2022-09-06, 15:23
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Ja månen är rund och folk har landat på baksidan av runda månen.
Dem ska dit igen ännu mer bilder

Börja svara på frågorna

Vilka har landat på den sida av månen som vetter från jorden?
Citera
2022-09-06, 15:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Tror faktiskt att alla Apollo landade på den sidan som vetter mot jorden. Dom har ju dock flugit runt och sett båda sidorna så dom borde ha upptäckt om den inte var rund.
Citera
2022-09-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TostHasteran
Jävla idioter som huserar i denna tråd!! Skaffa er ett liv och en vanlig jävla utbildning, lågstadiet räcker, så ni inser hur jävla lost in space ni är.

Man blir rädd för mänskligheten när man läser vissa inlägg.

Citat:

I jan 2019 landade den kinesiska rymdsonden på baksidan av månen.
Det var det som landade ingen människa då fel av mig
Citera
2022-09-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Månen snurrar runt jorden, och runt sin egen axel. Om den var still så skulle man se olika sidor av månen på olika platser på jorden. Att vi ser samma sida är pga av att jordens större massa har låst månen till jordens rotation så den alltid har samma sida mot jorden. Månen har motsvarande effekt på jorden och saktar långsamt ner jordens rotation tills någon gång i en avlägsen framtid så kommer månen att vara på en fast position i förhållande till jorden.

Rudeimentär kunskap man lär sig i mellanstadiet typ.

Vilka fantasier dags för ett nytt lärande med vad vi vet idag hör jag... Nej då vi går på vad nån påhittad vetenskapsman såg i sitt hemgjorda "teleskop" på 1400-talet och lär ut efter det även några hundra år senare vet ja.... ser ut att lura många än dock det får man ge dom små satanisterna ändå.
Citera
2022-09-06, 15:56
Medlem
Citat:

Inga dom vet inte vad dom snackar om...
Citera
2022-09-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Trots detta kan jag se objekt som är delvis dolda under horisonten.

Ett falskt påstående. Du kan inte zooma in de nedre delarna hur mycket du än försöker.

Du använder fel formel. Jorden är inte en parabel. Den är en ellipsoid.

Och det är pissenkelt att mäta upp kurvan. Vilken mobil som helst kan mäta upp den verkliga höjden relativt referensellipsoiden WGS84.

Jag ska visa dig när HELA OBJEKT zoomas in från bakom eran horisont. Herregud flera år sedan detta påstående blev fullständigt motbevisat trodde ni kommit längre än så
Citera
2022-09-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Vilka fantasier dags för ett nytt lärande med vad vi vet idag hör jag... Nej då vi går på vad nån påhittad vetenskapsman såg i sitt hemgjorda "teleskop" på 1400-talet och lär ut efter det även några hundra år senare vet ja.... ser ut att lura många än dock det får man ge dom små satanisterna ändå.

Nu är det ju inte så vi lärt oss kunskap om Månen rotation i förhållande till jorden, men jag förstår att du måste dra till med sådant trams för att din egen fantasivärld ska gå ihop.

Rätt vanligt bland er FE:s, att ni medvetet missförstår hur saker ting fungerar, och sen påstår att det är orimligt att det funkar så. Årstiderna är det vanligaste, där ni tror att det som lärs ut är att det är avståndet till solen som skapar dem (utan att känna till att södra halvklotet har sina årstider tvärtom) och förlöjliga sen argumentet som felaktigt (vilket det mycket riktigt är, men det är inte heller det som sägs).

Ditt inlägg är ett väldigt tydligt exempel där du tror hela vår världsbild bygger på vad en person kom fram till på 1400-talet.

Men jag förstår att du måste göra så, för annars går det ju inte ihop för dig.

Att du inte förstår fakta är ju tyvärr inte något vi kan göra något åt, det är ditt eget problem.
Citera
2022-09-06, 16:26
Medlem
Här har ni en video med BEVIS på att det inte finns någon CURVATURE för då vore detta omöjligt. Ok kort video men text på engelska förhoppningsvis förstår de flesta

https://www.bitchute.com/video/wOZ1FDAcq4yR/
Citera
2022-09-06, 16:27
Medlem
En till kort video som omöjliggör någon curvature på vår level earth...

https://www.bitchute.com/video/PBb3uo3mOLYJ/
Citera
2022-09-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Jag ska visa dig när HELA OBJEKT zoomas in från bakom eran horisont. Herregud flera år sedan detta påstående blev fullständigt motbevisat trodde ni kommit längre än så

Det väntar vi med spänning på, det är nämligen fysiskt omöjligt, då det finns ett objekt ivägen som skymmer siktlinjen.

Gissa vilket.

Kolla detta klippet.

Du menar alltså att man kan zooma in botten på höghuset, men varför ser vi överdelen på höghuset utan att zooma in? Botten är ju lika långt bort.

Edit

https://youtu.be/MoK2BKj7QYk
Senast redigerad av Wowbagger2000 2022-09-06 kl. 16:35.
Citera
2022-09-06, 16:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Det väntar vi med spänning på, det är nämligen fysiskt omöjligt, då det finns ett objekt ivägen som skymmer siktlinjen.

Gissa vilket.

Kolla detta klippet.

Du menar alltså att man kan zooma in botten på höghuset, men varför ser vi överdelen på höghuset utan att zooma in? Botten är ju lika långt bort.
Var är klippet? Du har ju inte länkat något klipp.
Citera
2022-09-06, 16:34
Medlem
Och här har ni the bright north star POLARIS inzoomad och andra stjärnor i andra färger inzoomade PÅ RIKTIGT av vanliga människor. Mycket bra video med förklaringar på vilka stjärnor det handlar om hela tiden.

https://www.bitchute.com/video/ewAPaEhLvXv2/

förklara detta ni som tror ni är såååå smarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in