Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Nej jag kommer såklart rösta på Afs. Allt annat skulle vara oetiskt och illojalt mot mitt fosterland.
Ja, sossarna kommer förmodligen göra ett av sina värsta val någonsin. Pga Nyans. Men ändå bli störst eller näst störst. Känn på den
Jag tror inte nyans får mer än 4-5%. S kommer ändå ha tillräckligt med invandrarröster och kvinnliga offentligahetsanställda, arbetslösa och sjukskrivna som röstar på dem. Jag tror muslimerna kommer välja ungefär S/Nyans 50/50 detta valet.
Så: S 25%, SD 22%, M 17% och Nyans 4-5%. Resten är obetydligt. vänsterblocket vinner oavsett. L och C väljer ånyo vänstersidans
Ungefär så.
Jag trodde inte det för blott någon vecka sedan. Tills opinionsundersökningen från Angered kom.
En opinionsundersökning där för övrigt hela 70% (!) inte ens kände till att Nyans existerade. Jo, det blir säkert 4-5% i HELA Sverige. Du drar för stora växlar på den där undersökningen och extrapolerar helt fel. Du kan inte utgå från om alla helt plötsligt fick kännedom om partiet skulle rösta i exakt samma utsträckning som de som känner till partiet idag.
"– En mycket stor andel (70,2%) av de röstberättigade invånarna i Angered med utländsk bakgrund känner inte till Partiet Nyans.
Kommentar: Dokus undersökning visar att Partiet Nyans är okänt för majoriteten av dess målgrupp. Resultatet är väsentligen identiskt för samtliga undersökta områden i Angered. Doku har vid intervjuerna noterat att okunskapen om Partiet Nyans hos målgruppen är jämt fördelad mellan kvinnor och män och mellan personer som är yngre och äldre än 50 år.
– Av de röstberättigade invånarna i Angered med utländsk bakgrund som känner till Partiet Nyans kan majoriteten (51,4%) tänka sig att rösta på partiet och en mycket stor andel (85,7%) kan tänka sig att rösta på partiet eller kanske tänka sig att göra det."
Edit: såg nu att det inte ens är en opinionsundersökning. De har alltså gått ut och frågat folk på stan. Vi vet alltså inte ens om den är representativ och har alltså inte ens genomförts som vanlig opinionsundersökning där man ska slumpa fram urvalet.