2021-11-10, 12:51
Medlem
BigFatCones avatar
Det är väl inte bara jag som reagerar med en illa min av klädmärket OBEY?
Citera
2021-11-10, 20:27
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Ja, jag har alltid tänkt att vad menas?
Citera
2021-11-10, 20:29
Avslutad
Citat:

ja verkligen verkligen töntigt att folk köper det. Ser alla som bär det som hjärndöda får.

men OnT tyvärr en film med intressant koncept men dåligt utförande. gillade den inte alls när jag såg den för typ 4-5 år sen.
Citera
2021-11-10, 21:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Ja, jag har alltid tänkt att vad menas?
Jag tänker alltid "Men.. Har dom inte sett They Live?".

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
ja verkligen verkligen töntigt att folk köper det. Ser alla som bär det som hjärndöda får.

men OnT tyvärr en film med intressant koncept men dåligt utförande. gillade den inte alls när jag såg den för typ 4-5 år sen.
Dude! Den är ju fantastisk.
Citera
2021-11-10, 21:28
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

När klädmärket Obey började vara vanligt hade jag inte sett philmen på åratal och hade glömt det där med obey, men jag tänkte ändå; vaddå obey? Fuck that!

Sen såg jag klipp från filmen för ett tag sedan och började tänka att klädmärket måste vara nån slags trollig alludering till filmen.

Du som är modekännare kanske vet vad som menas med obey?

Edit: Zepåfan, jag hade rätt:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Obey_(clothing)
Senast redigerad av Kennethkvarting 2021-11-10 kl. 21:32. Anledning: Länk
Citera
2021-11-10, 21:30
Avslutad
Citat:

Dude! Den är ju fantastisk.

tyvärr fastnade jag ej för den :/

som sagt intressant koncept ointressant utförande.
Citera
2021-11-10, 21:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
När klädmärket Obey började vara vanligt hade jag inte sett philmen på åratal och hade glömt det där med obey, men jag tänkte ändå; vaddå obey? Fuck that!

Sen såg jag klipp från filmen för ett tag sedan och började tänka att klädmärket måste vara nån slags trollig alludering till filmen.

Du som är modekännare kanske vet vad som menas med obey?
Du, jag har ingen som helst aning. Mina märkeskläder kommer antingen från livsstilsmärken eller för att just den firman råkar göra något som jag gillar. När det gäller OBEY så verkar det mest vara skaparen som gillar They Live!. Jag hoppas bara inte att ironin är bortslösad på honom.
Citera
2021-11-10, 21:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Det är ju utförande som är fantastiskt. Roddy Piper är ju dock inte mycket till skådespelare men i övrigt så tycker jag att den är klockren. Det är trots allt en Carpenter-rulle på budget, den är väldigt on-brand.
Citera
2021-11-10, 22:02
Avslutad
Citat:
Det är ju utförande som är fantastiskt. Roddy Piper är ju dock inte mycket till skådespelare men i övrigt så tycker jag att den är klockren. Det är trots allt en Carpenter-rulle på budget, den är väldigt on-brand.

Carpenter är ju riktigt kompetent nekar jag ej. men tyvärr föll den platt för mig.
Citera
2021-11-11, 08:57
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

Citat:

Jag var tvungen att se filmen igår bara för att jag läste i den här tråden.

Det är en väldigt bra matine'rulle med härlig kultkänsla, men som sagt en riktig lågbudgetproduktion.

Jag har aldrig varit i Kalifornien, så jag vet inte hur det är på riktigt, men det sägs att allt är sunkigt och nedgången.

Det jag gillar med den här filmen är 80-talskänslan, den tar mig tillbaka till min barndom då jag trodde att allt i USA var fräscht och häftigt, att en muskulös diversearbetare kunde nedkämpa ett stort antal fiender genom att meja från höften med en M16 som sällan fick slut ammunition osv.

Bra grundidé till en film, men den hade förtjänat ett mer genomarbetat manus faktiskt.
Citera
2021-11-11, 10:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Carpenter är ju riktigt kompetent nekar jag ej. men tyvärr föll den platt för mig.

Citat:
Jag var tvungen att se filmen igår bara för att jag läste i den här tråden.

Det är en väldigt bra matine'rulle med härlig kultkänsla, men som sagt en riktig lågbudgetproduktion.

Jag har aldrig varit i Kalifornien, så jag vet inte hur det är på riktigt, men det sägs att allt är sunkigt och nedgången.

Det jag gillar med den här filmen är 80-talskänslan, den tar mig tillbaka till min barndom då jag trodde att allt i USA var fräscht och häftigt, att en muskulös diversearbetare kunde nedkämpa ett stort antal fiender genom att meja från höften med en M16 som sällan fick slut ammunition osv.

Bra grundidé till en film, men den hade förtjänat ett mer genomarbetat manus faktiskt.
Yeah, det är hela den där airen av att "Allt är fortfarande möjligt". Den är en tidsmarkör och jag tror att bör ha varit gammal nog för att känna den där airen som jag nämnde och ha minnen från hur det var.

Plus att det är ju det höga konceptet som är relevant i den här filmen.
Citera
2021-11-11, 10:49
Medlem
Bra film med en känd fightscen om jag minns rätt.

Dedär Obey tröjorna o kepsar är löjligt. Och jag ser inte vad det står utan mina specialglasögon. 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in