Citat:
Ursprungligen postat av
Newstyle
Vilka fantasier dags för ett nytt lärande med vad vi vet idag hör jag... Nej då vi går på vad nån påhittad vetenskapsman såg i sitt hemgjorda "teleskop" på 1400-talet och lär ut efter det även några hundra år senare vet ja.... ser ut att lura många än dock det får man ge dom små satanisterna ändå.
Nu är det ju inte så vi lärt oss kunskap om Månen rotation i förhållande till jorden, men jag förstår att du måste dra till med sådant trams för att din egen fantasivärld ska gå ihop.
Rätt vanligt bland er FE:s, att ni medvetet missförstår hur saker ting fungerar, och sen påstår att det är orimligt att det funkar så. Årstiderna är det vanligaste, där ni tror att det som lärs ut är att det är avståndet till solen som skapar dem (utan att känna till att södra halvklotet har sina årstider tvärtom) och förlöjliga sen argumentet som felaktigt (vilket det mycket riktigt är, men det är inte heller det som sägs).
Ditt inlägg är ett väldigt tydligt exempel där du tror hela vår världsbild bygger på vad en person kom fram till på 1400-talet.
Men jag förstår att du måste göra så, för annars går det ju inte ihop för dig.
Att du inte förstår fakta är ju tyvärr inte något vi kan göra något åt, det är ditt eget problem.