2022-09-05, 10:11
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
4 till femtielva dimensioner diskuteras i fysikforumet. I 3D blir det så. Och det är vad som diskuteras här.

Flat Earth-modellen förklarar väl gravitationen genom att låta pankakan accellerera genom rymden?
Sitter det raketer under pankakan då?
Citera
2022-09-05, 10:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Hur man gör en bisarr men stundtals underhållande tråd helt ointressant 101.
Citera
2022-09-05, 11:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Håller med.

Nej precis, ljuset rör sig för snabbt för att falla in mot Jorden.
Då finns inte heller någon absolut krökning av rumtiden, utan krökningen är också relativ, gissar jag.
Jordens form blir därmed inget problem heller att förklara enbart med rumtidskrökningen/gravitation.
Vi vet ju att den sfäriska formen kommer av att materien fördelas jämt genom gravitationen. Det räcker ju som förklaring.

Men om en väg är riktigt platt så följer den ju jordens kurvatur. Och om den inte anses platt då, utan krökt, hur bygger man då en platt väg?
En verkligt platt väg skulle ju inte följa kurvaturen utan vika av upp från jordytan efter ett antal mil. Blir ju till slut som om du håller en linjan mot en boll. Linjalen är rak medan bollens yta inte är det. Du kan inte vira ett måttband runt en fotboll och hävda att måttbandet är rakt.
Citera
2022-09-05, 21:29
Medlem
Här kommer något väldigt intressant för er som tyckte tråden börjar bli tråkig. Stjärnor inzoomade med 250x optimal zoom.

https://youtu.be/cLSRYfi5nzU

Så vad är stjärnor egentligen? Att dom är elektromagnetiska eller pulserande på något vis är tydligt men det ser utan tvekan ut som om de är i vätska av något slag också...

Detta är alltså zoom med en vanlig kamera vem som helst kan köpa för ca 10.000 kr
Citera
2022-09-05, 21:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Här kommer något väldigt intressant för er som tyckte tråden börjar bli tråkig. Stjärnor inzoomade med 250x optimal zoom.

https://youtu.be/cLSRYfi5nzU

Så vad är stjärnor egentligen? Att dom är elektromagnetiska eller pulserande på något vis är tydligt men det ser utan tvekan ut som om de är i vätska av något slag också...

Detta är alltså zoom med en vanlig kamera vem som helst kan köpa för ca 10.000 kr

Mycket roligare! Nå, vad säger detta om jordens form? Platt?
Citera
2022-09-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Mycket roligare! Nå, vad säger detta om jordens form? Platt?

Ja det är det mest intressanta jag sett filmat ifrån "fake space" på länge i alla fall.

Det är väl tydliga bevis på att dom ljuger för oss om absolut allting vad gäller rymden och ytan vi befinner oss på. Rund eller LEVEL...? Ja inte är vi på ett runt klot som susar fram i rymden runt en glödande brinnande "stjärna" iaf.

I videon ser du hur STJÄRNOR ser ut inzoomade på riktigt i verkligheten utan cartoons o CGI.

In the REAL WORLD
Citera
2022-09-05, 22:06
Medlem
Citat:
I videon ser du hur STJÄRNOR ser ut inzoomade på riktigt i verkligheten utan cartoons o CGI.

In the REAL WORLD

Nej i verkliga livet ser inte stjärnor ut så vilket jag sett med mitt eget teleskop. Vad vi ser på videon måste vara felaktig inställning i kombination med atmosfäriska effekter eller skakningar av kikaren
Citera
2022-09-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Nej i verkliga livet ser inte stjärnor ut så vilket jag sett med mitt eget teleskop. Vad vi ser på videon måste vara felaktig inställning i kombination med atmosfäriska effekter eller skakningar av kikaren

Hahaha fan vilken dålig förklaring... det är ingen kikare det är en Nikon p1000 camera med 250x zoom.

Så ser det ut i VERKLIGHETEN jaaaa....

All FAKE SPACE människor med en hjärna har fattat det för ganska längesedan dags för dig och ni andra att vakna upp ur dvalan snart också kanske?
Citera
2022-09-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ja det är det mest intressanta jag sett filmat ifrån "fake space" på länge i alla fall.

Det är väl tydliga bevis på att dom ljuger för oss om absolut allting vad gäller rymden och ytan vi befinner oss på. Rund eller LEVEL...? Ja inte är vi på ett runt klot som susar fram i rymden runt en glödande brinnande "stjärna" iaf.

In the REAL WORLD

Tycker du borde skaffa kikare eller gå till observatorium och kolla på planeterna så ser du verkligheten istället för att kolla youtube klipp som inte stämmer överens med verkligheten. 😉
Citera
2022-09-05, 22:49
Medlem
Citat:
Hahaha fan vilken dålig förklaring... det är ingen kikare det är en Nikon p1000 camera med 250x zoom.

Så ser det ut i VERKLIGHETEN jaaaa....

All FAKE SPACE människor med en hjärna har fattat det för ganska längesedan dags för dig och ni andra att vakna upp ur dvalan snart också kanske?

Nu delar varken jag eller världens alla astronomer din åsikt om att det är så stjärnor ser ut. Men skit samma, vad jag inte förstår är hur du kan dra några som helst slutsater om jordens form från detta?

Citat:
... Så ser det ut i VERKLIGHETEN jaaaa....

Hur vet du att det inte handlar om CGI?

Citat:
... dags för dig och ni andra att vakna upp ur dvalan snart också kanske?

Knappast. Först måste du komma med rimliga förklaringar till alla observationer som klart och tydligt visar att jorden inte är platt.

Hur förklarar du t.ex att Polstjärnan är synlig lika många grader över horisoneten som betraktarens breddgrad?
Citera
2022-09-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nu delar varken jag eller världens alla astronomer din åsikt om att det är så stjärnor ser ut. Men skit samma, vad jag inte förstår är hur du kan dra några som helst slutsater om jordens form från detta?

Hur vet du att det inte handlar om CGI?

Knappast. Först måste du komma med rimliga förklaringar till alla observationer som klart och tydligt visar att jorden inte är platt.

Hur förklarar du t.ex att Polstjärnan är synlig lika många grader över horisoneten som betraktarens breddgrad?

Kan du visa några observationer som visar att jorden inte är platt? Eller en räcker för mig.
Citera
2022-09-05, 23:27
Medlem
Jag ska ge er som tror på "fake space" en lätt utmaning. Visa mig några bilder från nån rymdstation eller raket i rymden där man ser alla de andra HUNDRATALS/TUSENTALS satelliter och dylikt som cirkulerar i omloposbana runt vårt jordklot. Och allt RYMDSKROT som påstås omgärda vår runda planet. Kom igen finns ju satelliter från hur många länder som helst visa mig lite bilder där man ser de andra rymdfarkosterna, satelliterna o raketerna och så klart all skrot som omger oss i vår omoppsbana.

Det måste ju gå att hitta på under 5 minuter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in