2022-09-07, 10:07
Medlem
thoughtfuls avatar
Fruktansvärt öde för stackars Donia som blir så försummad av människor som får betalt för att se till hennes bästa. Inte annat än en skam för myndighetssverige som låter detta ske. En skam är också den tystnadskultur och pennalism som råder i myndighetssverige. Omhändertar man barn måste också någon kunna utkrävas ansvar när liknande händer. Jag hoppas verkligen att fosterföräldrarna blir dömda och bedöms olämpliga som familjehem framöver och att även Simrishamns kommun ställs till svars och krävs på skadestånd till vårdnadshavaren. RIP Donia, du var värd så mycket mer! ❤️
Citera
2022-09-07, 10:18
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
här är en intressant länk med info om detta

https://www.nkmr.org/sv/meetings/87-symposium-2014/2568-jur-kand-,-med-lic-siv-westerberg

hoppas verkligen de blir ansedda att vara skyldiga och får långa straff. Hade detta gällt en av deras hästar om de inte såg till att hästen fått veterinärvård hade man åkt dit på djurskyddsbrott. Tänk en människa är mindre värd.

Finns även inlägg på denna sidan där Siv hävdar att många hästgårdar i Sverige kan driva runt sina verksamheter pga av fosterbarn. Att hålla på med hästar i större omfattning är ett heltidsjobb så placerande socialtjänst borde förstå att fem placerade barn och fyra egna är ingenting en rimligtvis mäktar med + hästar.
Citera
2022-09-07, 10:58
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Japp läste att de hade 5 fosterbarn samtidigt som flickan och fick för det 165.000 kr !! i månaden!! att ha dessa. Dessutom att flickan skulle ha blivit våldtagen upprepade ggr och t.o.m ev gravid med deras biologiska son...eller i vart fall att flickan misstänkte att hon var gravid... men hästvärlden är ökänd för att tysta ned våldtäkter och allt som har med sexuella trakasserier att göra.
Vad du läser är inte värt mycket.
Glömde du redan att Donia blivit våldtagen?
Du är annars lätt inne på våldtäkter:

När det är känt att en 15-årig tjej mördat sin 10-årige bror så kommenterar du
"Kanske inte aktuellt här men om brodern våldtagit och upprepat våldfört sig på systern då?
Har den här tjejen någon pappa? styvpappa? Frågan är vad hon har varit med om som gör att man kan gå så långt..."
(FB) Minderårig person mördad i Vällingby - Minderårig anhållen (2022-07-17)

"Pågående rättegång emot familj stor inom hästsporten, åtalas dråp på Donia Hassan"
Den enda som är stor inom hästsport och åtalad är Jaana.
Peters storhet är väl att han mockar i stallet.
I TS länk:
"Men Peter följde med Jaana till stallet, mockade boxar medan Jaana red och är idag en viktig kugge i Team Alvesparr"
Manipulativ rubrik.

Varför drar den tråden till sig så många gamla soc-fall?
Har mobiliserats i soc-siterna?

Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Finns även inlägg på denna sidan där Siv hävdar att många hästgårdar i Sverige kan driva runt sina verksamheter pga av fosterbarn. Att hålla på med hästar i större omfattning är ett heltidsjobb så placerande socialtjänst borde förstå att fem placerade barn och fyra egna är ingenting en rimligtvis mäktar med + hästar.

Man kan se vuxna barn som en belastning om man vill....eller man kan se vuxna barn som ett stöd.

Mer manipulativ tråd får man leta efter.
Lika manipulativ som soc-fallens siter.
Undrar när någon här börjar undra över vad som är sant och vad som är falskt....
I den gamla tråden fanns mer alternativa fakta.

Man kanske ska undra över Donias mammas motiv att vara så intresserad av Donia först EFTER hennes död?
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=109455&threadid=1860 596
Citera
2022-09-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

"Kanske inte aktuellt här men om brodern våldtagit och upprepat våldfört sig på systern då?
Har den här tjejen någon pappa? styvpappa? Frågan är vad hon har varit med om som gör att man kan gå så långt..."

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=109455&threadid=1860 596

Gud så tröttsamt att man drar in andra trådar som överhuvudtaget inte har med detta att göra.

I detta fallet låter det ju som att fosterflickan blivit våldtagen kanske vid upprepade tillfällen av den biologiska sonen. Vi får väl se vad för uppgifter som kommer fram nu. Det var ju 4 andra fosterbarn som bodde i huset samtidigt, de var barn då men vuxna nu, men för det har det troligen inte glömt hur det var att bo där och vad som hände bakom stängda dörrar.....det är bra att det kommer upp till ytan.
Citera
2022-09-07, 11:24
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Gud så tröttsamt att man drar in andra trådar som överhuvudtaget inte har med detta att göra.

I detta fallet låter det ju som att fosterflickan blivit våldtagen kanske vid upprepade tillfällen av den biologiska sonen. Vi får väl se vad för uppgifter som kommer fram nu. Det var ju 4 andra fosterbarn som bodde i huset samtidigt, de var barn då men vuxna nu, men för det har det troligen inte glömt hur det var att bo där och vad som hände bakom stängda dörrar.....det är bra att det kommer upp till ytan.
Du frågade om våldtäkt var sann och jag svarade:
Citat:
Ingen aning.
Den uppgiften om våldtäkt sprids på Flashback. Behöver inte vara sant för det.

Nu har du bestämt dig för att det är sant.
För att du läst en partsinlaga som passar dig?

Donias gamla tråd har inte med Donias tråd här att göra? Varför inte?
Finns mycket mer fakta i den gamla tråden.
Jag tror den här tråden är till för att man ville att bara vissa utvalda fakta skulle komma till ytan.
Citera
2022-09-07, 11:32
Medlem
Citat:
Du frågade om våldtäkt var sann och jag svarade:

Nu har du bestämt dig för att det är sant.
För att du läst en partsinlaga som passar dig?

Donias gamla tråd har inte med Donias tråd här att göra? Varför inte?
Finns mycket mer fakta i den gamla tråden.
Jag tror den här tråden är till för att man ville att bara vissa utvalda fakta skulle komma till ytan.
Du drog upp ett svar jag hade svarat i en helt annan tråd som inte alls handlar om detta eller var den gamla tråden, det var det jag påpekade.

Ja uppgiften att hon blivit våldtaget florerade på flera ställen i den tråden, vi får väl förhoppningsvis se hur de andra barnen hade det i tingsrätten nu. och få en inblick i vad som hände bakom stängda dörrar.
Citera
2022-09-07, 11:45
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:

"Pågående rättegång emot familj stor inom hästsporten, åtalas dråp på Donia Hassan"
Den enda som är stor inom hästsport och åtalad är Jaana.
Peters storhet är väl att han mockar i stallet.
I TS länk:
"Men Peter följde med Jaana till stallet, mockade boxar medan Jaana red och är idag en viktig kugge i Team Alvesparr"
Manipulativ rubrik.

Varför drar den tråden till sig så många gamla soc-fall?
Har mobiliserats i soc-siterna?

Man kan se vuxna barn som en belastning om man vill....eller man kan se vuxna barn som ett stöd.

Mer manipulativ tråd får man leta efter.
Lika manipulativ som soc-fallens siter.
Undrar när någon här börjar undra över vad som är sant och vad som är falskt....
I den gamla tråden fanns mer alternativa fakta.

Man kanske ska undra över Donias mammas motiv att vara så intresserad av Donia först EFTER hennes död?

Vem är det som är manipulativ? Att blanda in Donias mammas syften i det här och skifta fokus från det verkliga förövarna är i mina öron manipulativt.
Citera
2022-09-07, 11:59
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Vem är det som är manipulativ? Att blanda in Donias mammas syften i det här och skifta fokus från det verkliga förövarna är i mina öron manipulativt.

Vem är det som drivit på för att åtalet ska bli av?
Är det inte Donias mamma?

Är hon inte inblandad?
Citera
2022-09-07, 12:00
Medlem
Citat:
Varför väljer du att inte länka till den befintliga tråden?
Borde inte den vara intressant för alla andra som inte läst den?

Varför väljer du att skriva det felaktiga i den tråden istället för att välja det som stämmer?
För att det passar dig bäst?
Om du är osäker på vad som i befintlig tråd som är sant går det på några sekunder att kolla upp vilka som sitter i styrelsen.
Du verkar ha bra koll på hästvärlden så antagligen väljer du att ljuga medvetet för att det passar dina syften.

Fint att kämpa för en rättvisa man tror på, fult att göra det manipulativt.

Jag gjorde ett misstag och skrev sen det, jag hittade länken till fei steward som hon är och de ingår i organisationen kring Falsterbo Horse show. Jag hittade länken till tidningen ridsport som ledde till Jaana som kopplade till ridsporten. Det är Flashback vi är på, jag gjorde ett misstag, alla teorier som brukar spåra är inte ovanligt här. Här censureras ingetnting heller. Den viktiga länken i det hela är den översta till tidningen och målets nummer står längre ned. De pågår i Lund Tingsrätt med öppna dörrar
Citera
2022-09-07, 12:03
Medlem
Citat:
Stämmer det?

Det hade jag inte ens hört. Jag har läst de mesta i en FB grupp och sen andra sidor.
Citera
2022-09-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Det hade jag inte ens hört. Jag har läst de mesta i en FB grupp och sen andra sidor.
Ja jag har hittat det med nu. Förhoppningsvis kommer det upp nu vad som hänt bakom deras stänga dörrar i hemmet. Hur det var att leva där. Det var ju fler familjehemsbarn som bodde där då... då var de barn men nu vuxna så nu vågar de nog berätta om vad som hände i den familjen. får man hoppas.
Citera
2022-09-07, 12:22
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Vem är det som drivit på för att åtalet ska bli av?
Är det inte Donias mamma?

Är hon inte inblandad?

Är det inte självklart att hon vill ha upprättelse!?Hon ser ju den möjligheten nu i och med domen mot Esmeraldas mamma. Det är ju inget konstigt i sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in