Citat:
Ursprungligen postat av
Ecofriendly
Det är klart att det finns fall då det har hänt däremot inte under dom omständigheterna som Horan hävdar. Enda chansen för någon på 65 år att jag är en sån här sak, skulle vara om han ligger och lurar i en buske någonstans.
Att tjejer i den åldern går med på att träffa så pass mycket äldre men är nästintill obefintlig. Och jag är nog lite mer orolig för att dumpen skapa farligare individer.
Tänk så här man har förlorat allt familjen vänner jobbet. Alla där du bor ser ner på dig och du kommer behöva flytta och leva ensam. Vad har du då? Just det en massa jävla tid. Frågan är då vad gör du denna tiden egentligen.
Jag skulle gissa på att dragningen begäret inte försvinner mer efter en uthängning. Snarare så har man skapat en person som inte ha någonting och förlora och det enda han kommer lägga ner tid på är att tillfredsställa sina lustar.
Nu har man en riktigt farlig individ som är villig att kanske med likasinnade ge sig ut och begå faktiska brott. Eller att de regelbundet betala för trafficking,pengar får dom så bidrag så som social bidrag och sjukskrivning finns.
Dessutom så är majoriteten av de uthängda äldre män som vill träffa fjortisar. Och det är redan olagligt och skulle över all förmodan det hända att en man i den åldern ligger med en tjej så pass ung så finns det lagar för detta.
Det är väl inte en fråga om en 14 årig tjej går med på att träffa en 65 eller inte. Lite mer sofistikerade än så är rovdjur på nätet. Hört talas om grooming? Sällan en 65 åring fiskar upp barn genom att vara ärliga. Väldigt vanligt att de utger sig för att vara yngre för att fiska nakenbilder eller någon annan hållhake. Eller så övertalar dom sitt offer att visa sig i webcam, steg för steg tänjer på gränserna tills de visar sig nakna medans förövaren sitter och spelar in allt. Det hela börja i det trygga hemmet framför skärmen. Efter det börjar hoten om att skicka till klasskamraterna, berätta för föräldrarna och allt annat om de inte visar ännu mer, onanerar eller liknande. För att sedan med hjälp av utpressning få till ett möta med offret. Det är djävulskt.
Något man även allt föreläser om och belyser i grundskolan numera, man uppmuntrar även barnen till att våga säga till när de möter konstigheter på nätet. Även om det är så att de visat sig nakna i webcam och inte vågar säga sanningen till sina föräldrar eller lärare, så är det alltid bättre att säga till om man upplever obehag.
Det här är långt vanligare än vad du tror, har själv suttit och fiskat snuskhumrar med ett fakekonto där jag utgett mig för att vara 14 årig flicka sen skrämt skiten ur rovdjuren när jag avslöjar sanningen. Och det är nu över 10 år sen jag sysslade med sånt, var väldigt vanligt redan då. Finns gott om information hur dessa vidriga människor går tillväga. Det är inte bara "hej, ska vi träffas", även om det kanske förekommer ibland, utan de snärjer oftast in sitt offer i ett nät.
Lite svårare på landsbygden kanske, men i städerna frodas denna typ av rovdjur.
Sedan hittar man allt möjligt sjukt på nätet och inte allt för ovanligt att likasinnade kommer i kontakt med varandra. Det finns folk för allt. Inte så många år sen som ett par dömdes för att tillsammans upprepande gånger ha utnyttja sin egen dotter på 3-4 år... Så nog slår sig sjuka hjärnor ihop av och till!
Sedan så anser jag att om man sväljer Dumpens byte och inleder en chatt om sådana här saker är man en tickande bomb. Vilken normal människa som helst hade aldrig fortsatt eller inlett en sådan chatt. Bara att man hakar på deras bete säger en hel del om personen. Sitter en påstod 14 åring och börjar skriva sexuella saker till en normal person sätter dessa ner foten direkt, öven om det är en vuxen kvinna som upplåter sin egen dotter till att knullas. Vilken normal människa som helst hade inte ens inlett en sådan chatt utan vidtagit åtgärder, pga att det är sjukligt! Så när dumpen lägger ut ett bete och någon seriöst tar, handlar det om någon som redan är en sjuk individ!