2022-09-03, 15:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Självklart har det med valet att göra. Jag tror inte heller att det är dom där skelett-dårarna som ligger bakom. Detta är sannolikt MSB, FRA eller liknande.
Nej. "Skelett-dårarna" är nog bara en syndabock för större krafter som vill störa folkets val. Det var väl Runar som körde DDoS attacker? Det kan vi glömma. Synd att vi bara har ett alternativ att välja på.

Självklart finns det samband. När Zelensky var här pajade Bank-ID.

Nu har det kommit igång en stund igen.
Citera
2022-09-03, 15:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. "Skelett-dårarna" är nog bara en syndabock för större krafter som vill störa folkets val. Det var väl Runar som körde DDoS attacker? Det kan vi glömma. Synd att vi bara har ett alternativ att välja på.

Självklart finns det samband. När Zelensky var här pajade Bank-ID.

Nu har det kommit igång en stund igen.
Jepp, det har funkat i 10 minuter nu för mig, så man får passa på att besvara så mycket man hinner innan det dyker igen.

Borde inte detta kunna undvikas om man använder sig av CloudFlare? Eller är det för dyrt?
Citera
2022-09-03, 15:21
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Självklart har det med valet att göra. Jag tror inte heller att det är dom där skelett-dårarna som ligger bakom. Detta är sannolikt MSB, FRA eller liknande.

Att det inte är skelettdårarna är jag helt enig med dig om. Fast varför MSB eller FRA skulle sabotera för Flashback övergår dock mitt förstånd - kan du utveckla?

För mig verkar dylikt bara konspiratoriskt. Är dock helt enig med att det verkar finnas krafter som vill sabotera för Flashback. Inte alls osannolikt att det har med valet att göra, har dock svårt att förstå vad man vill uppnå? Några teorier kring det?
Citera
2022-09-03, 16:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Att det inte är skelettdårarna är jag helt enig med dig om. Fast varför MSB eller FRA skulle sabotera för Flashback övergår dock mitt förstånd - kan du utveckla?

För mig verkar dylikt bara konspiratoriskt. Är dock helt enig med att det verkar finnas krafter som vill sabotera för Flashback. Inte alls osannolikt att det har med valet att göra, har dock svårt att förstå vad man vill uppnå? Några teorier kring det?
Man vill givetvis förhindra att det offentliga narrativet som presenteras i SVT, TV4 & övrig ljugmedia blir ifrågasatt.
Citera
2022-09-03, 17:09
Medlem
Citat:
Man vill givetvis förhindra att det offentliga narrativet som presenteras i SVT, TV4 & övrig ljugmedia blir ifrågasatt.

Ah, okej! Vilket narrativ anser du är det korrekta då? Alltså vad pågår egentligen som inte rapporteras om? Antar vi hamnar OT ifall du ger ett utförligt svar här, men kan du posta en länk till lämplig tråd??
Citera
2022-09-03, 17:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Ah, okej! Vilket narrativ anser du är det korrekta då? Alltså vad pågår egentligen som inte rapporteras om? Antar vi hamnar OT ifall du ger ett utförligt svar här, men kan du posta en länk till lämplig tråd??
Hela principen med Flashback är att här rapporteras & dokumenteras det som fulmedia förtiger & förvanskar. Så det är ingen enstaka tråd som man vill undertrycka, det är allt sammantaget.
Citera
2022-09-03, 17:15
Medlem
Citat:
Hela principen med Flashback är att här rapporteras & dokumenteras det som fulmedia förtiger & förvanskar. Så det är ingen enstaka tråd som man vill undertrycka, det är allt sammantaget.

Åh, ok, tack! Då förstår jag hur du menar.

Fast då är jag ännu mer oenig med dig i att MSB och FRA skulle ligga bakom själva attacken. Jag tror förvisso att båda övervakar vad som skrivs (det ingår i deras uppdrag), men inte att de rent operativt går in och försöker strypa trafiken.

Min åsikt alltså. Jag hoppas vid Gud att du har fel och jag har rätt!

PS. Andra intressenter känner jag kan vara bakom själva störningarna. Vilka de är och varför har jag för lite kunskap om för att ha teorier om i dagsläget.
Senast redigerad av Dancer-in-the-dark 2022-09-03 kl. 17:24.
Citera
2022-09-03, 17:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Att man transporteras tillbaka till 90-talet ifall man använder adblocker på Flashback är inget medvetet från vår sida, men givetvis bra om så är fallet. Varför skulle någon ens vilja blockera annonserna på Flashback? Ingen funktion vi skapat, men givetvis bra om så är fallet.

När det gäller VPN så är det mer komplicerat. Vi anser att det är viktigt att besökarna kan använda VPN. Jag har allltid VPN påslaget, och vägrar att använda tjänster som blockerar VPN. Periodvis behöver vi blockera trafik till Flashback då vi återkommande utsätts för DDoS-attacker. Ibland fungerar dessa blockeringar inte så jättebra. Men vi gör vårt bästa. Det kanske inte funkar så bra med TOR, men VPN-tjänster som har svenska IP vill vi ska fungera. Tyvärr så är det ibland svårt att veta vilka vi ska göra undantag för.

Om du använder VPN så rekommenderar jag dig att använda svenska IP. Vet att kunder hos NordVPN kan ha problem även med svenska IP. Oklart varför. Absolut inget vi önskar.

admin

Det som utmärkt de senaste veckornas elände är att det inte längre går att använda svenska exitnoder för TOR under pågående attacker. Tidigare har det alltid varit möjligt. Man har alltså kunnat lägga in:

ExitNodes {SE} StrictNodes 1

i torrc-filen och då kunnat koppla upp sig mot Flashback under pågående attack.

Nu är det inte längre möjligt, vilket gör det omöjligt för säkerhetsmedvetna användare att använda Flashback under långa perioder.

Min fråga är om det är en medveten ändring förorsakad av att DDoS-trollen börjat använda svenska exitnoder, eller en omedveten konsekvens av att ni uppdaterad någon blockningsfil som innehåller alla kända TOR-noder, även de svenska.

Om det förra gäller är det ju bara att bita i det sura äpplet, men om meningen inte var att blockera svenska exitnoder skulle jag vilja be att de avblockeras igen.

Det här är en säkerhetsfråga. Jag har sett flera användare klaga i den här tråden och andra trådar under pågående attacker över att de inte längre kan använda TOR, vilket sannolikt innebär att de kopplat upp sig nakna eller i bästa fall med VPN. Det kan förstås vara frestande att släppa på säkerheten om man inte kommer in annars, och alla tänker kanske inte på att anonymitet bara fungerar om man alltid använder den. Ordspråket en gång är ingen gång gäller tyvärr inte för brott mot anonymiteten.
Citera
2022-09-03, 17:33
Medlem
Citat:

Kan inte släppa detta! Tror att Enoch.Thulin är inne på något mycket viktigt. (Dock tror jag inte på de aktörer h*n nämner.)

VILKA har intressen av att sabotera valet 2022? Ryssland? Varför krånglar Flashback så mycket på sistone?

Tar gärna emot svar som gör att jag kan läsa/skriva vidare i rätt tråd!
Citera
2022-09-03, 18:39
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det som utmärkt de senaste veckornas elände är att det inte längre går att använda svenska exitnoder för TOR under pågående attacker. Tidigare har det alltid varit möjligt. Man har alltså kunnat lägga in:

ExitNodes {SE} StrictNodes 1

i torrc-filen och då kunnat koppla upp sig mot Flashback under pågående attack.

Nu är det inte längre möjligt, vilket gör det omöjligt för säkerhetsmedvetna användare att använda Flashback under långa perioder.

Min fråga är om det är en medveten ändring förorsakad av att DDoS-trollen börjat använda svenska exitnoder, eller en omedveten konsekvens av att ni uppdaterad någon blockningsfil som innehåller alla kända TOR-noder, även de svenska.

Om det förra gäller är det ju bara att bita i det sura äpplet, men om meningen inte var att blockera svenska exitnoder skulle jag vilja be att de avblockeras igen.

Det är troligtvis så att de som attackerar forumet även använder svenska TOR-noder.
Inget jag kan garantera, men lovar att det saknas intresse från vår sida att blockera adresser som inte används för dessa attacker.

admin
Citera
2022-09-03, 19:01
Medlem
systems avatar
Personligen är jag beredd att utföra olagliga handlingar mot de som stryper tillgången till denna oas.
Citera
2022-09-04, 00:37
Bannlyst
Jag har inte problem med att besöka siten själv den flyter på som vanligt.

// wuseman
Senast redigerad av wuseman 2022-09-04 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in