2022-09-06, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Då är det bara att vara tacksam för att Europa säger ett par ord nu. Det är ju inte att säga ett par ord och ta avstånd (sanktioner) som är fel. Det säger du ju själv. Du säger att det är att inte göra det som är fel. Alltså agerar Europa rätt nu enligt ditt eget resonemang oavsett hur många ggr man agerat fel tidigare.
"Det var fel att inte agera tidigare alltså är det fel att agera nu!"

Det är den felaktiga logiska kedja som du landar i. Presenterad så enkelt borde tillochmed du kunna se bristerna i ditt framförande även om du försöker dölja denna kedja med fler ord och flytta fokus.. Det gick inte ser du.

Du ser. Du är inte smartare än att du målar in dig i ett hörn med dina självmotsägelser. För i det implicita säger du ju att du stödjer Ryssland med dina tu quoque argumentationsfel, även om du argumenterar för att man inte ska göra det och att man ska agera. Eftersom att inte agera är fel. Två fel blir ju inte ett rätt.

Vi kommer inte längre. Allt som du är kapabel att framföra har du framfört. Vi vet. Alla länder som agerar nu och tidigare visat likgiltighet inför andra konflikter gör rätt nu och fel då. Denna tråd handlar om nu.

Så vi kan kanske räkna med samma reaktioner från Europa vid USAs nästa anfallskrig(bombades det inte i Syrien häromdagen) menar du?

En ny inställning helt enkelt. Låter fantastiskt.

Urusla fördömer premiärministerns uttalande och EU ingår sanktioner mot israeliska produkter tills israeliska styrkor lämnar Golanhöjderna

När kommer detta inträffa tror du?
Citera
2022-09-06, 06:48
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Hahaha!!! Berätta hur ryzzsvinen tjänar?

Det får du fråga rysstrollen om. Det är de som hävdar det.
Citera
2022-09-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Du pratar om mobbare, vad är USA då din ärthjärna? Landet utan historia, fast med mer blod på sina händer än alla andra. Vad ger amerikaner för rätt att gå in i Irak, Syrien, Afghanistan, vad är ändamålet där, att skydda den inhemska befolkningen? Titulerar sig själv befriare av Europa när det i själva verket var Sovjetunionen som besegrade Hitler.

Två fel gör inte ett rätt, men hyckleriet om vem som är god/ond är löjeväckande.
De beskrivningar man fått av tortyren som försigiggick i Irak är inte särskilt roliga. Soviet försökte minska bortgiftandet av småbarn och tack vare dem är stora delar av det gamla khalifatet något mer upplyst. Men Sovjetunionen har orsakat fler dödsfall och mer lidande än nazismen. Inte av illvilja, utan för att det är ett värdelöst sätt att skapa välstånd.

Om mellanöstern föll i händerna på Soviet så skulle miljontals människor vara många gånger fattigare idag. Soviet skulle fått sitt världsherravälde och dödat/ fängslat alla produktiva människor som de gjorde i Ukraina. Men i hela världen.
Citera
2022-09-06, 08:18
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det för gnäll jag läser här?
De allra flesta svenskarna ville ha sanktioner mot Ryssland.
Nu har ni det, är ni inte glada nu?

Trodde ni sanktioner skulle vara smärtfritt o inte kosta något?
Då trodde ni fel

Pengarna till er sommarsemester nästa år kommer gå åt till att betala elen och drivmedel denna vinter.
Ni får nog hoppa över semestern nästa år o jobba istället för att ha råd att betala elräkningen.
Men var det inte detta alla ville?
Var lite glada nu för fan.

Nej, jag var aldrig med på sanktionståget. Jag har hela tiden varit för att prata med ryssarna istället för att stänga dem ute.
Tyvärr får jag vara med o betala för er dumhet.

Släpp på sanktionerna så ryssarna kan underhålla sina gasledningar.
Öppna northstream 2.

Nu har vi börjat med den här skiten. Då kan vi lika gärna slutföra den och koppla bort Ivan för all framtid.
Citera
2022-09-06, 08:19
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Putin har storhetsvansinne. Därför.
Aldrig sett maken till projektion.
Senast redigerad av Starback 2022-09-06 kl. 08:26.
Citera
2022-09-06, 08:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Snälla Putin, stäng kranen fram till det att vallokalerna stänger på söndag. Jag kan betala mångdubbelt för elen fram tills dess.
Citera
2022-09-06, 08:47
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, numera är det även ett handelskrig. För att försvaga Rysslands möjligheter att bedriva väpnade krig, som exempelvis sker i Ukraina just nu.
Lögn. Amerikanerna började sätta sanktioner mot bygget av NordStream2 lång innan invasion i Ukraina.
Det var USAs plan redan från början att sätta hela EU i gungningen. Först invaderades hela Europa av miljöntals afganska och syriska flyktingar sedan tvingade amerikanerna EU att sluta köpa ryska gas och olja.
Senast redigerad av loislois 2022-09-06 kl. 08:53.
Citera
2022-09-06, 08:57
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Är det bara på vintern energi behövs? Svårt att avgöra om du trollar eller inte

Du hade ingen kommentar kring att Rysslands gasleveranser till Europa fortsätter via Turkstream?
Jag påpekade endast det att det är ryzzsvinen som förlorar mest, inte Europa. Trollen har betalt för att hävda att det inte är så.
Den ska förhoppningsvis också stängas av inom en snar framtid då Europa säkrat gas från nån annanstans och återgått till kärnkraft.
Citera
2022-09-06, 09:17
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Snälla Putin, stäng kranen fram till det att vallokalerna stänger på söndag. Jag kan betala mångdubbelt för elen fram tills dess.

Det kloka, svenska befälet Paasikivi uttalar sej i dag i Aftonbladet om de båda trätande sidorna i gaskonflikten. Han ställer frågan om Ryssland har råd att stänga av gasen till Europa? Omvänt frågar han om Europa har råd att avstå rysk gas?

Han tycks svara JA på bägge frågorna. Nu tycker iaf lilla jag att man ska svara litet mindre kategoriskt på fråga nummer två och säga NJA.

EU tycks leva i den sällsamma uppfattningen att EU=Världen. Det är precis här man kliver så vansinnigt fel. Vi kan kalla det "dödssprånget". Om man tror att EU är Världen så lever man i en mental vaneföreställning av gigantiska mått.

Ryssland varken står eller faller med relationen till EU. I högönsklig välmåga vänder dom sej nu i stället till Afrika, Kina, Kaukasus, Latinamerika eller Asien och säljer sin gas där nånstans i stället. Medan Europa med sin inbillade allmakt satt sej själv ordentligt på pottan med sin egendomliga rysslandspolitik levererar Ryssen gas i godan ro till andra delar av vår värld.

Där sitter nu Europa på sin egen framställda potta och funderar på hur dom ska lösa sina självförvållade energidramatik. Fy fan vad klumpigt. Lycka till och frys.
Citera
2022-09-06, 09:25
Bannlyst
This loop is tightening so tightly that in January and February dozens or maybe hundreds of the best Polish plants will fall - said Donald Tusk. He referred to the gas rate increases proposed by PGNiG. He explained that it will be up to a 15-fold increase in prices. He also turned to Jarosław Kaczyński and appealed to him to take care of the situation.
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2022-09-03/tusk-o-podwyzkach-cen-gazu-petla-sie-zaciska-w-styczniu-upadna-setki-najlepszych-polskich-zakladow/
Citera
2022-09-06, 09:47
Medlem
Citat:
Jag påpekade endast det att det är ryzzsvinen som förlorar mest, inte Europa. Trollen har betalt för att hävda att det inte är så.
Den ska förhoppningsvis också stängas av inom en snar framtid då Europa säkrat gas från nån annanstans och återgått till kärnkraft.

Jag förstår hur du resonerar. Så Europa är enligt dig relativa vinnare(vi förlorar men inte lika mycket som ryzzsvinen )

Anser du att det finns någon vinnare i denna konflikt?

Jag har läst att diskussionener om att öka leveranser av LNG från bla Algeriet och Qatar pågår. Kanske kan bli nåt, men en pipline genom Irak och Syrien hade bidragit med så mycket större kapacitet, men det lär vi inte få se.

Ser du att vi ska kunna "återgå" till kärnkraft inom en rimlig/snar framtid? Hur många år/vintrar innan vi är tillbaka till normaltillståndet på energiområdet?
Citera
2022-09-06, 09:52
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Jag förstår hur du resonerar. Så Europa är enligt dig relativa vinnare(vi förlorar men inte lika mycket som ryzzsvinen )

Anser du att det finns någon vinnare i denna konflikt?

Jag har läst att diskussionener om att öka leveranser av LNG från bla Algeriet och Qatar pågår. Kanske kan bli nåt, men en pipline genom Irak och Syrien hade bidragit med så mycket större kapacitet, men det lär vi inte få se.

Ser du att vi ska kunna "återgå" till kärnkraft inom en rimlig/snar framtid? Hur många år/vintrar innan vi är tillbaka till normaltillståndet på energiområdet?
Det bör du fråga en expert om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in