2022-09-06, 01:17
Medlem
Värst vad rysstrollen i den här tråden har tystnat. Förut när jag postade om hur Ryssland ser allt mer pinsamt ut så var det 3-4 styck som skulle förklara hur Kiev snart faller.

Hursom så tror jag det är dags att börja diskutera hur man ska omhänderta alla de ryssar som snart kommer att ge upp i drivor. Tusentals kommer vara skyldiga till krigsbrott.
Citera
2022-09-06, 01:26
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Julian är problematisk. Tror han har någon from av depression eller något. Ibland så ser han bara allt som ett stort svart mörker och postar bara UKR förluster under en period.

Han repostar dessutom bara det som redan visats på telegram/andra OSINT-konton/nyheter utan att göra någon direkt analys. Att han är ogillad av alla är för att han postar nederlag oavsett vilken sida som haft nederlaget.

Andra konton jag föraktar är fuat och warmonitor3. De lever för klicken och skiter ur sig rykten och förstärker och fabulerar i mängd.

Kvar på min lista av bra källor är:
- defmon3 på twitter
- Illa Ponomarenko på twitter
- speak the truth på YouTube (men nuförtiden alltid 2 dagar efter)

Kanske är det han vill uppnå att föra över Bild-zeitung formatet till Twitter.
Vilket förmodligen är dåligt.
Citera
2022-09-06, 01:31
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Dina argument är en karbonkopia av Kremls nuvarande desinformationskampanj gentemot demokratierna i väst.
Vi har välfungerande demokratier i väst, dock med en opinion som infiltrerats av ryska trollfabriker för att slå split och skapa osämja. Flera andra västländer har sett samma sak - Ryssland spenderar mycket pengar på att försöka söndra de demokratiska länderna i väst. Tänk om man använt de pengarna till att förbättra livet för de fattiga på landsbygden. Men det vill inte Kreml – om folk lever goda liv vill de ju inte åka till fronten och bli Putins kanonmat.
Det måste vara enorma summor.
Citera
2022-09-06, 05:44
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Har nassarna slut på granater? Ganska blått på ua map för en gångs skull
https://omni.se/ryssland-kan-ha-slut-pa-granater-vid-arsskiftet/a/dw5Mwq

Citat:
"Ryssland kan ha slut på granater vid årsskiftet.

Vid årsskiftet kommer Ryssland ha gjort slut på i stort sett alla sina granater, artilleripjäser och pansarfordon, skriver den granskande sajten The Insider. Enligt sajten har Ryssland redan gjort av med minst sju miljoner granater sedan invasionen inleddes i februari
."

Dessutom håller även Rysslands robotar på att ta slut. Och tack vare sanktionerna kan rysshelvetet inte tillverka fler.

Samtidigt fortsätter den fria världen att ösa in krigsmateriel till Ukraina.
Senast redigerad av Jiren 2022-09-06 kl. 06:35.
Citera
2022-09-06, 05:52
Bannlyst
Today's Morning Joke:

Zelenskys rådgivare:

Михайло Подоляк
@Podolyak_M
We ask residents of occupied territories, including the Crimean peninsula, to follow the officials’ recommendations during de-occupation measures. In particular, to prepare a bomb shelter, stock up on a sufficient amount of water and charge the powerbanks. Everything will be 🇺🇦.
https://twitter.com/Podolyak_M/status/1566758149700329478?s=20&t=H5MmufB1iFbetwJ9zPjmDw

Ukrainas framgångar så här långt:

Military Advisor
@miladvisor
Ukrainian gains in 9 days since the start of the counteroffensive on the #Kherson front.
https://twitter.com/miladvisor/status/1566895792660570117?s=20&t=9ntdAs5oaMAgIU8pvdx6_w

Karta: https://pbs.twimg.com/media/Fb669pQWQAMK91t?format=jpg&name=large

Länkar hit så jag slipper svara alla.
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-09-06 kl. 06:06.
Citera
2022-09-06, 05:54
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Julian Röpcke blir mer och mer ett Z- troll för varje dag.
Han verkar falla för den defaitistiska propagandan som rysstrollen sprider. Deras uppgift är ju att skapa uppgivenhet och få det att se ut som att läget är hopplöst. Så att väst ska sluta finansiera Ukraina såklart.

Men faktum är att kriget går bättre och bättre hela tiden för Ukraina. Ryssland har inte längre nån kapacitet att göra annat än gräva ner sig och försvara. Och dom tappar mark på alla frontavsnitt om än i en långsam takt.
Citera
2022-09-06, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Och hur kom du över de ukrainska krigsplanerna? Du har väl vidarebefordrat dessa till Putin?
Röpcke har dem tydligen:

Julian Röpcke🇺🇦
@JulianRoepcke
More Russian accounts are claiming a new offensive on Siversk, Soledar and Bakhmut will start within days.
They claim, forces have paused to form a new strike group to capture those three cities.
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1566815523781885954?s=20&t=1N8HZRWA-VwJKTJZyo6trw

Det jag vet är att det inte är Bakhmut som är i fokus. Man kommer först att ge sig på befästningarna kring motorvägsringen runt Donetsk och på så sätt en gång för alla få slut på artilleri- och raketbeskjutningen mot civila rysskontrollerade områden.
Citera
2022-09-06, 06:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Folkomröstningar som sker under ockupation strider mot folkrätten. Du gillar ju att prata om folkrätt när du anser att Ukraina bryter mot den, så jag tänkte att det är bäst att jag upplyser dig om detta brott. Eventuellt kan ju Ryssland rättsligt ställas till svars för detta och att i efterhand förneka att en genomförd omröstning har genomförts kan ju bli svårt för ryssarna...

Och jag tror inte Ukraina bekymrar sig en enda sekund över denna s.k. omröstning. Det är mycket sannolikt att resultatet är fastställt redan nu (eller så håller man just nu på att bestämma resultatet), även fast det är några månader kvar till det att omröstningen ska äga rum. Sannolikt är ryssarnas största problem med denna typ av omröstningar just att bestämma hur resultatet ska bli. Det är ju inte helt lätt att avgöra vilket resultat som är bäst....om 99% röstar för ser det ju jättetjusigt ut (Putin blir glad). Men kanske bättre om bara 91% röstar för? Det sistnämnda resultatet kan ju kanske trots allt öka sannolikheten för att hemmapubliken övertygas.
Jag tror inte de behöver övertygas faktiskt. Och ja, det är mest ett spel för gallerierna.

Framtiden blir Novorossiya hursom!
Citera
2022-09-06, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag frågade inte efter vad du tyckte utan var det framgår i Peskovs uttalande att Ukraina kommer att kapitulera. För det kan väl inte vara så att du misstolkade hans uttalande i sann RetardoTodo-anda.
Det går att utläsa ur hans uttalande.

Om man begriper sig på diplomatlingo alltså.
Citera
2022-09-06, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Ok, vi väntar en vecka till. De kanske har en sån där stillasittande konvoj på gång igen
Röpcke har lite mer på det tydligen:

Julian Röpcke🇺🇦
@JulianRoepcke
More Russian accounts are claiming a new offensive on Siversk, Soledar and Bakhmut will start within days.
They claim, forces have paused to form a new strike group to capture those three cities.
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1566815523781885954?s=20&t=1N8HZRWA-VwJKTJZyo6trw
Citera
2022-09-06, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Uppenbart så går offensiven bra för Ukraina. Att Kherson inte vågar ha sin fejkade omröstning just nu tyder på det.

Ryssarna vet att de håller på och bli utkastade från Kherson.
Kherson:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Planerna:

Citera
2022-09-06, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Du bevisar ju just min tes att ord har olika betydelse och känsloladdning beroende på var man är och när man är där. Nazism var inget allmänt skällsord 1936 ändå var ideologin den samma som nu. Om 20 år (kanske beroende på hur ukrainakriget slutar) kommer ordet rasist att vara ett betydligt mindre laddat ord, kanske t o m något positivt.

Förresten, vet du vilka dom första som blev kallade för rasister var?

Nej, det handlar inte om att ord har olika betydelse. Det handlar om att orden används på olika sätt - utan att man tar hänsyn till ordens egentliga betydelse. Man bara använder dem för att ordens negativa laddning passar bra för syftet man vill uppnå, trots att det innebär att man egentligen våldför sig på ordets innebörd. Denna utökade, och närmast inflatoriska, användning av vissa ord urvattnar ordens betydelse och tonar ner ordens verkliga betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in