Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
1. Det första förhöret är ju
12:20 1 a mars. Jag antar att man inte direkt kopplas till förhör om man ringer in spontant. Eller menar du att han steg upp - försökte få tag på polis - lyckades inte med detta och ringde istället SvD?! För att sedan ringa polisen igen?!
2. Korrekt. Om jag har förstått det rätt är SvD den första tidningen som vill tala med honom. Iaf de första som skriver något om honom.
3. Stämmer nog bra att norsk media fick nyss om honom via SvD. Känns osannolikt att han själv ringer utländsk media. Men vem vet med honom
4. Har du källa på att allt detta skedde i din påstådda ordning?! Han ringde nämligen Robert B på Skandia (gällande utstämplingstiden)
innan han ringde polisen 
Enligt Robert pratade han med SE
11:30 - 11:40. Alltså närmare
en timma innan SEs första kontakt med polisen. Observera att SE hade först jagat Roberts chef men misslyckades med detta. Han fick tillslut tag på Robert genom att ringa hans hemnummer

Vi tar det igen...detta är INNAN han har pratat med någon polis. Vi säger det ännu en gång:
Ingen jagar honom! Han jagar dem!
5. 12:20 1 mars pratar han med polisen ja.
6. SE får 23:19 som tid av Robert B. Har SE någonsin använt det klockslaget offentligt menar du? I så fall när? Vad jag har läst inleder han med 23:20 (han vet inget alls om hur stämpelklockan synkar med fröken ur i detta skede) för att sedan addera ytterligare 1 min i tingsrätten. Och då påstår han till och med att han har dubbelkollat denna tid med Robert B. Ytterligare en lögn.
Vi adderar en 7a här. SE återkopplade aldrig till polisen med exakt utstämplings tid i början av mars vilket de aldrig heller verkade riktigt sugna på att följa upp. Vi kan också addera att Robert B erbjöd sig att själv att ta kontakt med polisen för att ge utstämplingstiden, vilket inte SE ville.
1. Antingen eller, att han fick tag på polis till slut som skulle ringa upp för förhör. Eller att han ringer och ringer men får upptaget. Man sitter ju inte gärna och ringer flera timmar i sträck om det är konstant upptaget.
4. Vad är källan att han ringde RB innan han ringde polisen? Han är förhörd efter att han ringde RB. SE sa ser var svårt komma fram till polisen, vi vet det var svårt komma fram till polisen. Du vet inte när han hade första kontakt med polisen. Du verkar inte förstå skillnaden.
Och han säger aldrig att polisen bett honom om tiden, som ni menar.
6. Vet SE inte något om synkningen med i första omnämnandet? Här är från första förhör där han nämner tiden.
Vid senare kontroll med fröken Ur har det konstaterats att stämpeluret gick en (1) minut för sakta. Rätt tid skall således vara 23:20
Alltså uppger dessutom både SE och PH att den loggade okorrigerade tiden var 23:19.
Att SE i tingsrätten säger han kontrollerat är en lögn - från dig. Eller jag förstår ju definitionen av lögn, så jag kan inte säga du ljuger, bara att du har fel. SE säger inte i tingsrätten att han kontrollerat tiden med RB.
7. Jo SE berättar om tiden i förhör 10 mars. Varför skulle SE säga åt RB att lägga tid på att få tag i polisen, när SE själv ändå skulle prata med polisen. RB påpekade ju för SE att han egentligen inte hade tid, SE hade redan stört honom, varför störa mer?
Och att SE själv vill ta saker med polisen ligger ju väldigt fint i rollen som det sena vittnet som törstar uppmärksamhet.
Nu i SEkten måste bli bättre på att förstå vad en lögn är.