2022-09-07, 08:56
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nu har det rapporterats från flera håll även från USA:s underrättelsetjänst att Ryssland samlar trupper vid gränsen i massor. Så att någon är på gång och det är uppenbart för de flesta tror jag.

Här är en video visserligen på Telegram men jag hinner inte leta fram andra alternativ:

https://t.me/intelslava/36512

Jo de samlade ju en massa mänskligt skräp i Vitryssland också i anslutning till Ukrainas självständighetsdag. Det är väl rimligt att se till att Ukraina inte kan fokusera all kraft mot syd och öst, men det är inget att bekymra sig för i det stora hela. Den ryska björnen är skabbig och svag och du är på väg genom stadierna i Kübler-Rossmodellen
Citera
2022-09-07, 08:56
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ingen behöver milimeterprecision när det finns många ukrainska soldater och deras posteringar att sikta på med feta laddningar. De stryker med som grävlingar i alla fall.

Rimligen har kanonerna transporterats till Ryssland via Kina - järnvägen är ju det enda rimliga alternativet och att ta dem direkt till Vladivostok sjövägen från Nordkorea hade inneburit en del logistiska risker. Men med järnvägen Peking-Mongoliet - Irkutsk är det inga problem och dessutom snabbare. Det leder till två slutsatser:

1) Kina är helt införstått med denna stödinsats från NK och hjälper aktivt till. De tänker inte backa från att stötta Ryssland.

2) Beslutet bör ha tagits för en tid sedan, inte som en direkt respons på de senaste dagarnas häöndelser vid sydfronten. Det tar minst en vecka att frakta de här kanonerna på tåg från Nordkorea till södra Ryssland.
Hur blåst är du?

Det går givetvis inte att frakta artilleripjäser med tåg från Nordkorea utan att detta skulle upptäckts av satelliter och spionflyg.
Citera
2022-09-07, 08:59
Medlem
donald12s avatar
Om man tittar på senaste dygnets ryzzka materiella förluster med tex 20 stridsvagnar och 36 APC så är de ju nu på en i längden helt ohållbar nivå för ryzzen.
Citera
Medlem
Would anyone describe this is a happy and confident trio? Putin obviously doesn’t even want to talk with the commander of the 🇷🇺 armed forces.
https://twitter.com/carlbildt/status/1567091333986140161
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Kanske det!

Eller så har man alternativa rutter som det aldrig pratas om i pro-ukrainska kanaler eller hos UK MoD.

Vad vet jag?

Det enda jag vet är att ryssarna inte har några planer på att lämna.
Är du helt tappad?

Över en flod finns inga alternativ till broar eller färja.

Eller menar du de luftmadrasser och badleksaker som ryssarna på fel sidan panikköpte då bron sköts sönder?
Citera
2022-09-07, 09:00
Medlem
Citat:
Så är det. Hyperinflation i Ryssland och stora protester på gatorna.

Javiist ja, det var i olika städer runt om i EU det.

Det blir lättare för oss att ta dig på allvar om du använder ett övernskommet språk,

ditt hjärta lurar dig, hyperinflation är inte vad du tror det betyder, inte heller skulle jag säga att "stora protester" är det.
Citera
2022-09-07, 09:01
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Kanske det!

Eller så har man alternativa rutter som det aldrig pratas om i pro-ukrainska kanaler eller hos UK MoD.

Vad vet jag?

Det enda jag vet är att ryssarna inte har några planer på att lämna.
Ja det är ju svårt att lämna utan att drunkna. Så det blir döden eller att ge upp som är alternativen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukrainska flygvapnet utförde 27 attacker riktade emot 40 ryska positioner under gårdagen. Jag tycker det ser mer och mer ut som att Ukraina börjar få luftherravälde.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3566054-ukrainian-war-pilots-engage-40-russian-strongholds-equipment-clusters-on-sep-6.html

Nja, vänta och se!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Hur blåst är du?

Det går givetvis inte att frakta artilleripjäser med tåg från Nordkorea utan att detta skulle upptäckts av satelliter och spionflyg.
Du har aldrig hört talas om att man täcker över något på godsvagnar, förstår jag?

Tror du att man flög de här artilleripjäserna, eller?
Citera
2022-09-07, 09:02
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Men nu har bron varit högst begränsad användningsbar sedan de ukrainska attackerna börjat.

Och som sagt, det finns inga som helst tecken på att ryssarna tänker lämna.
Enligt dig har det ju inte varit några problem att använda bron?
Citera
2022-09-07, 09:02
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Rimligen har kanonerna transporterats till Ryssland via Kina - järnvägen är ju det enda rimliga alternativet och att ta dem direkt till Vladivostok sjövägen från Nordkorea hade inneburit en del logistiska risker. Men med järnvägen Peking-Mongoliet - Irkutsk är det inga problem och dessutom snabbare. Det leder till två slutsatser:

Var var du på geografilektionerna? Ryssland har en landgräns med Nordkorea och det går en utmärkt järnvägsförbindelse över denna landgräns. Det finns ingen som helst anledning att blanda in Kina i en sådan affär.
Citera
2022-09-07, 09:04
Medlem
Och vem ska stoppa Ryssland från att handla med Indien, Iran, Nordkorea, Kina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in