Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Det här är en film jag håller hårt i i min DVD-samling..
Jag tror min utgåva(som jag inte kan komma åt just nu för att bekräfta) är en R2UK med svensk text som jag köpte på CD-Wow för 7-8kr inkl. frakt, men är det inte den DVD'n som har en väldigt udda design på baksidan, där allt är på tvären och väldigt byråkratiskt.
Citat:
..även om jag inte har sett den på snart 15 år. Vad det gäller filmen i fråga så är det framför allt en viss berömd slagsmålsscen man minns så här ett och ett halvt decennium senare.
Den av flera skäl legendariska slagsmålsscenen i all ära, men en sak jag minns med ett leende nu(det är två-tre år sedan jag såg den senast) är när Nada blir utknuffad ur ett fönster av en liten späd kvinna med mysko ögon och rullar ner för en kulle. Han har det inte lätt i den där filmen.
Sen varje gång jag pratar om eller ens tänker på filmen så blir jag sugen på att tugga tuggummi och spela Duke Nuke'm 3D.
Citat:
Ursprungligen postat av
alprazolam_
I alla fall så utbryter en fight som aldrig vill ta slut, påminner lite om när Peter slåss med hönan i family guy.
Jag har alltid upplevt Peter's fight med hönan som en gliring till fighten i
The Man From Hong Kong (1975) eftersom den alltid förflyttar sig över större ytor, till skillnad från den i They Live som är på ett och samma ställe, men hittade inga sökresultat som ger mig medhåll på den punkten, så They Live kanske var ursprunget ändå. Sen är ju They Live-fighten det dom spoofar i South Park-avsnittet
Cripple Fight.
Jag har sedan jag såg
Vampires (1998) för några månader sen planerat påbörja en plöjning av alla John Carpenter's filmer från start, men har inte kommit så långt än. Funderar på att väva ihop det och plöja allt med
Roddy Piper samtidigt, så man får en ursäkt att se om
Hell Comes to Frog Town (1988).