, 19:36
  #211585
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
F.d berömd TikTok krigare filmade sin egen död;

https://t.me/asbmil/4960

Bodycam footage from an ex-ATU soldier Volodymyr Voroshov, part of the Ukrainian Territorial Defense. 2 soldiers unknown to him, approach him. He starts yelling “where are your yellow bands. Where are they? Who are you?”

He didn’t know that the two soldiers, not wearing a Russian Armed Forces uniform were in fact Russian Spetsnaz. The Ukrainian soldier ended up filming his own death.
Ha ha ännu en en fejad rysk propagandafilm.

Har du inget bättre och trovärdigare att komma med?
Citera
2022-09-09, 19:37
  #211586
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Skalppengar motiverar dem, och vart bättre än att säkra sin pension om inte där en jävla massa legosoldater befinner sig;

En UAF skalp - 20.000 rubler

En legosoldats skalp - 50.000 rubler

En svensk förvirrades skalp - priceless.

Snart lär du se dina smutsiga serbiska landsmän i Wagner döda och förnedrade i fångenskap.
Citera
2022-09-09, 19:37
  #211587
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
https://twitter.com/Temebrarius/status/1567980443596918785

Det verkar som hela det mäktiga Transnistrien är i upplösningstillstånd.

Han har många bekymmer att hantera, den där Putin... Ingen vill vara med i den ryska armén längre...

Citat:
Russian Force Sees 'Mass Desertion' Amid Putin's Recruitment Push

Agroup of Russian troops in a Russian-backed region of Moldova is experiencing "mass desertion" during a push to recruit contract workers in the area, according to Ukrainian military intelligence.

The Main Intelligence Directorate of Ukraine's Defense Ministry wrote in a new report Thursday that residents of Transnistria are refusing to sign contracts with the Russian army despite promises of "high cash payments, social packages, and likely housing." The report also said that there had been an increase in the number of desertion cases among what it described as the "operational group of Russian troops in Transnistria."

"And due to the limited number of military contingents, the Russians cannot attract the necessary resources to search for and return the missing," it added.

https://www.newsweek.com/russian-force-sees-mass-desertion-amid-putins-recruitment-push-report-1741284
Citera
2022-09-09, 19:37
  #211588
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Detta är sannerligen UAFs Ardenneroffensiv, ett sista desperat försök;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/9502

◾The Ukrainians are throwing everything they have this time.

Föreställ er ett halvt tjog Termobariska bomber där..

Det där lär ju vara rätt långt bakom försvarslinjerna så det är nog lugnt att gå omkring på det där viset. Ryssarna har ju inte precis imponerat med precisionen på sina robotar eller sin luftstridsförmåga heller.

På tal om det sistnämnda så lärde jag mig nyligen att räckvidden på stridsflygen (på båda sidor) är väldigt kort just nu, främst för att de tvingas flyga så lågt där luften är betydligt tjockare. Det räcker till snabba insatser nära frontlinjerna men inte mycket mer än så. Större flygmaskiner på högre höjd hade klarat det förstås, men då krävs det luftherravälde vilket fortfarande inte har uppnåtts.
Citera
2022-09-09, 19:39
  #211589
Medlem
Scribble flyttar ner gränsen ytterligare längs floden förbi lisna stinka
Citera
2022-09-09, 19:40
  #211590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Detta är sannerligen UAFs Ardenneroffensiv, ett sista desperat försök;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/9502

◾The Ukrainians are throwing everything they have this time.

Föreställ er ett halvt tjog Termobariska bomber där..

De har inga kryssningsmissiler, termobariska bomber eller nått kvar tyvärr. Inte ens SaTaN, det vet vi alla
Citera
2022-09-09, 19:42
  #211591
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
De har inga kryssningsmissiler, termobariska bomber eller nått kvar tyvärr. Inte ens SaTaN, det vet vi alla
Ja dessa vapen har ju inte setts på flera veckor nu?

Inga köpcenter, skolor, sjukhus och civila bostäder längre från fronten har ju utsatts för missiler som tidigare.

Tyder ju på att ryssen har helt slut på dessa vapen?
Citera
2022-09-09, 19:43
  #211592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Läste tidigare idag att det var väldigt mycket legosoldater i offensiven, undrar hur många som är sanna men förvirrade "Död åt Sovjet!" fundamentalister och hur många som är där på "order" av NATO.
Läste tidigare idag att flera hundratusentals legosoldater är på väg nu till Ukraina. Även en NATO-trupp på över miljonen står beredda vid gränsen.

Källa: ett telegramkonto som blivit avstängt
Citera
2022-09-09, 19:43
  #211593
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Skalppengar motiverar dem, och vart bättre än att säkra sin pension om inte där en jävla massa legosoldater befinner sig;

En UAF skalp - 20.000 rubler

En legosoldats skalp - 50.000 rubler

En svensk förvirrades skalp - priceless.

20,000 rubel är ju knappt 3,500 kr. 15-åringarna i orten får väl åtminstone 10x det beloppet för att skjuta mot sina uppdragsgivares rivaler?

Nåväl, känns kanske som mycket pengar för somliga.
Citera
2022-09-09, 19:44
  #211594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
https://twitter.com/Temebrarius/status/1567980443596918785


Det verkar som hela det mäktiga Transnistrien är i upplösningstillstånd.
De vill inte bli förda iväg till slakten. De kanske ska prata med Moldavien och försöka komma fram till en skaplig lösning för konflikten. Ryssland kommer inte vara en stark partner ett bra tag framöver.
Citera
2022-09-09, 19:45
  #211595
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
20,000 rubel är ju knappt 3,500 kr. 15-åringarna i orten får väl åtminstone 10x det beloppet för att skjuta mot sina uppdragsgivares rivaler?

Nåväl, känns kanske som mycket pengar för somliga.
Dessutom är väl rubler helt värdelösa utanför Ryssland och i Ryssland finns det väl knappt nåt vettigt att köpa nu?
Citera
2022-09-09, 19:45
  #211596
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
De har inga kryssningsmissiler, termobariska bomber eller nått kvar tyvärr. Inte ens SaTaN, det vet vi alla

Ukraina säkrade faktiskt ett fulladdat TOS-system så sent som idag (eller nåja, klippet kom idag men det kan förstås ha filmats tidigare i veckan).

Så termobariska bomber hade de nog kvar några stycken i alla fall, även om de förstås kommer ta slut snabbt om de håller på och överger dem på det här viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in