2022-09-09, 15:21
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja män bland 18-29 så är SD största parti, men inte bland kvinnor som sagt. Könskriget som Bard så ofta påtalar.
Handlar 100% om naivitet. Kvinnor är mer naiva än män. Det är fakta. Om det står i media att SD är onda eller om nån "influencer" säger så, då är det så kvinnor tycker. De kan inte tänka själva. Tyvärr. Det ligger i naturen. Jag hade en flickvän som iaf. var ärlig och sa att hon inte kunde argumentera med mig för jag vann varenda argument, men så röstade hon V ändå... (och har i efterhand sagt att hon ångrade sig)
Citera
2022-09-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Antigen det eller per telefon. Du är i vilket fall garanterad anonymitet. Men det är klart - SDare litar ju inte på nån och tror såklart inte på detta.
Enkäter via brevlådan som jag inte svarat på, kommer ju med påminnelser... hur vet de det om det ska vara anonymt?
Alltså får jag lita på att de visserligen kan identifiera mig om de vill men att de inte gör det....hmmm
Citera
2022-09-09, 15:23
Medlem
Nu står Magda och säger att hon åkt till Bryssel och sett till att svenska elpriser kommer halveras. Blir detta vad som vinner valet åt S, eller ser folk igenom det?
Citera
2022-09-09, 15:24
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Handlar 100% om naivitet. Kvinnor är mer naiva än män. Det är fakta. Om det står i media att SD är onda eller om nån "influencer" säger så, då är det så kvinnor tycker. De kan inte tänka själva. Tyvärr. Det ligger i naturen. Jag hade en flickvän som iaf. var ärlig och sa att hon inte kunde argumentera med mig för jag vann varenda argument, men så röstade hon V ändå... (och har i efterhand sagt att hon ångrade sig)

Exakt så är det. Biologiska skillnader.
Citera
2022-09-09, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Nu står Magda och säger att hon åkt till Bryssel och sett till att svenska elpriser kommer halveras. Blir detta vad som vinner valet åt S, eller ser folk igenom det?

Haha nej. Men hon gör allt in i det sista.
Citera
2022-09-09, 15:26
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten

Förra valet slängde Löfven ut familjeveckan några dagar innan valet. Eftervalsanalysen för S visar att det vann dom valet.

Detta är exakt samma sak.
Detta kommer vinna dom valet är övertygad nu.
Media kommer hjälpa till.
Citera
2022-09-09, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Förra valet slängde Löfven ut familjeveckan några dagar innan valet. Eftervalsanalysen för S visar att det vann dom valet.

Detta är exakt samma sak.
Detta kommer vinna dom valet är övertygad nu.
Media kommer hjälpa till.

Ja om nu elpriser var det enda beskymret i Sverige....
Citera
2022-09-09, 15:30
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Förstör? De röstar för att rädda planeten.

Nej, deras intention är säkert så, men med dessa röster så förstör dem mer än vad dem hjälper.
Citera
2022-09-09, 15:31
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Ja om nu elpriser var det enda beskymret i Sverige....

Var för lite ledighet för föräldrar det enda bekymret 2018 i landet med mest ledighet i hela världen för föräldrar?
Knappast. Men folk är idioter och det vann dom valet då.
Nu har folk panik för elpriser. Och ska man vara ärlig. Gängkriminalitet och sånt drabbar ju sällan en själv.
Detta kommer vinna dom valet. Folk ser "ok S löste denna kris".

Det är helt åt helvete.
Kan svära på att på måndag kommer det "Tyvärr EU lagar hindrar oss. Det blir dyrt ändå. tack för rösten.MVH S"
Citera
2022-09-09, 15:32
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Du menar att liberalerna sätter käppar i hjulet? Tror inte det finns någon punkt som kommer få kristersson att neka till att bli statsminister...
För att bli statsminister under en svår situation måste det finnas en vilja till makt, och en förmåga att förhandla, och hitta lösningar. Kristersson verkar sakna detta. Han hade kunnat bli statsminster redan under denna period om han hade försökt och haft skickligheten.
Citera
2022-09-09, 15:32
Medlem
Huvuddraget är pristak på rysk gas, men det Magda glömmer säga är att Tyskland och flera östeuropeiska länder är emot då Ryssland lär strypa den sista gasen om så sker. Förslaget Magda säljer in som en vinst lär inte gå igenom i EU tillslut.
Citera
2022-09-09, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
För att bli statsminister under en svår situation måste det finnas en vilja till makt, och en förmåga att förhandla, och hitta lösningar. Kristersson verkar sakna detta. Han hade kunnat bli statsminster redan under denna period om han hade försökt och haft skickligheten.

Det finns ju inget att orda om. Ifall hans block blir störst och ingen inte går till sossarna vinner han.

Eller menar du att han kan fällas i en omröstning? Tror faktiskt inte att han blir det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in