2022-09-05, 07:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vad tror ni det är som dödar? Stroke? Hjärtproblem? SADS är väl samlingsnamnet, plötslig vuxendöd. Det har introducerats ett nytt medicinskt begrepp om plötsliga dödsfall pga mRNA-vaccinen, det säger väl allt?

Är det inte pga covid då? Redan tidigt under pandemin stod det ju klart att sjukdomen påverkar blodkärlen.
Citera
2022-09-05, 13:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Christina Nordback var nära att dö av Covid

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/onL3GB/christina-nordback-gor-comeback-i-robinson

Relativt ung och vältränad. Ändå drabbades hon hårt. Respekt för sjukdomen ska man ha, men känns som många, inte minst tangentbordskrigarna på Flashback inte riktigt har det.
Citera
2022-09-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/onL3GB/christina-nordback-gor-comeback-i-robinson

Relativt ung och vältränad. Ändå drabbades hon hårt. Respekt för sjukdomen ska man ha, men känns som många, inte minst tangentbordskrigarna på Flashback inte riktigt har det.

Läser man den andra artikeln så verkade det inte vara Covid 19 som orsakade detta.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5GqR8z/christina-nordback-i-robinson-holl-pa-att-do-i-dominikanska-republiken

Citat:
– Vi hade en natt av extrem magsjuka där vi hade spytt kopiösa mängder hela natten, så vi visste inte om vi skulle till sjukhuset för att vi var så sjuka och uttorkade, eller om det är corona. Vi fick tjata oss till att få åka till sjukhuset. Vi kom först till produktionens hotell där en sköterska fanns men de tog inga tester på oss, de tog bara vår temp. Sedan fick vi åka till ett lägenhetshotell, men till slut, efter mycket tjatande, fick vi åka till sjukhuset.

”Satte in den fel”
Där fick de dropp, något som hon säger höll på att kosta henne livet.

– Det konstiga med droppen är de satte in den fel. Jag fick in den på en konstig plats på handen, och de satte in en vitaminshot i den. Men det kom inte in någon vätska, även efter att vi legat där i flera timmar. Det kom inte in något för Isabella heller.

Då reste hon sig upp ur sjukhussängen för att nå en cola lite längre bort.

– Då har jag rört lite på kroppen, så när jag sätter mig i sängen igen så forsar hela droppåsen in i kroppen. Jag får någon chock där jag känner att jag håller på och kvävas inifrån, jag vet att jag håller på att dö. Jag tappar synen, det är bara blixtar jag ser.

När hon skrek efter doktor förstod inte sköterskan henne.

– Hon sa bara ”qué”, medan jag tänkte att doktor är väl på alla språk. Då skrek jag SOS, och sedan tappade jag medvetandet. När jag vaknar senare säger de att jag har fått en allergisk reaktion. Men vad det var, det vet jag inte, och jag är inte allergisk mot någonting.
Citera
2022-09-05, 21:38
Medlem
Citat:

Har du börjat ljuga nu igen, din hysteriska stolle? Om du vore läskunnig din skelögde stackare så skulle du kunna läsa dig till att Christina är ett utmärkt exempel på en person som höll på att dö MED c19 i kroppen. Absolut inte AV c19.

Hursomhelst, på individnivå, för en frisk ung person, så medför omikronförkylningen en fullständigt försumbar risk. Det fattar väl du också? Sedan är självklart så att om tillräckligt många smittas så kommer det osannolika inträffa till slut. Det finns t.ex. fall med unga friska drabbas hårt av nageltrång. Precis som med c19-nästäppan så är det otroligt osannolikt, men det händer trots allt. https://www.expressen.se/gt/richard-23-nara-att-do-av-sitt-nageltrang/
Citera
2022-09-05, 22:44
Medlem
Citat:
Du låter som en repig gammal LP-skiva. Snälla gör alla en tjänst och sluta skriv om du inte har något att komma med. "Skelögd" - verkligen???! Har du inga andra ord du kan använda om du känner ett behov av att använda kraftuttryck? Din fjant! 😂
Repig LP-skiva? . Har du ingen självinsikt din stackare?

Ja, du har gång på gång visat att du inte klarar av att tänka i flera steg. Att du fastnat i skelögdt tillstånd och inte kan se längre än nästippen din. Men det är off-topic.

Sluta nu att sprid dina dåraktiga lögner. Christina höll inte på att dö pg AV Omikronsnuvan, utan MED.
Läs och gnugga hjärncellen...

https://www.aftonbladet.se/a/5GqR8z

https://www.aftonbladet.se/a/onL3GB
Senast redigerad av jerka11 2022-09-05 kl. 22:47.
Citera
2022-09-06, 14:31
Medlem
Gått 1 månad sen skolan/jobb började. Enligt folk här skulle det bli kaos igen och blablabla
Vad händer nu då?

Återkommer om 2 veckor

Mvh.
Citera
2022-09-06, 19:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Gått 1 månad sen skolan/jobb började. Enligt folk här skulle det bli kaos igen och blablabla
Vad händer nu då?

Återkommer om 2 veckor

Mvh.

Enligt de flesta prognoser (inkl Folkhälsomyndighetens) förväntas en ökad smittspridning under hösten. Att inte smittspridningen märks i samma stund som skolorna öppnar är inget konstigt, då det krävs smittkedjor och exponentiella effekter att ta hänsyn till. De flesta hade terminsstart runt 20 aug, så snarare 2 veckor än en månad sedan skolstart. Skulle gissa att vi ser en mycket tydlig smittökning om cirka 1 månad. I slutet av september och egentligen under hela oktober månad, men vi får väl se. Tror du får ge dig till tåls lite.
Citera
2022-09-06, 19:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Vad tror ni om inandningsbart vaccin?

"Kina godkänner inandningsbart covidvaccin

I veckan har Kina blivit först i världen med att godkänna ett covidvaccin som går att inhalera. Det är vaccintillverkaren CanSino Biologics som står bakom vaccinet. Bolaget tillhandahåller redan ett vaccin i sprutform som är i bruk i Kina och som har godkänts i 19 andra länder.

I ett pressmeddelande meddelade bolaget i veckan att den kinesiska staten godkänt vaccinet som ska fungera som en booster för nödfallsbruk.

Produkten tas med hjälp av en nebulisator. I augusti publicerade bolaget en egen studie som visade att en inhalerad vaccindos av Convidecia visat på förhöjda antikroppsnivåer - om patienten tagit två tidigare doser. Ingen oberoende studie har ännu bekräftat resultatet.

Enligt WHO:s vaccindatabas är bolagets nya produkt en av två inandningsbara vaccin som har nått kliniskt utvecklingsstadie. Det är ännu oklart i vilken utsträckning vaccinet kommer att brukas. Bolaget uppger själva att de har några "säkerhetsreglerande steg kvar" innan vaccinet kommer nå den kinesiska marknaden."
Citera
2022-09-06, 21:35
Medlem
Citat:
Vad tror ni om inandningsbart vaccin?

"Kina godkänner inandningsbart covidvaccin

I veckan har Kina blivit först i världen med att godkänna ett covidvaccin som går att inhalera. Det är vaccintillverkaren CanSino Biologics som står bakom vaccinet. Bolaget tillhandahåller redan ett vaccin i sprutform som är i bruk i Kina och som har godkänts i 19 andra länder.

I ett pressmeddelande meddelade bolaget i veckan att den kinesiska staten godkänt vaccinet som ska fungera som en booster för nödfallsbruk.

Produkten tas med hjälp av en nebulisator. I augusti publicerade bolaget en egen studie som visade att en inhalerad vaccindos av Convidecia visat på förhöjda antikroppsnivåer - om patienten tagit två tidigare doser. Ingen oberoende studie har ännu bekräftat resultatet.

Enligt WHO:s vaccindatabas är bolagets nya produkt en av två inandningsbara vaccin som har nått kliniskt utvecklingsstadie. Det är ännu oklart i vilken utsträckning vaccinet kommer att brukas. Bolaget uppger själva att de har några "säkerhetsreglerande steg kvar" innan vaccinet kommer nå den kinesiska marknaden."

Då kan ju du ha en tank på ryggen som en dykare fast med vaccin istället för syre 😀👍🏻
Citera
2022-09-06, 21:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Då kan ju du ha en tank på ryggen som en dykare fast med vaccin istället för syre 😀👍🏻

Bra idé! Man kanske även kan tillsätta lite i ventilationen i offentliga utrymmen? Skolor, köpcentrum, sporthallar, bussar och t-banetåg? Så fort man vistas i det offentliga rummet så blir man automatiskt vaccinerad. Kan ju inte bli bättre!
Citera
2022-09-06, 23:06
Bannlyst
Citat:
Bra idé! Man kanske även kan tillsätta lite i ventilationen i offentliga utrymmen? Skolor, köpcentrum, sporthallar, bussar och t-banetåg? Så fort man vistas i det offentliga rummet så blir man automatiskt vaccinerad. Kan ju inte bli bättre!

Tror mer på nässprayer faktiskt.

https://www.livemint.com/news/india/indias-first-intranasal-covid-vaccine-by-bharat-biotech-gets-dcgi-approval-11662456365531.html
Citera
2022-09-07, 02:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Enligt de flesta prognoser (inkl Folkhälsomyndighetens) förväntas en ökad smittspridning under hösten. Att inte smittspridningen märks i samma stund som skolorna öppnar är inget konstigt, då det krävs smittkedjor och exponentiella effekter att ta hänsyn till. De flesta hade terminsstart runt 20 aug, så snarare 2 veckor än en månad sedan skolstart. Skulle gissa att vi ser en mycket tydlig smittökning om cirka 1 månad. I slutet av september och egentligen under hela oktober månad, men vi får väl se. Tror du får ge dig till tåls lite.
Jaha, så du menar det tar en månad innan skolorna fräschat upp sin egen lokala flockimmunitet? Smittspridning i en grupp leder ju obönhörligen till hög grad av immunitet inom gruppen. Och ju snabbare smittspridningen går desto snabbare uppnås immunitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in