Citat:
Ursprungligen postat av
Gladmigrant
Trams. Två länder förbereder sig inte för krig i 6-7 år och angriparen tror att det ska vara över på en vecka.
Jag skriver utförligt och med argument. Jag försöker förklara, både vilka källor man kan använda och hur jag tolkar dem. Hur svarar du? Med motargument, analys och egna källor? Nej, du skriver "Trams".
Du har ju objektivt fel, inte minst därför att ser att du har noll koll, samt att du för andra eller tredje gången kommer med hittepåsiffran "6-7 år".
Det är lite som att folk ibland blandar ihop "planering" med "planen". Att inte planera, är att planera för misslyckande, men det betyder inte att en specifik *plan* kommer fungera.
På samma sätt har Ukraina förberett sig på krig rätt länge, ja, eftersom man har en aggressiv och expansionistisk granne. Ryssland har inte planerat detta krig i 6-7 år, och förresten har planeringens längd
naturligtvis ingenting att göra med den tänkta tiden för exekvering.
Jävla stolle. Framförallt jävla lögnhals. Tror du verkligen att du kan övertyga någon genom att bara sitta och ljuga, hitta på din egna "verklighet" och inte komma med ett enda argument? Blotta förekomsten av din låga intelligens är en förolämpning. Sitta här och ljuga mig rakt upp i ansiktet och låtsas som att vi har en diskussion? Jävla fasoner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gladmigrant
Kriget är ingen rysk flopp men sanktionerna är en flopp för Europa.
Nej. Ljug inte, speciellt inte om du inte ens orkar ljuga ihop argument.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gladmigrant
Putin sitter säkert, Ryssland har stärkts och europeerna kan se sig om i stjärnorna efter vettig energiproduktion. Nu måste kolkraftverk till. Europa utvecklas bakåt.
Osäkert, nej, fel och nej. Sanktionerna är förkrossande för Ryssland samtidigt som Europa visar sig klara av detta
mycket bättre än vad ALLA trodde, inklusive europeiska ledare. Och sanktionerna kommer att öka, jag minns inte om det är sanktionspaket 6 eller 7 som är på g, och i vår kommer det vara adjö till rysk olja. Ryssland har inte en chans att ens på sikt sälja sin gas eller olja till någon annan, både av ekonomiska skäl (man måste rabattera olja till Indien) och av tekniska (Ryssland kan inte bygga pipelines utan västerländsk, sanktionerad, teknik och rysk produktion är på helt fel ställen för att kasta om exportrutter). Vad får vi i Europa? Lite dyrare energipriser, att vi äntligen släpper sargen vad kärnkraft beträffar, lite högre inflation och möjligen en recession. Fast i mindre omfattning än vad vi befarade. Europa är rikt och klarar av sånt här utan större problem. Ryssland är totalberoende av att sälja sin energi och att få importera all form av teknik och teknologi.
Den ryska armén är i stort sett slagen utan mobilisering, flygvapnet har visat sig alldeles enastående ineffektivt, man kan inte bygga fler robotar och måste hushålla, någon högteknologi har man inte (Ryssland kan producera 300mm-wafers i en 130 nm-process i en mycket långsam omfattning, dvs de ligger på 90-talsnivå och om utrustningen går sönder kan man inte köpa ny litografi). Vapnen man använder blir äldre och äldre, sämre och sämre och man har svårt att få fram folk. Även om Putin politiskt kunde mobilisera, så finns inte längre utrustning som fungerar.
Du har ingen koll, är ett dreglande mähä som sniffar rysspropaganda och röker copium hela dagen, utan kunskaper om hur Ryssland fungerar, hur världen fungerar, hur sanktioner fungerar, hur kriget går eller hur du ens ska kunna ta reda på, bekräfta och ifrågasätta uppgifter.
Hade du en objektivt verifierbar källa på att ukrainska förluster är större än ryska? Detta är tredje gången jag frågar. Eller kommer du bara svara "trams- det går jättebra för Ryssland, loool", eftersom du inte har något annat att komma med?