Citat:
Ursprungligen postat av
Spugge
Biden borde följa folkviljan och sätta in US Air Force mot ryssarna i Ukraina.
Jag tror du blandar ihop ”folkviljan” med ”vad USA-lojal media önskar att du ska känna”.
Men jag skulle nog tro att även den egentligen inte vill se ett sådant skeende. Konsekvenserna skulle bli att Ryssarna skulle behöva gå in i en fullskalig konflikt med USA, och de har ju ganska väl klargjort att de inte avser sitta och vänta på att bli tagna på sängen. Så sker det ett försök till detta så blir det till en kostnad av massor med människors liv. Det vill ingen av dessa, ännu. Vi får väl se hur det går med den amerikanska ekonomin. Mycket luft i den nu.
Så i praktiken betyder det att du sannolikt får fortsätta önska. Jag beklagar att du känner sånt hat. Under tiden dör det ukrainare i tusental. Helt i onödan i min mening.
Dela upp landet, låt Odessa, DPR och LPR mfl. ansluta sig till Ryssland och vi kan gå tillbaka till ”businesses as usual” igen. Den västra delen av Ukraina kan kanske över tid åstadkomma en fungerande styrning och få gå upp i EU som de så gärna önskar. Rent av bli en NATO-nation om nu Nato finns kvar då.