2022-09-09, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Oj SD är märkbart större än M här. Måste svida för Ulf.

...intressant med dessa undersökningar då de verkliga soffliggarna, blankröstarna, de osäkra, de som fnuerar på att "kanske/kanske inte rösta" och inte minst de som ännu inte bestämt sig-röstarna inte går att mäta.

Resultatet baseras på de som dels valt att deltaga/svar i undersökningen och dels har bestämt sig för vad de skall rösta på. Felmarginalen torde därför vara större än instituten anger men minska ju närmare valet man kommer.
Citera
2022-09-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Är du inte klok?
70- talet var ju arbetarklassens guldålder.
Jimmie hatar fackförbund, arbetsrätt, arbetsmiljö och las.
Det enda som förenar sverigedemokrater är hatet mot invandrare, resten lär det bli ett jävla liv om i partiet om de vinner.

Jag skrev FÖRE Palme, Palme tillträdde 1969
Citera
2022-09-09, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Typ omöjligt o säga. Men ligger dom UNDER 2 med marginal typ 1,5 när 70% är räknade innan Stockholm börjar rapportera in så kan de va möjligt.

Risken är väl att de får ett Stockholmsmandat likt det Nyans strävar efter i Malmö, dvs 12% av rösterna lokalt där och därmed erhåller ett riksdagsmandat även om de inte uppnår 4%. Detta ynka mandat är lika värdefullt som vågmästare vid ett jämnt val som 5-10 mandat är. Sossarna kan offra allt för makten via detta mandat också.
Citera
2022-09-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Är det någon här som vet om det fortfarande finns någon realistisk tvekan om att SD blir större än M?

Finns det ens någon chans att M blir större med alla mätningar som varit?

Den största anledningen till att min röst hamnade hos SD, det är att just detta parti är klarast kritiker mot sossarna och deras anhang!
Att dessutom en massa ledande f.d. pampar uttalat sig om att förbjuda SD, detta gjorde valet ännu enklare för mig.
Citera
2022-09-09, 17:46
Medlem
Detta är det sjukaste jag läst! De frågar alla partiledare om deras senaste elräkningar och hur hög den var och alla svarar på det förutom en.

"Märta Stenevi, Miljöpartiet
Vad gick din senaste elräkning på?

– Det är privat."
Citera
2022-09-09, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Nån som har koll på vad MP bör ligga på för resultat vid första rapporteringen nu på söndag för att åka ur? Är de på säker mark om de ligger över 3%?
Storstäderna är de sista som blir färdigräknade och där är de ju större än riksgenomsnittet.
Mycket bra fråga som bör uppmärksammas så att inte folk firar för tidigt på söndag.
Citera
2022-09-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Den största anledningen till att min röst hamnade hos SD, det är att just detta parti är klarast kritiker mot sossarna och deras anhang!
Att dessutom en massa ledande f.d. pampar uttalat sig om att förbjuda SD, detta gjorde valet ännu enklare för mig.

Vid valet 2018 så fanns det en hel del som pekade emot att SD skulle bli större än M.
Så blev inte utfallet..och allt folk verkar minnas är att S valspurtade via familjeveckan..men de glömmer att Kristersson faktiskt också lade in en slutrökare vilken propellerade M förbi SD.
Den gången.
Kan samma hända igen?
Naturligtvis..och möjligen framförallt beroende på de givna förutsättningarna anno Sept 2022.
Kristersson har en fördel..nämligen.
Han får två rikssända TV debatter på sig gentemot den i dvala varandes Magdalena Andersson.

Sålunda så både förväntar jag mig..och hoppas också eftersom det skulle cementera det blågula blockets vinst över de rödgrönextremas..att M leverarar över 20 procent.

När allt är said and done.
Citera
2022-09-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vid valet 2018 så fanns det en hel del som pekade emot att SD skulle bli större än M.
Så blev inte utfallet..och allt folk verkar minnas är att S valspurtade via familjeveckan..men de glömmer att Kristersson faktiskt också lade in en slutrökare vilken propellerade M förbi SD.
Den gången.
Kan samma hända igen?
Naturligtvis..och möjligen framförallt beroende på de givna förutsättningarna anno Sept 2022.
Kristersson har en fördel..nämligen.
Han får två rikssända TV debatter på sig gentemot den i dvala varandes Magdalena Andersson.

Sålunda så både förväntar jag mig..och hoppas också eftersom det skulle cementera det blågula blockets vinst över de rödgrönextremas..att M leverarar över 20 procent.

När allt är said and done.

Vad var det för slutrökare han gav 2018?
Citera
2022-09-09, 17:59
Medlem
Det här valet är egentligen så extremt lätt för högerpartierna att vinna, gäller bara att alla röstar. Tyvärr gör ju inte folk det trots att dom håller på ett parti i opposition vilket här helt absurt i mitt tycke.
Citera
2022-09-09, 18:00
Medlem
Om MP hamnar under spärren lär jag knappast gråta! Snarare fira med champagne!
Citera
2022-09-09, 18:05
Avslutad
Starka mätningar för Sverigedemokraterna ger reaktioner på nätet.

Citat:
Urstarkt för Sverigedemokraterna i senaste SVT/Novus

Dick och Denice analyserar en rykande färsk SVT/Novus undersökning där Sverigedemokraterna fortsätter att gå starkt fram.

https://www.youtube.com/watch?v=wp8KlIwa4rM
Citera
2022-09-09, 18:09
Avslutad
Ser strålande bra ut inför valdagen på söndag för Sverigedemokraterna!

Novus:

SD 21,2% (+0,2)

Sifo:

SD 20,7% (+0,5)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här