2022-09-07, 07:44
Medlem
https://idrottonline.se/DalbyRF-Ridsport/Ridskolan/ridlarareochstalltjejer

Källa på vad hon är inom sporten. Ridskolan.
Citera
2022-09-07, 07:53
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

”Hemsk syssla” skriver du, är det hela ridsporten du pissar på där eller?
Hästar är en hobby precis som fotboll, inget konstigt direkt. ]

Det är ofrånkomligt att unga tjejer utnyttjas som slavar och sexslavar av pedofiler och det genomsnittliga slöddret inom hästsporten. Även vuxna utnyttjas som slavar för deras kärlek till hästar. Hästsporten är utan konkurrens den mest smutsiga sporten i Sverige. Det är på tiden att hästvärlden granskas. Jag skulle aldrig låta mina döttrar komma i närheten av ett stall.

Det finns en tyst överenskommelse mellan alla stallägare om att unga tjejer inte skall få lön för sitt arbete. Det kallas slaveri. Att de blir utsatta för sexuella övergrepp är också en del av en tyst överenskommelse.

Som jag läste om denna historia fanns 5 fosterhemsplacerade barn som inte bara utnyttjades som slavar utan också var en ytterligare inkomstkälla för slavdrivarna. Nu dog ett av barnen i sjukdom som lätt hade kunnat avhjälpas om barnet hade kommit till sjukhus. Sen kan man ifrågasätta en civil stämnings betydelse, eftersom åklagare tidigare inte kunnat bevisa uppsåt. Det var ingen av de nu åtalade som önskade livet ur sin slav och inkomstkälla utan de är som hästfolk är mest - vidrigt slödder och tattare. Att vara ett kräk är inget brott i dagens Sverige.
Citera
2022-09-07, 07:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det är ofrånkomligt att unga tjejer utnyttjas som slavar och sexslavar av pedofiler och det genomsnittliga slöddret inom hästsporten. Även vuxna utnyttjas som slavar för deras kärlek till hästar. Hästsporten är utan konkurrens den mest smutsiga sporten i Sverige. Det är på tiden att hästvärlden granskas. Jag skulle aldrig låta mina döttrar komma i närheten av ett stall.

Det finns en tyst överenskommelse mellan alla stallägare om att unga tjejer inte skall få lön för sitt arbete. Det kallas slaveri. Att de blir utsatta för sexuella övergrepp är också en del av en tyst överenskommelse.

Som jag läste om denna historia fanns 5 fosterhemsplacerade barn som inte bara utnyttjades som slavar utan också var en ytterligare inkomstkälla för slavdrivarna. Nu dog ett av barnen i sjukdom som lätt hade kunnat avhjälpas om barnet hade kommit till sjukhus. Sen kan man ifrågasätta en civil stämnings betydelse, eftersom åklagare tidigare inte kunnat bevisa uppsåt. Det var ingen av de nu åtalade som önskade livet ur sin slav och inkomstkälla utan de är som hästfolk är mest - vidrigt slödder och tattare. Att vara ett kräk är inget brott i dagens Sverige.

Som jag tidigare skrev i tråden är jag personligt ”involverad” i just detta fall, har även ridit i min ungdom, så din predikan var helt onödig (och jag orkade inte ens läsa den).

Det jag reagerade på var ordet ”hemsk syssla”, som om folk som väljer att syssla med hästar skulle vara sämre än andra.
Du verkade vara den enda som inte förstod det.
Citera
2022-09-07, 08:27
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Hittade bara en gammal inte om nu
Varför väljer du att inte länka till den befintliga tråden?
Borde inte den vara intressant för alla andra som inte läst den?

Citat:
De skrevs på en annan tråd att det varit med i styrelsen runt falsterbo tävlingarna men då är det väl fel info. Men steward hos FEI är hon ju det här jag länkat källa på. Oavsett det är en stor inflytelserik familj inom hästsporten.
Varför väljer du att skriva det felaktiga i den tråden istället för att välja det som stämmer?
För att det passar dig bäst?
Om du är osäker på vad som i befintlig tråd som är sant går det på några sekunder att kolla upp vilka som sitter i styrelsen.
Du verkar ha bra koll på hästvärlden så antagligen väljer du att ljuga medvetet för att det passar dina syften.

Fint att kämpa för en rättvisa man tror på, fult att göra det manipulativt.
Citera
2022-09-07, 09:13
Medlem
Det var på tiden. En familj som roffar ur skattekistan genom att ta emot barn som de sedan inte håller efter är bara för mycket. Donia Hassan plågades ihjäl när hon dog i sjukdom som hon kunde blivit av med om roffarna bara hade kontaktat vården. Hur fan man kan gå runt och ta emot barn som man låter plågas till döds är bara för mycket. Sätt barnförbud på dem.
Citera
2022-09-07, 09:17
Medlem
Här är ursprungliga tråden.
Donia Hassan skulle varit 25 år nu om inte det här missförhållandet inträffat.

https://www.flashback.org/t1860596
Citera
2022-09-07, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Det var på tiden. En familj som roffar ur skattekistan genom att ta emot barn som de sedan inte håller efter är bara för mycket. Donia Hassan plågades ihjäl när hon dog i sjukdom som hon kunde blivit av med om roffarna bara hade kontaktat vården. Hur fan man kan gå runt och ta emot barn som man låter plågas till döds är bara för mycket. Sätt barnförbud på dem.

Japp läste att de hade 5 fosterbarn samtidigt som flickan och fick för det 165.000 kr !! i månaden!! att ha dessa. Dessutom att flickan skulle ha blivit våldtagen upprepade ggr och t.o.m ev gravid med deras biologiska son...eller i vart fall att flickan misstänkte att hon var gravid... men hästvärlden är ökänd för att tysta ned våldtäkter och allt som har med sexuella trakasserier att göra.
Citera
2022-09-07, 09:30
Medlem
SilverbjalkeJossans avatar
Citat:
https://socialpolitik.com/2022/09/05/fosterforaldrar-atalas-for-15-ariga-donias-dod/

Inte en tidning trots pågående rättegång med öppna dörrar inLund tingsrätt?

De åtalad familjen struntade i att ta flickan till vården och hon dog medans de firade med vänner. Stor idrottsfamilj och yrke inom svensk galopp & ridsporten, sitter i styrelsen för Falsterbo Horse Show och internationell FEI Steward för Parasporten, Dressyr, Hoppning och Fälttävlan. Stor inom galoppsporten. De står åtalade för dråp alt grovt vållande till annans död och ingen skriver om det?

https://www.svenskgalopp.se/nyheter-och-media/framtiden-ser-ljus-ut-for-team-alvesparr/

https://www.tidningenridsport.se/ingen-respekterar-den-roda-rosetten-langre/

Fallet har även för många år sen varit med tv4 kalla fakta.

https://youtu.be/aQtDsFF0yU0

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJ6dyw/donia-15-vanvardades-till-dods

Anledningen till att detta kommit upp igen sägs vara att någon häst människa sitter och går igenom olika högre personers bakgrunder med hjälp av personnummer och letar domar, helt enkelt snokar för sprida saken vidare. Enligt uppgift så har mamman till flickan hetsas till att anmäla på nytt. Återstår att se utgången.
Citera
2022-09-07, 09:39
Medlem
här är en intressant länk med info om detta

https://www.nkmr.org/sv/meetings/87-symposium-2014/2568-jur-kand-,-med-lic-siv-westerberg

hoppas verkligen de blir ansedda att vara skyldiga och får långa straff. Hade detta gällt en av deras hästar om de inte såg till att hästen fått veterinärvård hade man åkt dit på djurskyddsbrott. Tänk en människa är mindre värd.
Citera
2022-09-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverbjalkeJossan
Anledningen till att detta kommit upp igen sägs vara att någon häst människa sitter och går igenom olika högre personers bakgrunder med hjälp av personnummer och letar domar, helt enkelt snokar för sprida saken vidare. Enligt uppgift så har mamman till flickan hetsas till att anmäla på nytt. Återstår att se utgången.
en stor eloge till denne människa isf!!!!!

Detta var ju helt fruktansvärt och självklart ska de ställas ansvariga.
Citera
2022-09-07, 09:50
Medlem
SilverbjalkeJossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Japp läste att de hade 5 fosterbarn samtidigt som flickan och fick för det 165.000 kr !! i månaden!! att ha dessa. Dessutom att flickan skulle ha blivit våldtagen upprepade ggr och t.o.m ev gravid med deras biologiska son...eller i vart fall att flickan misstänkte att hon var gravid... men hästvärlden är ökänd för att tysta ned våldtäkter och allt som har med sexuella trakasserier att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av olleph
en stor eloge till denne människa isf!!!!!

Detta var ju helt fruktansvärt och självklart ska de ställas ansvariga.

Tror på friande dom!!
Citera
2022-09-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverbjalkeJossan
Tror på friande dom!!

Vi får väl se. Vidriga människor har de visat sig vara i vart fall! Stackars flicka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in