2022-08-20, 23:44
Medlem
Hur känns det att dela cell med nån? Trevligt? Blir man galen? Bättre tillsammans än ensam?
Citera
2022-08-21, 09:09
Medlem
Är det vanligare att dela cell i de lägre säkerhetsklasserna än i klass 1
Citera
2022-08-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Nej det går ej. Gör du det får du anmälan mot dig, såkallad ”misstänkt misskötsamhet”. Vid för många sånna anmälningar kan du bli knallad till högre säkerhetsklass, få förlängt straff och ytterligare restriktioner. Så nej, ingen bra idé
Ok. Men oavsett anmälningar och misskötsell och repressalier slipper jag dela cell om jag vägrar? Eller trycker de in mig handgripligen i cellen?
Citera
2022-08-21, 22:02
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn222
Ok. Men oavsett anmälningar och misskötsell och repressalier slipper jag dela cell om jag vägrar? Eller trycker de in mig handgripligen i cellen?
Ingen erfarenhet av det tyvärr., men ställ in dig på att behöva dela och håll inte på å krångla. Det kommer inte löna sig, lovar
Citera
2022-08-21, 22:17
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Är det vanligare att dela cell i de lägre säkerhetsklasserna än i klass 1
Berätta mer, ska du avtjäna? Hur länge? För vad? Vart?
Citera
2022-08-21, 22:39
Medlem
Mja, väntar på rättegång för olagahot, misshandel och brott mot knivlagen
Lite nervig då bo. Är kvinna
Senast redigerad av Bjorn222 2022-08-21 kl. 22:46.
Citera
2022-08-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Ingen erfarenhet av det tyvärr., men ställ in dig på att behöva dela och håll inte på å krångla. Det kommer inte löna sig, lovar
Vill inte dela kommer leva djävul om jag måste dela

Tänker mest att jag inte vill dela med mördare, man vill ju inte dö för att man pruttar. Eller sitter mördare automatiskt på klass 1?

Btv. Läste om någon som delade cell och inte kunde/vågade bajsa inför annan han fick åka till sjukhus för att han inte hade bajsat på två veckor
Senast redigerad av Bjorn222 2022-08-21 kl. 22:52.
Citera
2022-08-21, 23:16
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Vill inte dela kommer leva djävul om jag måste dela

Tänker mest att jag inte vill dela med mördare, man vill ju inte dö för att man pruttar. Eller sitter mördare automatiskt på klass 1?

Btv. Läste om någon som delade cell och inte kunde/vågade bajsa inför annan han fick åka till sjukhus för att han inte hade bajsat på två veckor

Jag personligen föredrar att umgås med dom som oftast har långa voltor som oftast sitter för mord eller annat grovt de är oftast de som är lugnast.

Tro inte på allt du läser eller hör. Det är skit tråkigt o sitta bara men de har sina ljusglimtar och ibland vänskap för livet

De tar en vecka o anpassa sig ungefär. Sköt ditt o skit i andra så kommer de gå klockrent.

O när de gäller misskötsamhet så ska de till väldigt mycket om de ska dra in vf.. Rapporter får alla oftast nån gång ibland o de kan för för man försovit sig eller nåt annat skit.
Citera
2022-09-03, 06:59
Medlem
Skrev tidigare i tråden stt jag bar en kaffe volta 2 månader som fastställdes i hovrätten men hovrättens dom var så oerhört märkligt skriven att jag överklagade den utan något hopp egentligen om att HD skulle pröva den (HD skrev egentligen i klartext att motiv inte fanns, att det inte fanns några anspråk och att man inte kunde fastslå att brottet begåtts med uppsåt - men ändå gick man på tingsrättens linje). Lagparagrafen man hänvisade till motsvarade inte heller det hela så allt var skumt.

Nu har det gått snart 6 månader. Jag har inte hört något från vresig domstolarna, frivården, KVV eller min advokat. Jag är inte svår att nå eller håller mig undan.

Jag är inte efterlyst eller liknande.

Domen är ej fastställd, betyder det att de på riktigt tänker pröva den i HD? Verkar ju oerhört märkligt. Eller tabbade Hovrätten sig så mycket i skrivandet av domen att det faktiskt finns en chans?

För om domen är fastslagen så borde jag väl få brev eller samtal från tex. Frivården eller KVV? Eller tar det såhär lång tid?
Citera
2022-09-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Skrev tidigare i tråden stt jag bar en kaffe volta 2 månader som fastställdes i hovrätten men hovrättens dom var så oerhört märkligt skriven att jag överklagade den utan något hopp egentligen om att HD skulle pröva den (HD skrev egentligen i klartext att motiv inte fanns, att det inte fanns några anspråk och att man inte kunde fastslå att brottet begåtts med uppsåt - men ändå gick man på tingsrättens linje). Lagparagrafen man hänvisade till motsvarade inte heller det hela så allt var skumt.

Nu har det gått snart 6 månader. Jag har inte hört något från vresig domstolarna, frivården, KVV eller min advokat. Jag är inte svår att nå eller håller mig undan.

Domen är ej fastställd, betyder det att de på riktigt tänker pröva den i HD? Verkar ju oerhört märkligt. Eller tabbade Hovrätten sig så mycket i skrivandet av domen att det faktiskt finns en chans?

För om domen är fastslagen så borde jag väl få brev eller samtal från tex. Frivården eller KVV? Eller tar det såhär lång tid?
HD prövar inte hovrättsdomar för att de verkar fel eller dåliga, utan enbart om det finns viktiga prejudikatsfrågor (eller teoretiskt om hovrätten tabbat sig något fullständigt överjävligt). Det allra mest sannolika är därför att de inte kommit till ditt ärende än, eller att det vunnit laga kraft utan att du fått reda på det. Ring HD och fråga. Om HD redan skulle bedömt att det kan finnas anledning att titta på det hade din advokat och riksåklagaren fått yttra sig och du hade 100% fått reda på det.
Citera
2022-09-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
HD prövar inte hovrättsdomar för att de verkar fel eller dåliga, utan enbart om det finns viktiga prejudikatsfrågor (eller teoretiskt om hovrätten tabbat sig något fullständigt överjävligt). Det allra mest sannolika är därför att de inte kommit till ditt ärende än, eller att det vunnit laga kraft utan att du fått reda på det. Ring HD och fråga. Om HD redan skulle bedömt att det kan finnas anledning att titta på det hade din advokat och riksåklagaren fått yttra sig och du hade 100% fått reda på det.

Det är detta jag menar. Förstår att det är lite off topoc men, INGEN har hört av sig. Hovrätten har gjort en dunder tabbe. Domen är helt felskriven, de har hänvisat till helt fel lagrum/paragraf och ingenting är logiskt någonstans.

Det står uttryckligen att de ifrågasätter/avslår samtliga bevis som lagts fram för stt de juridiskt inte håller, bla bla bla, hänvisar till en paragraf rörande något HELT annat och sedan avslutar med att de fastslår ingsrättens dom.

Jag ringde frivården, de har inte fått någonting.
Jag är inte efterlyst (I snutens handdator som de har vid trafikkontroller står det att jag redan avtjänat mitt straff - verkställt)
Ringde placeringsenheten - finns inget där heller.

Vill inte ringa hovrätten....jag kanske bara är i mellan stolarna liksom....sjuk grej ändå.

Aja då bet jag hur det går till.
Citera
2022-09-06, 22:13
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet

Är det inte KVVS platsbrist som spökar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in