2022-09-06, 18:53
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Sker det några omtalade skjutningar sista dygnen så kan det svänga snabbt.

Sedan så får vi se vad M:s skarpa förslag om slopat amorteringskrav leder till. Det är ett förslag som inte konkurrerar med SDs politik utan här finns det chans att ta väljare från andra sidan. Inte bara kannibalisera på varandra.
Det kommer inte paverka ett smack. Vi har sedan manga ar passerat punkten dar skjutningar eller "nar medelklassen far kanna pa konsekvenserna sa rostar de ratt" paverkar.

Inte ens en omtalad skjutning i kopcentrum/lekplats/centralt torg per dag skulle hjalpa hogern med mer an 0,1%. Folk ar helt enkelt helt djavla dumma i huvudet.
Citera
2022-09-06, 18:59
Medlem
Var och röstade på SD idag och det gjorde jag mest av taktiska skäl. Såg flera som kom med SD-lappar även fast man fick ta de enskilt så verkade en hel del inte bry sig nämnvärt.

Tror det kommer bli en högerregeringen och ett håll käften resultat av SD.
Citera
2022-09-06, 19:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Även från V och Fi.

Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Det är inte så konstigt, i hela sydstockholm tex har jag inte sett en enda SD-affisch eller utskick. De är helt raderade från vissa distrikt. Medans var 10e meter ser jag en affisch för S, MP eller C.

Samma för mig också där jag bor.

Förutom dessa tre partier även en hel del affischer från V och Fi.
Citera
2022-09-06, 19:03
Medlem
svt.se presenterar nya opinionssiffror varje dag. Dock slår man ihop de tre föregående dagarnas undersökningar.
Kan någon pedagogiskt förklara varför:
1/ den röda och den blå grafen i diagrammet ser ut som vågkurvor
2/ varför de röda leder under en kort period sedan de blå, sedan de röda igen, sedan de blå igen osv.
Citera
2022-09-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Samma för mig också där jag bor.

Förutom dessa tre partier även en hel del affischer från V och Fi.

En av Sveriges städer omkring 100 000 invånare. Förra valet inga affischer alls för SD i stan. Nu är hela staden affischerad. Varenda busshållplats i hela stan. Och allt får i princip vara orört.

SD lär gå framåt rejält i denna stad i alla fall.
Citera
2022-09-06, 19:06
Medlem
S.Kandals avatar
Det som kommer att påverka valresultatet mest detta år är nedan nämnda. Således tror jag att Sverigedemokraterna inte kommer att "rasa" detta år jämfört med de siffror vi nu ser i opinionsmätningarna. Snarare tvärtom.

"När Sverige går till val 11 september gör man det med ett nytt moment i själva röstningsförfarandet.
Tidigare har man öppet valt valsedlar, något man från och med i år kommer göra bakom en skärm"

https://www.expressen.se/nyheter/var...r-pa-valdagen/

I mina ögon har tidigare förfarande varit fullständigt bedrövligt och odemokratiskt. Valsedlarna har genom alla år fått ligga fullt synliga så att grannen, maken osv kan få en skymt över hur du röstar.
Men ta flera sedlar då!? Poströsta!? Dessa argument har aldrig varit legitima enligt mig. Man ska inte behöva "trixa" för att behålla sin rätt att rösta anonymt.

Således för första gången i svensk historia har vi ett anonymt röstförfarande. Jag är fullständigt övertygad om att Sverigedemokraterna har missgynnats något oerhört genom åren iom pådyvlad stigmatiseringen.

(FB) Svenska valets bästa nyhet någonsin, jackpott för Sverigedemokraterna!
Citera
2022-09-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
svt.se presenterar nya opinionssiffror varje dag. Dock slår man ihop de tre föregående dagarnas undersökningar.
Kan någon pedagogiskt förklara varför:
1/ den röda och den blå grafen i diagrammet ser ut som vågkurvor
2/ varför de röda leder under en kort period sedan de blå, sedan de röda igen, sedan de blå igen osv.

Det beror på att undersökningen är utformad dåligt.

Vissa väljare är lättare att nå på telefon i början på veckan än andra exempelvis.
Citera
2022-09-06, 19:08
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det kommer inte paverka ett smack. Vi har sedan manga ar passerat punkten dar skjutningar eller "nar medelklassen far kanna pa konsekvenserna sa rostar de ratt" paverkar.

Inte ens en omtalad skjutning i kopcentrum/lekplats/centralt torg per dag skulle hjalpa hogern med mer an 0,1%. Folk ar helt enkelt helt djavla dumma i huvudet.
Det verkar som om grodan nu är så pass kokad att den är helt genomvarm. Svenskarna är helt blasé och reagerar inte på skjutningar längre. I normala fall hade de senaste skandalerna med en mamma och ett barn skottskadade på en lekplats och en turist halvt ihjälskjuten i ett köpcentrum gjort ett signifikant avtryck i opinionssiffrorna. Men det verkar som om dessa nyheter redan är helt glömda. (Hur är det med den där turisten, förresten? Har det stått något i någon media om hur det gått för henne?)

Det har ju sagts att Lag och Ordning är den viktigaste valfrågan i år. Men det verkar som om de flesta röstar som de brukar och tänker att just deras parti är det som bäst kommer att återställa lag och ordning i Sverige.
Citera
2022-09-06, 19:12
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Inte en chans att Moderaterna kommer börja samarbeta med S i detta läge.
Det vore ju politiskt självmord,och så dumma är de naturligtvis inte.
Tja, varför inte. Det finns säkert tillräckligt många Reinfeldtianer kvar i M, så de och sossarna kan enas i sitt främsta politiska mål - massinvandring.

Sedan att de inte har samma motiv för sin politik kan de kanske tillfälligtvis överse med. Det viktigaste är trots allt att politiken genomförs.
Citera
2022-09-06, 19:13
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Men en Magdaregering med V och C kommer att hålla?

För oss som är invandringskritiska nationalister gör det ingen skillnad, precis som det inte gör någon skillnad om statsministern heter Magdalena eller Kristersson.

Men en Kristersson-regering utan L skulle SD kunna påverka i rätt riktning.

Med L så är det lika bra som en Reinfeldt regering, och det vill vi verkligen inte gå tillbaka till.
Citera
2022-09-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det verkar som om grodan nu är så pass kokad att den är helt genomvarm. Svenskarna är helt blasé och reagerar inte på skjutningar längre. I normala fall hade de senaste skandalerna med en mamma och ett barn skottskadade på en lekplats och en turist halvt ihjälskjuten i ett köpcentrum gjort ett signifikant avtryck i opinionssiffrorna. Men det verkar som om dessa nyheter redan är helt glömda. (Hur är det med den där turisten, förresten? Har det stått något i någon media om hur det gått för henne?)

Det har ju sagts att Lag och Ordning är den viktigaste valfrågan i år. Men det verkar som om de flesta röstar som de brukar och tänker att just deras parti är det som bäst kommer att återställa lag och ordning i Sverige.
Att SD har en hemsk ton mot Annie Lööf eller att SD vill skicka hem en massa lögnaktiga Hazarer som helt saknar asylskäl är värre än att ha gängskjutningar på öppna gator, massiva utanförskapsområden, elkris, förnedringsrån mm.

Samtidigt måste man också komma ihåg att nästan varannan person du möter i Sverige (alltså inte på Södermalm) faktiskt kommer rösta för förändring. Majoriteten av svenskarna du möter på stan vill inte ha något annat än viss arbetskraftsinvandring (eller i alla fall ha mycket liten invandring) och så har det varit år efter år. Skillnaden är bara att folk ändå röstar annorlunda samt inte är nog politiskt intresserade för att förstå att sossarna ljuger om att Sverige har låg invandring.

De högljudda invandringskramarna och blatte-daltarna är en liten minoritet som tyvärr hörs väldigt mycket.
Citera
2022-09-06, 19:16
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Socialdemokraterna är väldigt stora bland pensionärer.
Däri ligger också den stora utmaningen för sossarna. Ska de hinna fylla på med nyimporterade bidragsberoende sosseröstare i snabbare takt än de gamla gråsossarna dör bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in