2022-09-06, 07:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
https://omni.se/ryssland-kan-ha-slut-pa-granater-vid-arsskiftet/a/dw5Mwq

Citat:
"Ryssland kan ha slut på granater vid årsskiftet.

Vid årsskiftet kommer Ryssland ha gjort slut på i stort sett alla sina granater, artilleripjäser och pansarfordon, skriver den granskande sajten The Insider. Enligt sajten har Ryssland redan gjort av med minst sju miljoner granater sedan invasionen inleddes i februari
."

Dessutom håller även Rysslands robotar på att ta slut. Och tack vare sanktionerna kan rysshelvetet inte tillverka fler.

Samtidigt fortsätter den fria världen att ösa in krigsmateriel till Ukraina.
Det känns inte riktigt som ett styrketecken när ryssarna tvingats att börja skjuta lv-robot mot markmål.
Citera
2022-09-06, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Eller om man är ett Kremlkräk som du själv och begriper sig på Rysslands tvärtomspråk..

Ni sojacuckar som blint dyrkar Magdalenas, EUs, Joe Bidens, Stoltenbergs och Aftonbladets lögner är bra triggade nu när Ryssland befriar stad efter stad i Ukraina.
Citera
2022-09-06, 07:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Finns det något som säger att USA ska lämna Syrien?
Nej.

Citat:
Vad tyckte FN om Minskavtalet?
Att ryssland borde följt det, nu bröt ju ryssland det

Citat:
Hade man varit lite mer aktiv där så hade vi inte haft denna konflikt idag.
Ja, ryssland har aktivt brytit mot såväl fns resulutioner såväl som internationalle och egna avtal.

Citat:
Vi har inte förhandlat med Ryssland i detta fall. Man ville ha förhandlingar vad det gällde NATO och Minskavtalet innat man gick in i Ukraina men väst ignorerade Ryssland. Se vad som hände med förhandlingarna i Istanbul i mars mellan Ukraina och Ryssland, Boris Johnson åkte omedelbart till Kiev och satte stopp för förhandlingarna.

Förhandlingar förutsätter att ryssland drar sin militär ur ukraina.

Citat:
Vad det gäller NATO har Ryssland velat förhandla fram en ny säkerhetslösning i årtionden men har blivit ignorerade, ryssjävlarna ska veta sin plats, eller hur?

Ryssen kan inte fortsätta existera, de har haft 30år på sig att bli något annat än de var, Patton hade rätt, väst hade fel.

Citat:
Där har du rätt, nu har priset blivit för högt för Europas ledare men knappast för våra folk och vi för se vad dom tycker vinter då verkligheten kommer ikapp med kyla och arbetslöshet. I Tyskland tränar man militären för upplopp i städder och likadan i UK. Tydligen är det viktigare att pissa på Ryssland än att ta hand om våra folk, protesterar vi kommer vi att slås ner brutalt. Härlig värdegrund och demokrati vi har fått här i väst och vi ska nog inte gnälla för mycket på Kina.

Du kan flytta om det inte passar, det har du både möjlighet och rätt till. något 100`000+ mördade civila i mariopoul inte har, eller fick.
Citera
2022-09-06, 07:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag är stärkt i min tro att Ukraina kommer att kasta in vad de har till ingen nytta:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Du är ju konsekvent i din okunighet, det är ju alltid något.....
Citera
2022-09-06, 07:42
Avstängd
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag ser fram emot filmsnuttar när Zelensky har röjts ur vägen av sina egna. De kanske kommer betydlgt snabbare, redan i höst.
Chansen att Putin dödas av egna är nog betydligt större om man ser till vilken katastrof han ställt till men.

Zelensky har ju till skillnad mot Putin varit en stor statsman under den ryska invasionen.
Citera
2022-09-06, 07:44
Medlem
JymdKjams avatar
Jaha, RyZZland har fått slut på pang. Då vänder man sig till - trumvirvel - Nordkorea!

https://www.nytimes.com/2022/09/05/us/politics/russia-north-korea-artillery.html

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt

Citat:
Ett tecken på att ”den ryska militären fortsatt är hårt drabbade av försörjningsproblem”, enligt en amerikansk myndighetskälla AFP pratat med.

”Allt går enligt plan”
Senast redigerad av JymdKjam 2022-09-06 kl. 07:46.
Citera
2022-09-06, 07:44
Medlem
Ryssland köper raketer från Nordkorea?

https://www.di.se/live/uppgifter-fran-usa-ryssland-koper-raketer-av-nordkorea/

https://www.sydsvenskan.se/2022-09-06/usa-ryssland-koper-raketer-av-nordkorea
Citera
2022-09-06, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Röda armén bestod av flera miljoner man och led enorma förluster pga sin inkompetenta ledning kriget igenom.
Inte olikt dagens ryska armé för övrigt.
Men de vann, gjorde de inte det?

Ser ut som jag får komplettera min tes om att ryssarna går mot en militär seger i Ukraina.

Ryssarna ser ut att också gå mot en ekonomisk seger mot EU och USA!
Citera
2022-09-06, 07:47
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Ryssland köper raketer från Nordkorea?

https://www.di.se/live/uppgifter-fran-usa-ryssland-koper-raketer-av-nordkorea/

https://www.sydsvenskan.se/2022-09-06/usa-ryssland-koper-raketer-av-nordkorea

Ja, men hur ska de transportera dit dem? Det nästan på andra sidan jorden? Med deras logistik så blir nog en utmaning!
Citera
2022-09-06, 07:50
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Ni sojacuckar som blint dyrkar Magdalenas, EUs, Joe Bidens, Stoltenbergs och Aftonbladets lögner är bra triggade nu när Ryssland befriar stad efter stad i Ukraina.
Baserat på din posthistorik så är du mot högerextrema som AfS, våldtäktsmän och pedofiler (samt invandring?). Så det är lite oväntat att du plötsligt applåderar ett militärt angrepp av Ryssland på en fredlig granne.
Citera
2022-09-06, 07:50
Avstängd
OSS117s avatar
Citat:
Så här:

Röda armén tog sig över Dnierp under WWII trots tyskt luftvapen. Jag tror inte att dagens ryska armé har några problem att korsa några vattendrag. Det är något man övar på hela tiden.

Det finns redan tillräckliga resurser att ta sig över Dnierp vad jag förstår. Det är därför märkligt att man är så besatt i denna bro.

Inga problem sa du😂😂

De försökte ju häromdagen att åka över bron som du påstår bara har några små hål med ett lätt stridsfordon. Den brakade igenom bron och ligger nu på flodbotten.

Fan vad du fantiserar 😂😂🤣🤣
Citera
2022-09-06, 07:51
Avstängd
OSS117s avatar
Citat:
Men de vann, gjorde de inte det?

Ser ut som jag får komplettera min tes om att ryssarna går mot en militär seger i Ukraina.

Ryssarna ser ut att också gå mot en ekonomisk seger mot EU och USA!
De vann tack vare enorma vapenleveranser från USA, nu är det deras motståndare som får den hjälpen!

Do the math pucko!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in