Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Nej då finns många exempel han såg tex inte att folk sprang ut i vägen och stoppade den ambulans som sedan backade in vid avfasningen vid Dekorima. Han uppgav i olika förhör olika om huruvida det var två flickor eller en ung flicka och en grabb som var framme och hjälpte OP osv osv. Jag listade upp ett antal punkter i min lista.
Gott, jag är jätteintresserad om du har mer.
Gällande att SE inte såg hur folk stoppade ambulansen och att den backade in vid avfasningen vid Dekorima, så är det inte många andra vittnen som såg det heller... om man drar den slutsatsen bara för att det inte finns upptaget i uppslagen.
I fallet med SE kan även förklaringen vara att han var inne i gränden på sin omtalade språngmarsch om man där ser till hans egna uppgifter, där ambulansen skulle anlänt medan han var borta.
Gällande vilka som hjälpte OP så har vi redan diskuterat detta.
(FB) Skandiamannen
Det är inte bara SE som inte får allting rätt där:
- Leif L. verkar tydligen inte heller veta detta, han nämner 2 flickor, likväl som Bengt Palm.
- Jan A. nämner inget alls om livräddande åtgärder, inte heller Delsborn.
- Jan-Åke S verkar tydligen inte veta att Hage gav hjärtmassage. Han nämner bara konstgjord andning
Att uppgifterna ändrar sig mellan förhör kan såklart bero på "yttre påverkan" i form av media.