2022-09-06, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Jag har själv landat i samma slutsats. Vill vi ens att högern ska tvingas regera de kommande 4 åren? De kommer bli svåra tider, riktigt svåra tider till och med, och den sidan som har regeringsmakten kommer få skulden oavsett om det är befogat eller inte. Om högern vinner kan vi därmed nästan utgå ifrån att de rödgröna tar tillbaka makten 2026 med en jordskredsseger och att SD går back flera procentenheter.

Nä, låt sossarna hantera den kommande samhällskollapsen i stället. Det kommer så klart gå åt helvete (det hade det gjort i alla fall). Ekonomisk kollaps, massarbetslöshet, elransonering och skenande elpriser, folk tvingas ur hus och hem, kriminaliteten kommer bli ännu värre, upplopp osv. I ett sånt läge kan SD mycket väl få 30% valet 2026.
Exakt. Jag ser utöver att mp och L åker ut detta valet att det efter valet till och med blir en samlingsregering där M sviker högern och börjar samarbeta med S för att kollapsa totalt till valet 2026. Moderaterna har fortfarande inte fått betalat för sveket de senaste 15 åren, då man har samma Reinfeldtare kvar i partiet.
Citera
2022-09-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Exakt. Jag ser utöver att mp och L åker ut detta valet att det efter valet till och med blir en samlingsregering där M sviker högern och börjar samarbeta med S för att kollapsa totalt till valet 2026. Moderaterna har fortfarande inte fått betalat för sveket de senaste 15 åren, då man har samma Reinfeldtare kvar i partiet.

Inte en chans att Moderaterna kommer börja samarbeta med S i detta läge.
Det vore ju politiskt självmord,och så dumma är de naturligtvis inte.
Citera
2022-09-06, 17:44
Medlem
Kort sagt,,varken C eller V kan ingå i eventuell regering såsom det politiska läget är.
Återstår den gamla trötta konstellationen S-MP,som i svåra tider kommer att attackeras från vänster av ett surt V och från höger från ett vankelmodigt C.

Jag skulle inte tro sådant håller ens två år.
Citera
2022-09-06, 18:02
Medlem
trailblasers avatar
Sker det några omtalade skjutningar sista dygnen så kan det svänga snabbt.

Sedan så får vi se vad M:s skarpa förslag om slopat amorteringskrav leder till. Det är ett förslag som inte konkurrerar med SDs politik utan här finns det chans att ta väljare från andra sidan. Inte bara kannibalisera på varandra.
Citera
2022-09-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Finns det något som talar för att vänstern inte vinner valet när dom leder i exakt varenda mätning som gjorts idag?

SIFO Novus Skop Ipsos. I alla leder vänstern....

Att enskilda mätningar på dagsbasis inte säger så mycket och att vänsterns övertag den senaste veckan varierat mellan marginella 0,2 och 0,6 procentenheter enligt pollofpolls.se
Citera
2022-09-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Sker det några omtalade skjutningar sista dygnen så kan det svänga snabbt.

Sedan så får vi se vad M:s skarpa förslag om slopat amorteringskrav leder till. Det är ett förslag som inte konkurrerar med SDs politik utan här finns det chans att ta väljare från andra sidan. Inte bara kannibalisera på varandra.

Bra spaning och progressivt förslag från Moderaterna..särskilt som S sitter i utredningsträsket med frågan till efter valdagen.
Det finns helt klart potential här att eventuellt kunna knipa några röster från Socialdemokraterna..kanske till och med en och annan Centerpartist.
Citera
2022-09-06, 18:17
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Finns det något som talar för att vänstern inte vinner valet när dom leder i exakt varenda mätning som gjorts idag?

SIFO Novus Skop Ipsos. I alla leder vänstern....
Jo, de klarar sig nog.
Citera
2022-09-06, 18:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaverse
Vi ska inte heller glömma det faktum att högern hade vunnit överlägset om inte Socialdemokraterna hade kört med en fruktansvärt oansvarig migrationspolitik.

Självklart har Socialdemokraterna medvetet sett till att vi har tagit emot alldeles för många invandrare än vad vår välfärd klarar av, just för att säkra ett monopol av röster och därmed hålla sig fast vid makten i många år framöver.

Moderaterna har drivit en ännu generösare migrationspolitik än sossarna.
Citera
2022-09-06, 18:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaverse
Champagneflaskan får nog ligga kvar i kylen i ytterligare 4 år till, det blir nog ingen högerregering denna gång heller utifrån dom sammanslagna opinionsundersökningarna.

Jag förstår verkligen inte alla svenskar som vill hålla kvar Morgan Johansson, Peter Hultqvist, Andreas Ygeman, Annika Strandhäll m.fl.

Jag lider mest med dom pensionärer som har betalat skatt hela sitt liv, en välfärd som Socialdemokraterna nu har förstört totalt under dom senaste åren.

Socialdemokraterna är väldigt stora bland pensionärer.
Citera
2022-09-06, 18:25
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Socialdemokraterna är väldigt stora bland pensionärer.

Det är inte så konstigt, i hela sydstockholm tex har jag inte sett en enda SD-affisch eller utskick. De är helt raderade från vissa distrikt. Medans var 10e meter ser jag en affisch för S, MP eller C.
Citera
2022-09-06, 18:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om SD hamnar på 22% i själva valet, vilket är helt möjligt, och Uffe bara når 19%....då måste det vara SD som håller i taktpinnen och tuffe Uffe tvingas dansa.

Kanske löser man det bäst genom att Ebba Busch tar statsministerposten även fast KD är ganska litet parti.

Jag tror hon blir en utmärkt statsminister och första representationen blir att umgås med hjälten Zelenskij medan pressfolket flockas kring dessa två historiska personer.... ...i stum beundran.
L har aldrig någonsin sagt eller lovat att stödja en nationalistisk regering, så det blir inget av med SD på ministertaburetter med mindre än att SD/ KD/ M får majoritet utan L. Inte ens i ett sådant scenario kan man vara säker, för övrigt. Ulf är nog glad att han kan skylla på L och slippa förklara varför han själv inte vill ha sd-ministrar i sin regering.
Citera
2022-09-06, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Det är inte så konstigt, i hela sydstockholm tex har jag inte sett en enda SD-affisch eller utskick. De är helt raderade från vissa distrikt. Medans var 10e meter ser jag en affisch för S, MP eller C.
Människor väljer inte parti efter dessa partiskyltar. Bättre att satsa på stora kampanjer som ger medialt drev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in