2022-09-09, 09:37
Medlem
Bajslukts avatar
Hej,

Bakgrund:
Jag skrev följande inlägg i Football Manager 2023-tråden:

Citat:
Haha, ja.

Jag testade FM för något år sedan. Man har implementerat så att newgens kan "komma ut" som bögar. Man har också lagt in gay pride-flaggor i var och varannan publik under matcherna.

Riktigt jävla illa.

Det vill säga högst relevant till FM-serien. Man har börjat lägga in politik i spelet, vilket jag påpekade.

Detta inlägg fick jag en varning för och är off-topic, enligt den anime-älskande moderatorn memymo. Som i övrigt inte har svarat på meddelandet jag skickade för 24 timmar sedan, vilket är varför jag startar tråden.

Tittar man på tidigare inlägg i tråden, så är det en hel del som är off-topic. Vissa diskuterar inte ens sagda spelserie. Vilket mitt inlägg gör.

Det får mig att tro att inlägget blev borttaget och varnat på grund av politik. Man får inte nämna bögar och gay-pride-flaggor i negativ bemärkelse - trots att det är vad som finns i spelet.

Mitt inlägg är on-topic och bör varken ha tagits bort eller varnats. Vidare anser jag att moderatorn bör varnas för det här fascistiska handlandet.
Citera
2022-09-09, 09:47
Medlem
a-mortals avatar
Man får mystiska varningar ibland, om man inte får det så missar man en viktig del av flashbackupplevelsen. Se det som en äran att omedvetet trigga de känsliga moderatorerna.
Citera
2022-09-09, 09:50
Medlem
Sooks avatar
Jag har också fått skumma varningar ibland. Men de spelar ju ingen roll så är inget att lägga energi på. Moderatorerna gör oftast ett bra jobb, ibland lyser de med sin frånvaro. Men så är det. Lite upp och ner i kvalitet.
Citera
2022-09-09, 09:54
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Man får mystiska varningar ibland, om man inte får det så missar man en viktig del av flashbackupplevelsen. Se det som en äran att omedvetet trigga de känsliga moderatorerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag har också fått skumma varningar ibland. Men de spelar ju ingen roll så är inget att lägga energi på. Moderatorerna gör oftast ett bra jobb, ibland lyser de med sin frånvaro. Men så är det. Lite upp och ner i kvalitet.
Jo, det är sant. Jag har fått många konstiga varningar genom åren. Men det här är definitivt topp 5 av de mest orimliga.

Kruxet är väl att det sen används emot en när de vill bannlysa?
Citera
2022-09-09, 10:10
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Hej,

Bakgrund:

Det vill säga högst relevant till FM-serien. Man har börjat lägga in politik i spelet, vilket jag påpekade.

Detta inlägg fick jag en varning för och är off-topic, enligt den anime-älskande moderatorn memymo. Som i övrigt inte har svarat på meddelandet jag skickade för 24 timmar sedan, vilket är varför jag startar tråden.

Tittar man på tidigare inlägg i tråden, så är det en hel del som är off-topic. Vissa diskuterar inte ens sagda spelserie. Vilket mitt inlägg gör.

Det får mig att tro att inlägget blev borttaget och varnat på grund av politik. Man får inte nämna bögar och gay-pride-flaggor i negativ bemärkelse - trots att det är vad som finns i spelet.

Mitt inlägg är on-topic och bör varken ha tagits bort eller varnats. Vidare anser jag att moderatorn bör varnas för det här fascistiska handlandet.

Du skriver att du "testade FM för något år sedan". Ditt inlägg handlar alltså inte om FM23 och borde därför anses OT av bara den anledningen.
Citera
2022-09-09, 10:22
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du skriver att du "testade FM för något år sedan". Ditt inlägg handlar alltså inte om FM23 och borde därför anses OT av bara den anledningen.
Det var FM 22, och således i FM-serien. Inlägget var i övrigt relaterat till det nya tillägget av damfotboll i FM23.

Det är alltså on-topic.
Citera
2022-09-09, 10:27
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Det var FM 22, och således i FM-serien. Inlägget var i övrigt relaterat till det nya tillägget av damfotboll i FM23.

Det är alltså on-topic.

Om inlägget var ett svar på att damfotboll ska inkluderas i FM ser jag inte hur "komma ut som bögar" och "pride-flaggor" i publiken kan vara on topic för huruvida damfotboll är med i FM eller inte.

Du tramsar medvetet, du åkte dit och du ids inte ens vänta på moderatorns svar.
Citera
2022-09-09, 10:28
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Om tråden mer handlar om hur lätt man får varningar för att man är mer emot än för hbtqifieringen, Pride, kvinnokvoteringar, kvinnliga poliser eller kvinnlig rösträtt än om något datorspel.

Så, ja, javisst är det så.

Admin borde skriva en policy till moderatorerna om vikten och värdet av att inte moderera bort åsikter som strider mot moderatorns egna utan då lämna över inlägget till någon annan.
Citera
2022-09-09, 10:31
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Om tråden mer handlar om hur lätt man får varningar för att man är mer emot än för hbtqifieringen, Pride, kvinnokvoteringar, kvinnliga poliser eller kvinnlig rösträtt än om något datorspel.

Admin borde skriva en policy till moderatorerna om vikten och värdet av att inte moderera bort åsikter som strider mot moderatorns egna utan då lämna över inlägget till någon annan.
Oja, definitivt. Jag spelar inte datorspel. På sin höjd en 1-2 timmar om året, när någon unge är på besök.

Problemet är dessa politiskt motiverade varningar och bannlysningar som dykt upp de senaste 5 åren.
Citera
2022-09-09, 10:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hej,

Bakgrund:

Var har du PM-konversationen?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2022-09-09, 10:54
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Hej,

Bakgrund:

Låter riktigt sjukt. Du har inte sagt något fel och detta visar bara på Flashbacks förfall.
Citera
2022-09-09, 10:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye

Det är admins policy. Vi ska moderera efter regelverket inte efter åsikter.

I det här fallet anges att det är Football Manager 2023 som ska diskuteras. Då är ett inlägg om att du spelade en tidigare version och retade dig på utformningen är OT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in