2022-09-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Båda är luft, ja. När du lånar ut krypto.

Det är klart du tycker att det fungerar klockrent, det tyckte nog Alex Mashinsky också! Tills det inte längre gjorde det.

Staking handlar ju om att (via ett smart kontrakt) hjälpa till att säkra Ethereumnätverket, och därmed få betalt genom de transaktionsavgifter som användare betalar när de gör överföringar.

Jag vet inte så mycket om Mashinsky, men han verkar inte ha haft en korrekt affärsmodell eftersom han gick i konkurs. Skillnaden med staking är att du inte lämnar ifrån dig dina privata nycklar, varför du behåller ditt ägandeskap över dina tillgångar.
2022-09-09, 12:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
VISA, MC och Amex har egna system som delvis bygger på samma standard, men de processas separat (på vissa marknader går delar av flödena gemensamt). De flyttar pengar mellan konton med kortnummer som referens.
Ja precis, samma teknik. Olika system. Ingen innovation sedan 50 talet.

Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Och inget är från 1949, jag tror att du refererar till när Diners startade?
Jepp, Diners startade då.
VISA, AMEX, MasterCard kopierade och startade egna nätverk. Men designen som alla bygger på är från 1949.
Senast redigerad av Leaston 2022-09-09 kl. 12:35.
2022-09-09, 12:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Staking handlar ju om att (via ett smart kontrakt) hjälpa till att säkra Ethereumnätverket, och därmed få betalt genom de transaktionsavgifter som användare betalar när de gör överföringar.
= luft
2022-09-09, 12:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Hahaha 😂 Fantastiskt träffsäkert!

Bör kanske påpekas att alla försök till kritik från vanliga människor bemöts med: ”Läs på om modellflygplan och kom tillbaka sen!”.

Följt av: ” have fun staying on ground!”

Problemet med Zeppelinar jämförelsen är att vi vet att flygplanet kom till.

Om Bitcoin är Zeppelinaren i jämförelsen, vad är då flygplanet vi ser som kommer ersätta? Jag gör hellre jämförelsen att det uråldriga gamla kortsystemet är Zeppelinaren, och att Bitcoin nu är Flygplanet som vi ser gör samma jobb så mycket bättre.
2022-09-09, 12:45
Medlem
Citat:
= luft

Ok, jag ska tänka på det nästa gång jag tar ut mina stakinginkomster som jag gör en gång i månaden.
2022-09-09, 12:49
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ok, jag ska tänka på det nästa gång jag tar ut mina stakinginkomster som jag gör en gång i månaden.

Det gick att göra bra avkastning genom Celsius också som sagt. Tills pengarna försvann.
2022-09-09, 13:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Problemet med Zeppelinar jämförelsen är att vi vet att flygplanet kom till.

Om Bitcoin är Zeppelinaren i jämförelsen, vad är då flygplanet vi ser som kommer ersätta? Jag gör hellre jämförelsen att det uråldriga gamla kortsystemet är Zeppelinaren, och att Bitcoin nu är Flygplanet som vi ser gör samma jobb så mycket bättre.
"Vem vill investera i internet när man inte vet om det kommer något nytt som ersätter det uråldriga tekniken. Titta bara på hur det gick för Zeppelinarna liksom".
2022-09-09, 13:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
"Vem vill investera i internet när man inte vet om det kommer något nytt som ersätter det uråldriga tekniken. Titta bara på hur det gick för Zeppelinarna liksom".

Kunde man investera i internet?
2022-09-09, 13:23
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Du förstår inte fördelen med ett smart kontrakt jämfört med ett papperskontrakt?

https://letmegooglethat.com/?q=smart+contract+benefits

Du förstår inte vad ett kontrakt är. 😊
2022-09-09, 13:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Kunde man investera i internet?
Microsoft, Google, Amazon, Apple, Facebook osv osv...

I allra högsta grad.
2022-09-09, 13:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Microsoft, Google, Amazon, Apple, Facebook osv osv...

I allra högsta grad.

Jag visste inte att Microsoft var internet. Intressant.
2022-09-09, 13:36
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ja precis, samma teknik. Olika system. Ingen innovation sedan 50 talet.

På 50-talet skickade man pappersslippar med post som lästes och avräknades manuellt. Sen fick man en räkning på posten och köade för st betala den kontant över disk. Idag har du kortnumret i telefonen som avläses via NFC och clearas och avvecklas helt utan att någon människa är inblandad.

Det finns massor av olika kort, debitkort kreditkort, förbetalda kort, internetbetalningar med 3D secure osv osv.

Hur menar du ”ingen innovation”?!

Faktum är att det har hänt MASSOR sedan 2009 då de flesta köp gjordes med avläsning av magnetremsan. Bitcoin är dock exakt samma ouppfyllda löfte om framtida användning som det var då. 😂

Du fantiserar fritt utifrån din religiösa övertygelse. 🙃 Jag hoppas verkligen att du kan ta dig ur sekten utan att förstöra din ekonomi allt för mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in