2022-09-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Mitt inlägg handlar om en video när C. Eriksen får ett hjärtstopp under pågående match.
Postaren menar att detta ör en biverkan av covidvaccin.
Han hade inte fått någon spruta alls innan händelsen. Detta var något antivaxxare försökte ljuga ihop.

Eftersom han inte fått någon spruta alls så hör förstås inte frågor om tid för immunsvar hit. Inte heller svenska folkhälsomyndighetens definition på när någon är vaccinerad.
Förstår du nu?

Vilka är dom vanligaste orsakerna till plötsligt hjärtstopp utanför sjukhus? Då räknar jag inte med hjärtinfarkt och andningsproblem.
2022-09-06, 12:39
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vilka är dom vanligaste orsakerna till plötsligt hjärtstopp utanför sjukhus? Då räknar jag inte med hjärtinfarkt och andningsproblem.

Underliggande hjärtsjukdomar. Ofta medfödda hjärtfel. Sedan förstås drunkning, kvävning etc.
Att det skulle vara en biverkan av vaccin finns det inget som helst stöd för. Detta har noggrant övervakats.
Detta fattar dock inte antivaxxare. De tycker fortfarande det är en bra ide att sprida en video på Eriksen trots att han inte varit i närheten av en spruta med covidvaccin när han fick hjärtstoppet.
2022-09-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Underliggande hjärtsjukdomar. Ofta medfödda hjärtfel. Sedan förstås drunkning, kvävning etc.
Att det skulle vara en biverkan av vaccin finns det inget som helst stöd för. Detta har noggrant övervakats.
Detta fattar dock inte antivaxxare. De tycker fortfarande det är en bra ide att sprida en video på Eriksen trots att han inte varit i närheten av en spruta med covidvaccin när han fick hjärtstoppet.

Covidvaccin borde inte öka risken för plötsligt hjärtstopp, det borde man se i så fall. Känner du till vilka underliggande hjärtsjukdomar som kan utlösa ett plötsligt hjärtstopp? Då tänker jag på hjärtsjukdomar som patienten inte känner till förrän det blir ett hjärtstopp.
2022-09-06, 12:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Alla de diagnoser som vi samlar under begreppet kardiella jonkanalsjukdomar.

De här skulle jag säga är vanligast:

Brugadas
Långt QT syndrom
Katekolaminergisk polymorf ventrikeltakykardi
Konstriktiv perikardit

Inte i någon inbördes ordning.
2022-09-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Alla de diagnoser som vi samlar under begreppet kardiella jonkanalsjukdomar.

De här skulle jag säga är vanligast:

Brugadas
Långt QT syndrom
Katekolaminergisk polymorf ventrikeltakykardi
Konstriktiv perikardit

Inte i någon inbördes ordning.

Okej. Känner du till hur många av hjärtstoppen som är orsakade av dessa jonkanalsjukdomar kontra hjärtinfarkt/ingen andning?
2022-09-06, 13:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Okej. Känner du till hur många av hjärtstoppen som är orsakade av dessa jonkanalsjukdomar kontra hjärtinfarkt/ingen andning?
Majoriteten hjärtstillestånd orsakas av hjärt-kärlsjukdomar. SADS som vi diskuterar nu avser endast hjärtstopp orsakade av arytmi. Om man räknar alla hjärtstopp och plockar bort de som orsakas av hjärt-kärlsjukdomar skulle jag gissa att det återstår någonstans mellan 30-40%, men det är svårt att säga eftersom SADS är vanligare i vissa genetiska grupper. Jonkanalsjukdomarna är de sjukdomar som orsakar arytmin som således orsakar att hjärtat stoppar.
2022-09-06, 14:43
Medlem
Citat:
Majoriteten hjärtstillestånd orsakas av hjärt-kärlsjukdomar. SADS som vi diskuterar nu avser endast hjärtstopp orsakade av arytmi. Om man räknar alla hjärtstopp och plockar bort de som orsakas av hjärt-kärlsjukdomar skulle jag gissa att det återstår någonstans mellan 30-40%, men det är svårt att säga eftersom SADS är vanligare i vissa genetiska grupper. Jonkanalsjukdomarna är de sjukdomar som orsakar arytmin som således orsakar att hjärtat stoppar.

Jag håller med er experter här, det låter osannolikt att covidvaccin orsakar plötsligt hjärtstopp.
2022-09-06, 14:58
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det ska vi nog utgå från.
Att det skevar statistiken är uppenbart.

Nej det ska vi självklart inte utgå ifrån. Det låter väldigt underligt om man skulle göra en klinisk studie och exkludera biverkningar som kommer första två veckorna. Studierna av COVID-vaccinen som deras registrering grundar sig på gjordes ju innan vaccineringarna började och Folkhälsomyndigheten fick detta på sitt bord.
2022-09-06, 18:19
Avslutad
SVT:

Studie: Covid-smitta gav bättre skydd än vaccin
Att tidigare ha varit smittad med coronaviruset kan ge ett bättre skydd mot deltavarianten än två doser av Pfizers vaccin, enligt en ny studie. Men det är en dålig idé att därför dra på sig smittan med flit, varnar forskare.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/studie-covid-smitta-gav-battre-skydd-an-vaccin

No, shit Sherlock Naturligtvis fungerar immunförsvaret bättre än ett artificiellt så kallat vaccin. Vaxxet suger rejält med balle, om det nu fortfarande är oklart för någon.
2022-09-06, 18:28
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Nej det ska vi självklart inte utgå ifrån. Det låter väldigt underligt om man skulle göra en klinisk studie och exkludera biverkningar som kommer första två veckorna. Studierna av COVID-vaccinen som deras registrering grundar sig på gjordes ju innan vaccineringarna började och Folkhälsomyndigheten fick detta på sitt bord.

Nu har ju vaccinet bara godkänts med villkor.
Är vi säkra på hur biverkningarna registrerades i ursprungsförsöken?

Hur ser CDC på dessa två veckor i dag?
2022-09-06, 18:35
Medlem
Citat:
Jag håller med er experter här, det låter osannolikt att covidvaccin orsakar plötsligt hjärtstopp.

Ja. Jag har också börjat förstå det nu. Hade covidvaccinet varit farligt så hade vi naturligtvis bombarderats med krigsrubriker i Aftonbladet och på Ekot, och myndigheterna hade genast dragit in vaccinerna och avblåst kampanjen. Så klart. Det förstår ju vem som helst. Så gå iväg och ta sprutorna nu, alla ni som avvaktat i 20 månader. Kusten är klar!
2022-09-06, 18:47
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Hela diskussionen om myocarditis efter COVID-19 är helt absurd. Det är en påhittad skrämselpropaganda som antivaxxar-patrasket sitter och onanerar åt varje gång de läser att en person avlidit i hjärtrelaterade komplikationer. Det faller under den ihopsvamlade föreställningen att ALLA som avlider gör det i komplikationer orsakade av vaccin och är beredda att ljuga hejvilt för att slippa erkänna att de är lågintelligenta idioter som fått allt om bakfoten.

De sista 100 inläggen verkar ha handlat om att slippa erkänna antivaxxar-patrask-lögnerna om att Cristian Eriksen var vaccinerad, och påståendena om att det var vaccinet som orsakade det hjärtstopp han råkade ut för under matchen. Som många påpekat var han INTE vaccinerad. Däremot testade han positivt för COVID-19 en kort tid innan EM 2020.

Men vad säger forskningen? I den här tyska studien tittade man på patienter mellan April-Juni 2020. Alltså långt INNAN något vaccin administrerats. Där visade det sig att 60% hade en pågående myocardial inflammation. 71% hade förhöjda nivåer av Troponin. Över hälften av personerna hade alltså myocarditis efter COVID-19.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7385689/

En annan studie visade att 37% av smittade personer hade pågående pericarditis, myopericarditis eller myocarditis 10 veckor efter att de diagnostiserats med COVID-19. Studien publicerades Juli 2020 och även denna gången finns inget vaccin inblandat. Notera att majoriteten av patienter i studien är medleålders kvinnor - alltså den grupp som har LÄGST risk att drabbas av myocarditis.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.07.12.20151316v1

Det finns alltså flertalet studier som visar att så många som 60% av alla som får COVID-19 drabbas av myocarditis.

Hela problematiken med myocarditis har ju flaggats upp från medicinskt håll långt INNAN en enda person blev vaccinerad. Hur i h-e kan man vara så blåsta som individerna ingående i det globala antivaxxar-patraskeriet? Och dessutom skylta med det genom att ideligen länka till Bitchute, Rumble och nu även Reddit? Det är som att kalla in Runar Sögard som karaktärsvittne i en rättegång om ekonomiskt fiffel.

Det får faktiskt vara slut på detta evinnerligt eländiga och amatörmässiga antivaxxar-patraskeriet.
Kan du hänvisa till någon studie eller källa som är PUBLICERAD innan massvaccination gällande kopplingen till myokardit och covid. Allt mellan Q1 2020-Q2 2021 är godtagbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in