2022-09-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Är det inte självklart att hon vill ha upprättelse!?Hon ser ju den möjligheten nu i och med domen mot Esmeraldas mamma. Det är ju inget konstigt i sak.
ser heller inget konstig med det. vem hade inte gjort det?

Det som dock är konstigt är att det inte skrivs något i media om detta. verkligen ingenting. Vilket är väldig märkligt!
Citera
2022-09-07, 12:41
Medlem
Dagboksblad: https://anonfiles.com/qfDcab77y0/Lunds_TR_B_2105-22_Dagboksblad_2022-09-07_pdf
Citera
2022-09-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Dagboksblad: https://anonfiles.com/qfDcab77y0/Lunds_TR_B_2105-22_Dagboksblad_2022-09-07_pdf

Blir intressant att följa.
Citera
2022-09-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför väljer du att inte länka till den befintliga tråden?
Borde inte den vara intressant för alla andra som inte läst den?

Varför väljer du att skriva det felaktiga i den tråden istället för att välja det som stämmer?
För att det passar dig bäst?
Om du är osäker på vad som i befintlig tråd som är sant går det på några sekunder att kolla upp vilka som sitter i styrelsen.
Du verkar ha bra koll på hästvärlden så antagligen väljer du att ljuga medvetet för att det passar dina syften.

Fint att kämpa för en rättvisa man tror på, fult att göra det manipulativt.

Jag gjorde ett misstag och skrev sen det, jag hittade länken till fei steward som hon är och de ingår i organisationen kring Falsterbo Horse show. Jag hittade länken till tidningen ridsport som ledde till Jaana som kopplade till ridsporten. Det är Flashback vi är på, jag gjorde ett misstag, alla teorier som brukar spåra är inte ovanligt här. Här censureras ingetnting heller. Den viktiga länken i det hela är den översta till tidningen och målets nummer står längre ned. De pågår i Lund Tingsrätt med öppna dörrar
Citera
2022-09-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
15 år.

Körtelfeber. Dubbelsidig lunginflammation.

Irakisk pappa.

Detta har jag kollat upp.

Det finns mycket att läsa om fallet Donia på nätet , i mina ögon är Donia också "ett litet hjärta " , där familjehemmet utnyttjade inte bara Donia utan alla de barn som var placerade där för egen vinnings skull.

Att familjehemsplacerade barn far illa i sitt familjehem är inget nytt och det är inte typiskt i hästvärlden det händer. ( dock är det många unga tjejer på ridskolor och framförallt ridgymnasium som faller offer för instruktörer som lovar dem favörer i utbyte mot något annat )
De som ser sin möjlighet att tjäna pengar på att ta emot barn i sitt hem, finns inom alla yrkeskategorier och helst vill de vara akut jourhem, där finns det pengar att tjäna.
Det finns bra familjehem , de som gör det med hjärtat, men de är få, alldeles för få.
Nu hoppas jag på en fällande dom så att Donias familj, vänner och andra som följt deras resa och kamp för upprättelse, får nöjet att " se " dem avtjäna långa fängelsestraff !
Citera
2022-09-07, 13:07
Medlem
Lite vanskligt att rättegång hålls för öppna dörrar då kommer det även fram varför flickorna omhändertogs vilket mamman lyckats undvika att berätta
Finns tom en tråd och tidningsartiklar om skälet med halvbrodern som fick fängelse
Citera
2022-09-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Lite vanskligt att rättegång hålls för öppna dörrar då kommer det även fram varför flickorna omhändertogs vilket mamman lyckats undvika att berätta
Finns tom en tråd och tidningsartiklar om skälet med halvbrodern som fick fängelse
Kan du länka tråden?

Oavsett så skälet till varför ligger inte hos flickan som blev vanvårdad hos aktuell fosterfamilj. Då betyder flickans upprättelse Mer än anledningen varför biologiska mamman förlorade vårdnaden. Och det är väl starkt gjort. Och just det tror jag är mammans drivkraft.
Citera
2022-09-07, 14:13
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
ser heller inget konstig med det. vem hade inte gjort det?

Det som dock är konstigt är att det inte skrivs något i media om detta. verkligen ingenting. Vilket är väldig märkligt!

Mycket märkligt. Familjen Alvesparr verkar ha mycket kontakter (polis, länsstyrelse osv) så lokala journalister vill kanske inte blanda sig.

Ju mer jag läser om detta fall framkommer det att det inte har gått rätt till i efterdyningarna av hennes död. Hon liksom sopas under mattan. Frågan är ju vems skinn det är som ska räddas?
Citera
2022-09-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Kan du länka tråden?

Oavsett så skälet till varför ligger inte hos flickan som blev vanvårdad hos aktuell fosterfamilj. Då betyder flickans upprättelse Mer än anledningen varför biologiska mamman förlorade vårdnaden. Och det är väl starkt gjort. Och just det tror jag är mammans drivkraft.
Tror inte det kommer att sluta med något för familjehemmet eftersom det varje år dör ett antal i just körtelfeber även de som är inlagda på sjukhus .

Körtelfeber är en mycket lömsk sjukdom som håller på i månader i många fall där den sjuke omväxlande är sjuk och omväxlande mår bra och där det inte finns något att göra förrän det eventuellt övergår bakteriell infektion.

Tråden är minst 10 år och handlar om att en halvbror gjorde en 12-åring gravid och där mamman drog utomlands själv när detta uppdagades
Citera
2022-09-07, 14:29
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Tror inte det kommer att sluta med något för familjehemmet eftersom det varje år dör ett antal i just körtelfeber även de som är inlagda på sjukhus .

Körtelfeber är en mycket lömsk sjukdom som håller på i månader i många fall där den sjuke omväxlande är sjuk och omväxlande mår bra och där det inte finns något att göra förrän det eventuellt övergår bakteriell infektion.

Tråden är minst 10 år och handlar om att en halvbror gjorde en 12-åring gravid och där mamman drog utomlands själv när detta uppdagades

Men det dör ju folk årligen genom att de trillar i badkaret med likt Esmeralda. Det handlar väl snarare om underlåtelse och försummelse (vållande) när en inte tar ett sjukt eller skadat barn till sjukhus.
Citera
2022-09-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Men det dör ju folk årligen genom att de trillar i badkaret med likt Esmeralda. Det handlar väl snarare om underlåtelse och försummelse (vållande) när en inte tar ett sjukt eller skadat barn till sjukhus.
Jag har haft barn med körtelfeber och nog var vi till sjukvården gång efter gång tills barnet inte tyckte det var någon ide eftersom de hade noll att erbjuda , först när det utvecklades till halsböld kunde de erbjuda hjälp i form av mängder med olika penicillin och dränage
Citera
2022-09-07, 15:13
Medlem
Citat:
Jag har haft barn med körtelfeber och nog var vi till sjukvården gång efter gång tills barnet inte tyckte det var någon ide eftersom de hade noll att erbjuda , först när det utvecklades till halsböld kunde de erbjuda hjälp i form av mängder med olika penicillin och dränage
Skillnaden i ditt fall och det här är ju att du var till sjukvården upprepade gånger, och hade koll på barnet och det fick penicillin när det behövdes. Det fick aldrig denna flicka, hon dog inte av körtelfeber, utan obehandlad lunginflammation. Det står ju att läsa överallt hade hon fått antibiotika hade hon överlevt.

För att fosterföräldrarna inte brydde sig om henne. Du brydde dig troligen om ditt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in