Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Men varför är han intervjuad 1 mars?
Varför skulle polis och media jaga honom 1 mars?
Ingen känner ju till honom och när de väl gör det beror på det på honom själv.
Och om jag har förstått det rätt ringer han själv in till Skandia på förmiddagen och vill veta den exakta utstämplingstiden av anledning av att han är jagad av media och polis.
Detta är fortfarande en lögn. Ingen jagar honom. Best case (men troligtvis inte)....någon har frågat
När han väl får chansen att uppge utstämplingstiden adderar han bekvämt en minut på tiden också

Det borde du förstå om du läst mitt inlägg. Han kontaktas av den norska tidningen för att han pratat med deras svenska samarbetspartner.
Och när menar du han säger han är jagad av media och polis. Jag är ganska säker på att han aldrig säger det. Sägee han det inte så kan det inte vara en lögn.
Nej, han säger att polis och media vill ha tiden. Inte att de bett honom om den.
Nej, det finns stöd för att SE uppger rätt tid. SE säger att den loggade okorrigerade tiden är 23:19. Det säger också PH i sitt PM där han skrivit av en källa.
1. SE får inte kontakt med polisen
2. SE kontaktar en svensk tidning (om det nu var SvD, kommer inte ihåg exakt) de frågar bland annat om tiden
3. SE blir kontaktad av en norsk tidning som samarbetar med den svenska, de frågar om tiden
4. SE ringer och ber RB om tiden som media och polis vill ha. Och sjkälvklart vill media och polis ha tiden, därav råder ingen tvekan.
5. SE får tag i polisen
6. SE får tiden, men nu har bilden i media klarnat, tiden är inte längre viktig, och polis är lika svår få tag i.