2022-09-06, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Kan lägga upp denna 15 min video som är sevärd och ni kan förstå vilka oerhörda lögnare nasa är och alltid har varit. Det är skrattretande när man förstår faktiskt men gäller att se humorn i vilken lögn dom matar ut åt dumskallarna via tv hjärntvätt.

https://youtu.be/9lJv44-ZyZw

Det är skrattretande att ni inte svarar på frågorna som ställs i tråden
istället lägger ni upp värdelösa youtube filmer och att ni skyller Nasa allt för precis som om dem skulle ha nån makt.
Och alla foton som ni anklagar skulle gjorts med CGI
Det finns foton före CGI som visar på våran vackra glob.

Skaffa ett foto på våran platta jord om ni kan.

Börja svara på frågorna nu som ställs i denna tråd.
Citera
2022-09-06, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Tror du verkligen - PÅ FULLT ALLVAR - att all kunskap som vetenskapen har kommit fram till under flera hundra år kan kullkastas av att nån tokfan visar bilder på youtube?
Tror du verkligen - PÅ FULLT ALLVAR - att ingen astronom har tittat på himlen med en enkel zoom under de hundratals år som sådana har funnits?

I så fall är du osedvanligt korkad!

Citat:
Visa nån bild från satelliter där man ser några andra satelliter eller rymdfarkoster uppe i omloppsbanan då om vi har skjutit upp allt dom säger som cirkulerar där.

Det där var inget svar på frågorna. Så antagligen ÄR du osedvanligt korkad.
Men du ska ändå få en fråga till:
Inser du att det finns sanning i sådant som du själv kan läsa och se PÅ ANDRA STÄLLEN än i länkar från Flashback?
Citera
2022-09-06, 08:40
Medlem
Citat:
Här kommer något väldigt intressant för er som tyckte tråden börjar bli tråkig. Stjärnor inzoomade med 250x optimal zoom.

https://youtu.be/cLSRYfi5nzU

Så vad är stjärnor egentligen? Att dom är elektromagnetiska eller pulserande på något vis är tydligt men det ser utan tvekan ut som om de är i vätska av något slag också...

Detta är alltså zoom med en vanlig kamera vem som helst kan köpa för ca 10.000 kr
Detta är så uppenbart fusk att bara de allra dummaste FE:erna faller för bluffen. Ärligt talat, tror du verkligen att det här är bilder på stjärnor?? Jag vet inte 100% säkert, men jag är nästan säker på hur han gjorde detta, och jag är åtminstone säker på att han skrattade gott åt dem som är dumma nog att tro att det här är stjärnor.

Om du förklarar hur du kan se södra korset rakt söderut och hur det kan vara ljust 24/7 i Antarktis, så ska jag berätta hur jag tror att det klippet gjordes.

Det är dags att du också kommer med några svar och inte bara gömmer dig under din mammas kjolar.
Citera
2022-09-06, 08:51
Medlem
Citat:
Kan du visa några observationer som visar att jorden inte är platt? Eller en räcker för mig.

Är du helt förvirrad, jag skrev ju om en sådan observation i inlägget du citerar:
Polstjärnan är synlig lika många grader över horisonten som betraktarens breddgrad.

Självklart finns det även massor med andra observationer som inte är förenliga med en platt jord. Skuggors längd, månens lutning, fungerande kartor, stjärnhimlens rotation, objekt som är delvis dolda under horisonten, långa dagar på södra halvklotet, tidszoner, gyrokompassen ...
Citera
2022-09-06, 09:04
Medlem
Citat:
Visa nån bild från satelliter där man ser några andra satelliter eller rymdfarkoster uppe i omloppsbanan då om vi har skjutit upp allt dom säger som cirkulerar där.

Bilder på ISS tagna från jorden finns det massor av. Vidare kan man enkelt pejla in geostationära satelliter från jorden.

Och du verkar ha ytterst svårt att förstå att avsaknaden av "bild från satelliter där man ser några andra satelliter" inte säger ett skit om jordens form. Avsaknaden av en bild ger inget stöd för vare sig det ena eller det andra.

Citat:
Jag ska ge er som tror på "fake space" en lätt utmaning....

Tråden handlar inte om "fake space". Tråden handlar om jordens form.

Hur förklarar du att vi hittar på jorden och att WGS84 visar en i det närmaste perfekt överensstämmelse med verkligheten?
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-09-06 kl. 09:29.
Citera
2022-09-06, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Det är skrattretande att ni inte svarar på frågorna som ställs i tråden
istället lägger ni upp värdelösa youtube filmer och att ni skyller Nasa allt för precis som om dem skulle ha nån makt.
Och alla foton som ni anklagar skulle gjorts med CGI
Det finns foton före CGI som visar på våran vackra glob.

Skaffa ett foto på våran platta jord om ni kan.

Börja svara på frågorna nu som ställs i denna tråd.

Hahaha alla riktiga foton som finns visar en platt yta åt alla håll.
Citera
2022-09-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Detta är så uppenbart fusk att bara de allra dummaste FE:erna faller för bluffen. Ärligt talat, tror du verkligen att det här är bilder på stjärnor?? Jag vet inte 100% säkert, men jag är nästan säker på hur han gjorde detta, och jag är åtminstone säker på att han skrattade gott åt dem som är dumma nog att tro att det här är stjärnor.

Om du förklarar hur du kan se södra korset rakt söderut och hur det kan vara ljust 24/7 i Antarktis, så ska jag berätta hur jag tror att det klippet gjordes.

Det är dags att du också kommer med några svar och inte bara gömmer dig under din mammas kjolar.

Ok HUR har dom gjort det? Spelar ingen roll om du inte är 100% men berätta vad du vet då.
Citera
2022-09-06, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Är du helt förvirrad, jag skrev ju om en sådan observation i inlägget du citerar:
Polstjärnan är synlig lika många grader över horisonten som betraktarens breddgrad.

Självklart finns det även massor med andra observationer som inte är förenliga med en platt jord. Skuggors längd, månens lutning, fungerande kartor, stjärnhimlens rotation, objekt som är delvis dolda under horisonten, långa dagar på södra halvklotet, tidszoner, gyrokompassen ...

Du kan inte visa EN ENDA alltså?
Citera
2022-09-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Bilder på ISS tagna från jorden finns det massor av. Vidare kan man enkelt pejla in geostationära satelliter från jorden.

Och du verkar ha ytterst svårt att förstå att avsaknaden av "bild från satelliter där man ser några andra satelliter" inte säger ett skit om jordens form. Avsaknaden av en bild ger inget stöd för vare sig det ena eller det andra.

Tråden handlar inte om "fake space". Tråden handlar om jordens form.

Hur förklarar du att vi hittar på jorden och att WGS84 visar en i det närmaste perfekt överensstämmelse med verkligheten?

Varken du eller någon annan har kunnat slänga fram en enda bild på något av alla de tusentals objekt som dom påstår cirkulerar i omloppsbana runt vår PLANEt? Är inte det lite konstigt med alla satelliter, farkoster och rymdskrot som sägs finnas däruppe från säkert 100 olika länder?

Det finns alltså inga riktiga bilder på det? Från en satellit som visar en eller flera andra i omloppsbana? Eller andra objekt?

Ok då vet jag då tror jag verkligen inte på det påhittet det kan jag säga direkt!

Ok ingen som verkar vilja svara på eller förklara denna OMÖJLIGA sak heller verkar det som.....
Citera
2022-09-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ok HUR har dom gjort det? Spelar ingen roll om du inte är 100% men berätta vad du vet då.
Nej, nu är det din tur. Förklara vad du tycker om det jag frågat gång på gång, nämligen om södra korset och solens rörelser söder om ekvatorn, så ska jag berätta vad jag tycker om de ljuspunkter du tror är stjärnor.

Jag ser också att du faktiskt inte kan förstå varför man inte ser satelliter och rymdskräp på bilder tagna i rymden, trots att det har förklarats om och om igen. När du kan så lite om fotografering och mycket annat tror jag att det är omöjligt att få dig att förstå någonting. Om du inte är ett troll då.
Citera
2022-09-06, 10:49
Avslutad
Citat:
Varken du eller någon annan har kunnat slänga fram en enda bild på något av alla de tusentals objekt som dom påstår cirkulerar i omloppsbana runt vår PLANEt? Är inte det lite konstigt med alla satelliter, farkoster och rymdskrot som sägs finnas däruppe från säkert 100 olika länder?

Det finns alltså inga riktiga bilder på det? Från en satellit som visar en eller flera andra i omloppsbana? Eller andra objekt?

Ok då vet jag då tror jag verkligen inte på det påhittet det kan jag säga direkt!

Ok ingen som verkar vilja svara på eller förklara denna OMÖJLIGA sak heller verkar det som.....

En satelit är ungefär stor som en bil.

De befinner sig på flera 100 mils avstånd från varandra.

Varför skulle satelitföretagen utrusta dessa med extremt dyr utrustning som tar mycket av satelitens kapacitet för att ta bilder på andra sateliter?

Men allt du behöver för att verifiera att de är där är att rikta en parabol och plocka upp en tvsignal.
Citera
2022-09-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Nej, nu är det din tur. Förklara vad du tycker om det jag frågat gång på gång, nämligen om södra korset och solens rörelser söder om ekvatorn, så ska jag berätta vad jag tycker om de ljuspunkter du tror är stjärnor.

Jag ser också att du faktiskt inte kan förstå varför man inte ser satelliter och rymdskräp på bilder tagna i rymden, trots att det har förklarats om och om igen. När du kan så lite om fotografering och mycket annat tror jag att det är omöjligt att få dig att förstå någonting. Om du inte är ett troll då.

Vadå går det inte att fotografera satelliter eller rymdskrot från andra satelliter eller rymdstationer menar du? Nej det förstår jag inte när det gäller foto i så fall det måste jag erkänna.

Men jag kan avslöja en sak här och nu för dig och resten av er.... Men ssccchhh säg inte till några andra lova. DET ÄR BALLONGER ALLTIHOPA där uppe. Sprid inte vidare lova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in