2022-09-07, 00:53
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ja ni sitter lite Hitler i sin bunker 1945 inbillar är att Städer har tagits över det är bara pjäser på en karta.

Jag känner många ukrainare alla har redan insett att att kriget är förlorat även om Ukraina hade fått tusentals nya vapen. Ryssland har världens starkaste och mest erfarna armé. Det finns ingen makt förutom möjligen USA som är kapabel att ha en teoretisk chans att vinna över Ryssland.

Nu är det en fråga om att kapitulera för att rädda så många liv som möjligt. Jag har väl sett att Ukraina har börjat bomba kärnkraftverket i zaporozjye.

Vi är på randen av en nuclear katastrof som lär få Tjernobyl att framstå som en bagatell. Jag vill leva i en värld med Frid Ukraina också det är bara det är bara att kapitulera och så tar vi fram ett avtal som är som är bra för Ukraina också. Ukraina kommer inte tappa något land det är bara villfarelser att oroa sig över det Ryssland har inga planer att annektera land. Ryssland vill hjälpa till sen vill Nan-återvända till sitt land.

Är väl bättre att Ryssland kapitulerar, deras bästa chans att snabbast komma med i världen igen.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-09-07 kl. 00:57.
Citera
2022-09-07, 00:54
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ja ni sitter lite Hitler i sin bunker 1945 inbillar är att Städer har tagits över det är bara pjäser på en karta.

Jag känner många ukrainare alla har redan insett att att kriget är förlorat även om Ukraina hade fått tusentals nya vapen. Ryssland har världens starkaste och mest erfarna armé. Det finns ingen makt förutom möjligen USA som är kapabel att ha en teoretisk chans att vinna över Ryssland.

Nu är det en fråga om att kapitulera för att rädda så många liv som möjligt. Jag har väl sett att Ukraina har börjat bomba kärnkraftverket i zaporozjye.

Vi är på randen av en nuclear katastrof som lär få Tjernobyl att framstå som en bagatell. Jag vill leva i en värld med Frid Ukraina också det är bara det är bara att kapitulera och så tar vi fram ett avtal som är som är bra för Ukraina också. Ukraina kommer inte tappa något land det är bara villfarelser att oroa sig över det Ryssland har inga planer att annektera land. Ryssland vill hjälpa till sen vill Nan-återvända till sitt land.

Du är ju uppenbarligen helt galen. En massa förvirrad helt verklighetsfrämmande text, eller är det algoritmen i boten som fått sig en knäpp pga de ryska motgångarna? ”Ryssland har inga planer annektera land”, tillåt mig hånle, varför skulle de då hålla en ”folkomröstning” i Kherson? Sen är ju språket helt uppåt väggarna, ingen svensktalande som skrivit det där.
Citera
2022-09-07, 01:04
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du är ju uppenbarligen helt galen. En massa förvirrad helt verklighetsfrämmande text, eller är det algoritmen i boten som fått sig en knäpp pga de ryska motgångarna? ”Ryssland har inga planer annektera land”, tillåt mig hånle, varför skulle de då hålla en ”folkomröstning” i Kherson? Sen är ju språket helt uppåt väggarna, ingen svensktalande som skrivit det där.

Den där pojkomröstningen som du pratar om är det är ett bevis på direktdemokrati ryssarna vill som sagt inte annektera land dem har de lovat att respektera ukrainas suveränitet samt territoriella integritet.

Det vill säga folkomröstningarna är lokala initiativ som inte synkat med högre ort. Putin kommer förmodligen neka deras krav att få gå med i den ryska federationen. Du förstår väl hur absurt är att Rysslands med världens starkaste och största land skulle ha behov av att annektera mer land vad ska de med mer land till? tdet finns väl gott om land iSibirien för fan.

Nu gäller det att få slut på striderna och skapa fred och välstånd omedelbart.

Slava Ukraini, heroyam slava! Smert voroham.
Citera
2022-09-07, 01:09
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Den där pojkomröstningen som du pratar om är det är ett bevis på direktdemokrati ryssarna vill som sagt inte annektera land dem har de lovat att respektera ukrainas suveränitet samt territoriella integritet.

Det vill säga folkomröstningarna är lokala initiativ som inte synkat med högre ort. Putin kommer förmodligen neka deras krav att få gå med i den ryska federationen. Du förstår väl hur absurt är att Rysslands med världens starkaste och största land skulle ha behov av att annektera mer land vad ska de med mer land till? tdet finns väl gott om land iSibirien för fan.

Nu gäller det att få slut på striderna och skapa fred och välstånd omedelbart.

Slava Ukraini, heroyam slava! Smert voroham.

Varför anföll då Ryssland Ukraina om de inte vill ha mer land? Som sagt, snabbaste lösningen till fred och återhämtning är att Ryssland kapitulerar.

Sen är Ryssland inte i närheten av världens starkaste land, vilket om inte annat visat sig i detta krig. Största visst, så varför kan de inte nöja sig med det de har utan anfaller sina grannländer?
Citera
2022-09-07, 01:13
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Precis, och det Ukraina som existerat som egen stat i kartböckerna sedan decenber 1991 var ju aldrig avsett att bli en suverän stat med de gränserna då det skapades. Att landet finns på kartorna idag är en konsekvens av att vid Sovjets upplösning blev varje delrepublik en egen stat. Gränserna är helt och hållet satta av sovjetiska statsmän - Lenin, Stalin och Chrustjev - men för en delrepublik, ungefär som en tysk delstat, inte för en suverän stat. Då är det klart att en del underligheter kan hänga med in över tröskeln till självständigheten. Historien rättar ofta till sådana märkligheter och blindtarmar över tid, om det inte görs av diplomater eller via folkliga uppror först.

Javisst vi är helt överens. Det fungerade i Sovjetunionen men som enskild stat blir det en annan sak.
Tragiskt för ukrainarna. Antagligen kommer dom att förlora den östra delen. Den bästa biten. Om det finns så mycket kvar efter kriget. Tragiskt.
Citera
2022-09-07, 01:14
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Mera vanvett.

Uppdaterad: 12 april 2022

EU-parlamentet uppmanade på torsdagen medlemsländerna att omedelbart införa ett fullständigt embargo mot import av rysk olja, kol, kärnbränsle och naturgas och fortsatta vapenleveranser till Ukraina.

https://www.europaportalen.se/content/eu-parlamentet-vill-ha-omedelbart-energiembargo-mot-ryssland-alla-svenskar

Förstår du överhuvudtaget vad EU är och hur en demokrati fungerar? Det är inte som i ditt moderland där krigsherren Putin säger något så är det lag. EU har inte haft gasembargo mot Ryssland.
Citera
2022-09-07, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Javisst vi är helt överens. Det fungerade i Sovjetunionen men som enskild stat blir det en annan sak.
Tragiskt för ukrainarna. Antagligen kommer dom att förlora den östra delen. Den bästa biten. Om det finns så mycket kvar efter kriget. Tragiskt.
Man frågar sig ju när t ex Lech Walesa eller Aung San Suu Kyi, och de rörelser de ledde (rörelser som jag har långt större respekt för än för regimen i Kiev), fick ens 5% av den näst intill totala uppbackning som Zelensky har fått från väst. Den frågan är förstås en vink om att det handlar om andra motiv än att "stå upp för demokrati, lagar och nationell suveränitet".

I stort sett det enda positiva som kan komma ur det här är om EU och NATO får en rejäl knäpp på näsan ifråga om sina pretentioner, och tvingas medge att de inte kan föreskriva hur världen ska se ut. För Bryssel är redan ett erkännande av Rysslands rätt till Krim för mycket, eftersom man har målat in sig i det hörnet, men i slutändan kommer Ukraina nog att få avträda både Krim och Donbass, och EU kommer att få bita i det sura äpplet.
Citera
2022-09-07, 01:57
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
I Ukrainas fall vill dock folket tillhöra Ukraina. Ingen Oblast har majoritet för att separera från Ukraina.
Tycker du inte att folkviljan borde följas istället för att ryssland ska bestämma över Ukraina?

Jovisst, folkviljan borde följas. Ryssland ska inte bestämma över Ukraina. Problemet är bara att landet är enormt polariserat. Så vad är då folkviljan? I presidentvalet 2010 vann Janukovitch från östra delen där "alla" röstade på honom och "alla" i västra delen röstade på Timochenko. Lite grovt överdrivet. Och i mitten var det 50-50. Ungefär så såg det ut. Folkviljan kan väl knappast ha varit den statskupp som ägde rum där man störtade den demokratiskt valde presidenten? Han sägs ha varit korrupt men det har dom väl varit alla. Den kuppen blev startskottet för sönderfallet.
Citera
2022-09-07, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jovisst, folkviljan borde följas. Ryssland ska inte bestämma över Ukraina. Problemet är bara att landet är enormt polariserat. Så vad är då folkviljan? I presidentvalet 2010 vann Janukovitch från östra delen där "alla" röstade på honom och "alla" i västra delen röstade på Timochenko. Lite grovt överdrivet. Och i mitten var det 50-50. Ungefär så såg det ut. Folkviljan kan väl knappast ha varit den statskupp som ägde rum där man störtade den demokratiskt valde presidenten? Han sägs ha varit korrupt men det har dom väl varit alla. Den kuppen blev startskottet för sönderfallet.

Folkviljan är att Ryssland ska lämna Ukraina.
Folkviljan är att kämpa militärt till dess att så sker.
Citera
2022-09-07, 02:20
Medlem
Citat:

Du vet inte vad du pratar om. 95% av ukrainarna tror att de kommer vinna kriget. Stödet för Zelensky när det gäller försvaret av landet är massivt.
Citera
2022-09-07, 02:21
Medlem
Citat:

Ja vad ska man säga. Tror detta kan vara det mest korkade jag läst på flashback på 10år jisses
Citera
2022-09-07, 02:35
Medlem
Biden borde följa folkviljan och sätta in US Air Force mot ryssarna i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in