2022-09-07, 02:42
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Biden borde följa folkviljan och sätta in US Air Force mot ryssarna i Ukraina.

Skulle inte behövas.
Hjälpen från Väst är så att Ukraina håller "jämna steg" mot Ryssland.
USA vill att kriget ska bli långt.
Säger jag som är 100% på Ukrainas sida.
Citera
2022-09-07, 03:12
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Lol, det går att säga mycket om här förvirrade (FB) Konspirationer och alternativa teorier-inlägget, men vad som huvudsakligen framgår utav det att människan bakom det aldrig har känt eller känner en enda ukrainare.

Verkar f.ö. som ockupationsstyrkornas trotjänare och nickedockor har det tufft? Är det därför de har det svårt att fylla manskapsluckorna?
https://www.rferl.org/a/russia-appointed-official-ukraine-killed-car-bombing/32002332.html
Citat:
Russia-Appointed Official In Ukraine Killed In Car Bombing
Ivan Sushko was appointed by Moscow to be the mayor of Russia-occupied Ukrainian town of Mykhaylivka.

On August 6, Vitaliy Hura, a Russia-appointed deputy mayor of the Ukrainian city of Nova Kakhovka in the Kherson region, parts of which are also under Russian occupying armed forces, was shot dead by an unidentified assailant while leaving his home.

A day earlier, Russian news agencies reported that the Russia-appointed governor of the Kherson Region, Volodymyr Saldo, had been hospitalized. Some reports at the time said he may have been poisoned.

On June 24, a car bomb in Kherson killed the Russia-appointed head of the directorate for youth policies at the Kherson region's administration, Dmytro Savluchenko.
https://euroweeklynews.com/2022/09/06/breaking-news-russian-commandant-hospitalised-after-car-bomb-explosion-in-occupied-berdyansk-ukraine /
Citat:
Russian commandant dies after car bomb explosion in occupied Berdyansk, Ukraine
Ju fortare ryzzhjonen åker hem till sig istället ju fortare slipper de allt de där.
Citera
2022-09-07, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Biden borde följa folkviljan och sätta in US Air Force mot ryssarna i Ukraina.
Jag tror du blandar ihop ”folkviljan” med ”vad USA-lojal media önskar att du ska känna”.
Men jag skulle nog tro att även den egentligen inte vill se ett sådant skeende. Konsekvenserna skulle bli att Ryssarna skulle behöva gå in i en fullskalig konflikt med USA, och de har ju ganska väl klargjort att de inte avser sitta och vänta på att bli tagna på sängen. Så sker det ett försök till detta så blir det till en kostnad av massor med människors liv. Det vill ingen av dessa, ännu. Vi får väl se hur det går med den amerikanska ekonomin. Mycket luft i den nu.

Så i praktiken betyder det att du sannolikt får fortsätta önska. Jag beklagar att du känner sånt hat. Under tiden dör det ukrainare i tusental. Helt i onödan i min mening.
Dela upp landet, låt Odessa, DPR och LPR mfl. ansluta sig till Ryssland och vi kan gå tillbaka till ”businesses as usual” igen. Den västra delen av Ukraina kan kanske över tid åstadkomma en fungerande styrning och få gå upp i EU som de så gärna önskar. Rent av bli en NATO-nation om nu Nato finns kvar då.
Citera
2022-09-07, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Jag tror du blandar ihop ”folkviljan” med ”vad USA-lojal media önskar att du ska känna”.
Men jag skulle nog tro att även den egentligen inte vill se ett sådant skeende. Konsekvenserna skulle bli att Ryssarna skulle behöva gå in i en fullskalig konflikt med USA, och de har ju ganska väl klargjort att de inte avser sitta och vänta på att bli tagna på sängen. Så sker det ett försök till detta så blir det till en kostnad av massor med människors liv. Det vill ingen av dessa, ännu. Vi får väl se hur det går med den amerikanska ekonomin. Mycket luft i den nu.

Så i praktiken betyder det att du sannolikt får fortsätta önska. Jag beklagar att du känner sånt hat. Under tiden dör det ukrainare i tusental. Helt i onödan i min mening.
Dela upp landet, låt Odessa, DPR och LPR mfl. ansluta sig till Ryssland och vi kan gå tillbaka till ”businesses as usual” igen. Den västra delen av Ukraina kan kanske över tid åstadkomma en fungerande styrning och få gå upp i EU som de så gärna önskar. Rent av bli en NATO-nation om nu Nato finns kvar då.
Du verkar ha en speciell syn på folkviljan, man bombar sönder städerna deporerar överlevande kvarvarande personer dvs. Ockuperande armé står då för folkviljan.
Då vet vi hur du står.
Citera
2022-09-07, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du verkar ha en speciell syn på folkviljan, man bombar sönder städerna deporerar överlevande kvarvarande personer dvs. Ockuperande armé står då för folkviljan.
Då vet vi hur du står.
Deporerar? Menar du deporterar?

Om du nu missat det så har folket i de befriade delarna av Ukraina själva skapat arméer som nu strider sida vid sida med ryssarna.

Och vad menar du med ”vi”? Du och …?
Citera
2022-09-07, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Deporerar? Menar du deporterar?

Om du nu missat det så har folket i de befriade delarna av Ukraina själva skapat arméer som nu strider sida vid sida med ryssarna.

Och vad menar du med ”vi”? Du och …?

Skriver på en liten telefon så ursäkta stavfelen, det finns en minoritet som stöder Ryssland, frågan är hur frivilligt då många familjer hålls som gisslan.
Har du missat hur många som flytt, deporterats eller dödats i området du talar om?
Vi och du?? Du har tydligt deklarerat att det där med folkrätt etc. Inte har nåt värde när man sitter på ett stort våldskapital. Så nu vet vi andra om det.
Citera
2022-09-07, 06:18
Medlem
Patetiska ryssar som är påväg att skapa ett nytt Tjernobyl och samtidigt håller arbetarna på kärnkraftverket som gisslan och vägrar låta dom träffa sina familjer pga dom ej har kompetensen att driva det själva. Patetiskt och desperat
Citera
2022-09-07, 06:22
Medlem
Jirens avatar
Trevlig läsning.

"Russian helicopters, cruise missiles, and rockets contain 650 unique components from 144 companies in the United States, Europe, and Asia."

https://gagadget.com/en/war/163765-russian-helicopters-cruise-missiles-and-rockets-contain-650-unique-components-from-144-compan ies-in-the-united-states/

Detta säger ju allt om Rysslands sviktande kapacitet i kriget. När grejerna tar slut så är det verkligen slut. Finito! Och det är just därför som Putina nu tvingas hora ut sig till Kim Jong och mullorna i Iran.
Senast redigerad av Jiren 2022-09-07 kl. 06:34.
Citera
2022-09-07, 06:33
Medlem
Sista kortet i detta spel är att Putin förklarar krig och mobiliserar. Då kan alla hända.
Nato har förklarat att dom kommer att försvara varenda tum av sitt område . Så ett vapen i hand på en Uralryss som skjuter fel , kan ändra historien totalt. Game Over.....
Citera
2022-09-07, 06:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot
Sista kortet i detta spel är att Putin förklarar krig och mobiliserar. Då kan alla hända.
Nato har förklarat att dom kommer att försvara varenda tum av sitt område . Så ett vapen i hand på en Uralryss som skjuter fel , kan ändra historien totalt. Game Over.....

Det är egentligen inget problem. Låt saker ha sin gång. Just nu är det en special militär operatu

Om det ändras till krig krävs krigsförklaring

Inte ens Ukraina har krigsförklarat vad jag vet
Citera
2022-09-07, 06:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det ryktas att Ukraina tagit kontroll över Savyntsi, norr om Izium. Det skulle betyda att man har ett brohuvud över donetsfloden. Finns det någon som kan bekräfta?
Citera
2022-09-07, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot

Det är egentligen inget problem. Låt saker ha sin gång. Just nu är det en special militär operatu

Om det ändras till krig krävs krigsförklaring

Inte ens ukraina har krigsförklarat vad jag vet

Sedan ska vi inte glömma Rysslands övertag i vapenstyrka. Tex de senaste varianterna av t-90 man sätter in nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in