2022-09-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Här har ni en video med BEVIS på att det inte finns någon CURVATURE för då vore detta omöjligt. Ok kort video men text på engelska förhoppningsvis förstår de flesta

https://www.bitchute.com/video/wOZ1FDAcq4yR/

Har du faktakollat att siffrorna stämmer? Rätt vanligt i de hör videorna att de räknar fel på avstånd, höjder mm, framförallt använder de fel formel för att beräkna den teoretiska horizonten, så att den blir närmare än vad den egentligen är, och påstår sen att de ser över den. Man måste även räkna med ljusbrytningar i atmosfären, som skiftar beroende på väderlek.

Jag vill se en film där man zoomar in nedre delen på en skyskrapa, borde vara hur lätt som helst, eller hur?
Citera
2022-09-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Var är klippet? Du har ju inte länkat något klipp.

Missade det, fixat nu
Citera
2022-09-06, 16:44
Medlem
Citat:
Och här har ni the bright north star POLARIS inzoomad och andra stjärnor i andra färger inzoomade PÅ RIKTIGT av vanliga människor. Mycket bra video med förklaringar på vilka stjärnor det handlar om hela tiden.

https://www.bitchute.com/video/ewAPaEhLvXv2/

förklara detta ni som tror ni är såååå smarta.

Alltså, har du ingen förmåga till källkritik över huvud taget?

För det första så kan det där vara vilken form av ljuskälla som helst, man ser ju inte själva inzoomningen. Kan vara en liten ficklampa på avstånd, det där med att få till skärpa verkar vara väldigt svårt, finns kanske en anledning till det...

Troligen är det en planet, typ Venus han har zoomat in. Stjärnor blir inte större. Har ett litet teleskop hemma, och med det kan jag se Jupiter inkl de 4 större månarna, ringarna på saturnus, kratrar och skuggor på månen mm, men stjärnor ser exakt likadana ut hela tiden.

Gör lite egen efterforskning för en gång skull.

Om jag filmar en suddig bild på en hushållsost och lägger upp det som bevis på att månen är platt på nån FE-kanal, så är jag rätt säker på att du kommer att ta det som bevis, då du verkar tro på allt som du hittar som stödjer dina fantasier.

Men som sagt, en bild/film när man zoomar in nedre våningen på ett höghus. Hur svårt kan det vara?
Citera
2022-09-06, 16:54
Medlem
Citat:
Inga dom vet inte vad dom snackar om...
Kina har landat med rymd sond 2019 på månens baksida
Hur var det med klippet på 17 min som du visade 1 min av.

Har du själv varit på observatorium eller kollat med kikare på dem andra planeter istället för att titta på youtube filmer.
Citera
2022-09-06, 17:54
Medlem
Citat:
Jag ska visa dig när HELA OBJEKT zoomas in från bakom eran horisont. Herregud flera år sedan detta påstående blev fullständigt motbevisat trodde ni kommit längre än så

Ja gör gärna det. Jag vill gärna se dig zooma in Turning Torso. Först en utzoomad bild där man ser att de nedre delarna är dolda under horisonten och därefter en bild där du har zoomat in de tidigare skymda delarna.

Citat:
Här har ni en video med BEVIS på att det inte finns någon CURVATURE för då vore detta omöjligt. Ok kort video men text på engelska förhoppningsvis förstår de flesta

https://www.bitchute.com/video/wOZ1FDAcq4yR/

Du har helt missuppfattat vad vi pratar om. Jag vill se ett klippt där objektet först delvis är dolt under horisonten och att man därefter zoomar in de delar som tidigare var dolda.

För övrigt är de nedre delarna av ön dolda i ditt klipp även när det är inzoomat. De nedre delarna av ön ligger under horisonten.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-09-06 kl. 18:13.
Citera
2022-09-06, 17:56
Medlem
Citat:
Och här har ni the bright north star POLARIS inzoomad och andra stjärnor i andra färger inzoomade PÅ RIKTIGT av vanliga människor. Mycket bra video med förklaringar på vilka stjärnor det handlar om hela tiden.

https://www.bitchute.com/video/ewAPaEhLvXv2/

förklara detta ni som tror ni är såååå smarta.

Vad är din förklaring till att Polstjärnan är synlig lika många grader över horisontens som betraktarens breddgrad?

Min och alla andras förklaring är att jorden är en sfär.
Citera
2022-09-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vad är din förklaring till att Polstjärnan är synlig lika många grader över horisontens som betraktarens breddgrad?

Min och alla andras förklaring är att jorden är en sfär.

Tro mig det är inte din OCH ALLA ANDRAS FÖRKLARING
Citera
2022-09-06, 18:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tro mig det är inte din OCH ALLA ANDRAS FÖRKLARING

Vilken är din förklaring då?

Alltid lika märkligt när nån ny(?) pajas ramlar in i tråden med påståenden som redan förklarats och avfärdats tiotals gånger.

Sök och du skall finna.
Citera
2022-09-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilken är din förklaring då?

Alltid lika märkligt när nån ny(?) pajas ramlar in i tråden med påståenden som redan förklarats och avfärdats tiotals gånger.

Sök och du skall finna.

Ok alla andras förklaring... förutom dem som inte tror på att vi befinner oss på en rund boll som susar fram i extrema hastigheter runt en brinnande stjärna i en galax som omges av ett obegränsat antal andra galaxer som också susar runt i harmoni ute i ett vakum.

Ok hur kan något brinna i ett vakum utan syre i miljarder år? Måste inte syre till för eld har jag fått lära mig? Men det gäller kanske inte ute i eran "deep space".
Citera
2022-09-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ok alla andras förklaring... förutom dem som inte tror på att vi befinner oss på en rund boll som susar fram i extrema hastigheter runt en brinnande stjärna i en galax som omges av ett obegränsat antal andra galaxer som också susar runt i harmoni ute i ett vakum.

Ok hur kan något brinna i ett vakum utan syre i miljarder år? Måste inte syre till för eld har jag fått lära mig? Men det gäller kanske inte ute i eran "deep space".
Hade det varit syre i rymden hade lågorna från solen slickat ditt fejs.

Solen är ingen brasa av syre, värme, bränsle. Solen är en kärnreaktor. Du vet du kan få cancer av solen. Tack och lov har vi ett skyddande ozonskikt men det hjälper inte till hundra procent.
Senast redigerad av TostHasteran 2022-09-06 kl. 19:23.
Citera
2022-09-06, 19:17
Avslutad
Citat:

Solen är glödande gas på grund av kärnreaktioner.

Inte på grund av förbränning.
Citera
2022-09-06, 19:34
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Du avslöjar din ålder. Eld får vi lära oss om i lågstadiet. I gymnasiet får vi lära oss om kärnkraft och fusion, som driver alla stjärnor. Inte kemisk eld. Du har inte gått i gymnasiet. Därmed är du under 18 år. Man måste vara 18 här på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in