Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
4. Vad är källan att han ringde RB innan han ringde polisen? Han är förhörd efter att han ringde RB. SE sa ser var svårt komma fram till polisen, vi vet det var svårt komma fram till polisen. Du vet inte när han hade första kontakt med polisen. Du verkar inte förstå skillnaden.
Och han säger aldrig att polisen bett honom om tiden, som ni menar.
Källan är den första dokumenterade kontakten med polisen. Den är ca 1 timme efter att han har samtalat med RB. Allt utöver det är ju rena spekulationer från ditt håll.
Jo, han säger uttryckligen till RB att polisen och media vill ha utstämplingstiden. Läs förhöret med RB.
Att du misstror RBs ord får ligga på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
6. Vet SE inte något om synkningen med i första omnämnandet? Här är från första förhör där han nämner tiden.
Vid senare kontroll med fröken Ur har det konstaterats att stämpeluret gick en (1) minut för sakta. Rätt tid skall således vara 23:20
Alltså uppger dessutom både SE och PH att den loggade okorrigerade tiden var 23:19.
Jo, men han ljuger (förlåt, säger fel som du brukar säga....) ju
Det är tvärtom enligt RB.
Den officiella utstämplingstiden är 23:20. Och enligt RB gick stämplingsuret 1 min för snabbt. Så alltså var stämplingstiden 23:19. Inte 23:20 som SE påstår till polisen. RB säger enligt honom själv uttryckligen 23:19 till SE. Inte 23:20. Igen - läs förhöret med RB.
Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Att SE i tingsrätten säger han kontrollerat är en lögn - från dig. Eller jag förstår ju definitionen av lögn, så jag kan inte säga du ljuger, bara att du har fel. SE säger inte i tingsrätten att han kontrollerat tiden med RB.
SE säger uttryckligen i tingsrätten (och jag citerar
”Det här har jag kollat bara för några dagar sedan” när han påstår att utstämplingstiden är 23:21 plötsligt. Alltså 2 lögner i en smäll. Eller med vem har han kontrollerat detta fantasiklockslag med menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Och att SE själv vill ta saker med polisen ligger ju väldigt fint i rollen som det sena vittnet som törstar uppmärksamhet.
Mmm...men det ligger precis lika fint hos SE som GM som vill ligga steget före och kontrollera informationsflödet mellan Skandia och polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Nu i SEkten måste bli bättre på att förstå vad en lögn är.
Vänligen skippa sådant trams om du skriver till mig.
Det förpestar tråden och lägger samtalet på en nivå som jag absolut inte är intresserad av.