Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-06, 09:48
  #1
Medlem
Såg nyss en tweet där en person hade leaks på fm23, kan tyvärr inte länka för Flashback funkar inte på min dator men om leaken stämmer så är det inget noterbart förutom damfotboll som kommer vara med i årets version.

Det jag vill ha är förbättrad match engine, nya taktiker och realistiska övergångar och övergångssummor. Men om damfotboll är med så har dom lagt all krut på det säkert.
Citera
2022-09-06, 09:54
  #2
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Såg nyss en tweet där en person hade leaks på fm23, kan tyvärr inte länka för Flashback funkar inte på min dator men om leaken stämmer så är det inget noterbart förutom damfotboll som kommer vara med i årets version.

Det jag vill ha är förbättrad match engine, nya taktiker och realistiska övergångar och övergångssummor. Men om damfotboll är med så har dom lagt all krut på det säkert.

Ja varför inte?
Citera
2022-09-06, 10:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ja varför inte?

Ha med damfotboll jag bryr mig inte, men det andra jag sakerna måste genomgå en förändring, annars kommer folk skippa spelen. Det är tråkigt att spela exakt samma spel år efter år.
Citera
2022-09-06, 10:06
  #4
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ha med damfotboll jag bryr mig inte, men det andra jag sakerna måste genomgå en förändring, annars kommer folk skippa spelen. Det är tråkigt att spela exakt samma spel år efter år.


Nu är jag inte programmerar, men varför släpper dom in men uppdatering en gång om året, och kanske ett nytt spel vart 3:e ?
Citera
2022-09-06, 10:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Nu är jag inte programmerar, men varför släpper dom in men uppdatering en gång om året, och kanske ett nytt spel vart 3:e ?

Dom släpper en uppdatering på vintern men det är inget nytt. Bara buggar som fixats, sen kostar FM drygt 50 euro så dom får in mycket pengar för otroligt många köper spelen. Tror FM22 snittar 40.000 spelare per dag.

Jag är inte heller programmerare men om dom lyckats skapa en match engine som är någorlunda bra så kan man väl förbättra den. Finns mycket saker som fans vill ha men utvecklarna kommer med saker ingen bett om.
Citera
2022-09-06, 12:23
  #6
Medlem
Embas avatar
Har spelat sedan 98/99 och fm22 får bli den sista upplagan för mig. Otrolig spelserie och koncept, men tyvärr sedan länge så har man slutat att driva spelet framåt.
Citera
2022-09-06, 12:35
  #7
Medlem
Om damfotbollen är med kommer jag att skaffa årets upplaga. Senast jag köpte var 2019, men jag spelar mest 2012 då det var mindre komplicerat

Men om jag kan försöka få Jitex, Älvsjö, Jakobsberg, Gideonsberg att ta hem SM-guld igen så låter det som en utmaning.
Citera
2022-09-06, 13:06
  #8
Medlem
TheJackets avatar
Nä. Jag håller mig till CM 97/98
Citera
2022-09-07, 02:08
  #9
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Det jag vill ha är förbättrad match engine, nya taktiker och realistiska övergångar och övergångssummor. Men om damfotboll är med så har dom lagt all krut på det säkert.

Undrar hur många som skulle spela som manager för ett damlag... Jag gissar på 5. Personer alltså, inte procent.

Det här verkar med andra ord vara något utvecklarna gör bara för att vinna goodwill i politiskt korrekta kretsar, inte för att det efterfrågats. Och som du skriver, givetvis sker det på bekostnad av annat.
Citera
2022-09-07, 08:23
  #10
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nä. Jag håller mig till CM 97/98

Sj kör man på 01/02 det överlägset bästa av dom.
Citera
2022-09-07, 09:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Sj kör man på 01/02 det överlägset bästa av dom.
Samma här. 01/02 är överlägset det bästa, finns bra uppdateringar och mods till det.
Slutade köpa FM efter 2006. Spelade ett demo för ett tag sedan på någon av de nyare spelen och det var mer som att spela moraltant än att sköta ett fotbollslag.
Citera
2022-09-08, 00:05
  #12
Medlem
Förra året i en intervju dom hade med utvecklarna så sades det i stil med att dom inte är riktigt nöjda med matchmotorn och att den ska förbättras rejält. Det gör mig hoppfull.

Förresten bortsett från leaken har FM23 inte nämnts någonting från SI. Men det kommer nog inom kort. Ni som inte köpt de senaste versionerna, kommer ni köpa i år om spelet blir next level? Att allt förbättrats?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback