Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Det borde du förstå om du läst mitt inlägg. Han kontaktas av den norska tidningen för att han pratat med deras svenska samarbetspartner.
Och när menar du han säger han är jagad av media och polis. Jag är ganska säker på att han aldrig säger det. Sägee han det inte så kan det inte vara en lögn.
Nej, han säger att polis och media vill ha tiden. Inte att de bett honom om den.
Nej, det finns stöd för att SE uppger rätt tid. SE säger att den loggade okorrigerade tiden är 23:19. Det säger också PH i sitt PM där han skrivit av en källa.
1. SE får inte kontakt med polisen
2. SE kontaktar en svensk tidning (om det nu var SvD, kommer inte ihåg exakt) de frågar bland annat om tiden
3. SE blir kontaktad av en norsk tidning som samarbetar med den svenska, de frågar om tiden
4. SE ringer och ber RB om tiden som media och polis vill ha. Och sjkälvklart vill media och polis ha tiden, därav råder ingen tvekan.
5. SE får tag i polisen
6. SE får tiden, men nu har bilden i media klarnat, tiden är inte längre viktig, och polis är lika svår få tag i.
1. Det första förhöret är ju
12:20 1 a mars. Jag antar att man inte direkt kopplas till förhör om man ringer in spontant. Eller menar du att han steg upp - försökte få tag på polis - lyckades inte med detta och ringde istället SvD?! För att sedan ringa polisen igen?!
2. Korrekt. Om jag har förstått det rätt är SvD den första tidningen som vill tala med honom. Iaf de första som skriver något om honom.
3. Stämmer nog bra att norsk media fick nyss om honom via SvD. Känns osannolikt att han själv ringer utländsk media. Men vem vet med honom
4. Har du källa på att allt detta skedde i din påstådda ordning?! Han ringde nämligen Robert B på Skandia (gällande utstämplingstiden)
innan han ringde polisen 
Enligt Robert pratade han med SE
11:30 - 11:40. Alltså närmare
en timma innan SEs första kontakt med polisen. Observera att SE hade först jagat Roberts chef men misslyckades med detta. Han fick tillslut tag på Robert genom att ringa hans hemnummer

Vi tar det igen...detta är INNAN han har pratat med någon polis. Vi säger det ännu en gång:
Ingen jagar honom! Han jagar dem!
5. 12:20 1 mars pratar han med polisen ja.
6. SE får 23:19 som tid av Robert B. Har SE någonsin använt det klockslaget offentligt menar du? I så fall när? Vad jag har läst inleder han med 23:20 (han vet inget alls om hur stämpelklockan synkar med fröken ur i detta skede) för att sedan addera ytterligare 1 min i tingsrätten. Och då påstår han till och med att han har dubbelkollat denna tid med Robert B. Ytterligare en lögn.
Vi adderar en 7a här. SE återkopplade aldrig till polisen med exakt utstämplings tid i början av mars vilket de aldrig heller verkade riktigt sugna på att följa upp. Vi kan också addera att Robert B erbjöd sig att själv att ta kontakt med polisen för att ge utstämplingstiden, vilket inte SE ville.