2022-07-06, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Japp samma här.

samma problem föross i utlandet.
sker nu typ bara 2 gånger i veckan. kan inte fb kontrollera en sådan smal sak är ju lite prekärt.

"frånkoppla vpn" men jag har ju för fan ingen vpn!
Citera
2022-07-06, 23:19
Avstängd
Glömde att skriva att det har fungerat sedan jag skrev mitt förra inlägg.
Det var då jag lyckades komma in på FB. Men det var lite problematiskt för mig idag.
Inte bara felmeddelandet, utan jag fick vänta 15 min pg.av att jag "skrivit in fel lösenord" vilket jag inte gjort.
Citera
2022-07-07, 08:43
Administrator
admins avatar
Citat:
Glömde att skriva att det har fungerat sedan jag skrev mitt förra inlägg.
Det var då jag lyckades komma in på FB. Men det var lite problematiskt för mig idag.
Inte bara felmeddelandet, utan jag fick vänta 15 min pg.av att jag "skrivit in fel lösenord" vilket jag inte gjort.

Vi lyckades fixa problemen vid 22-23-tiden igår.
Det bör fungera betydligt bättre nu.
Finns fortfarande saker som vi behöver fixa, men det ska funka bättre nu än innan.

admin
Citera
2022-07-07, 08:43
Medlem
Nu går det väldigt långsamt igen..
Citera
2022-07-07, 08:55
Medlem
swebarbs avatar
Problemet kvarstår även nu knappt 9 på morgonen och jag får direkt:

502 Bad Gateway
nginx

detta händer titt som tätt att man får bad gateway när man ska öppna eller ladda om en sida, sjukt störigt och händer under alla tider på dygnet.
Citera
2022-07-07, 08:59
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Men hallå. I många år har du med ojämna mellanrum sagt exakt samma sak. Ni ska fixa och dona för att klara fler besökare. Sen är det precis samma sak igen med lika många eller färre besökare.

När Rakhmat Akilov för fem år sedan körde lastbil på Drottninggatan i Stockholm så hade vi lika många besökare som igår kväll. Skillnaden är att under terrordådet 2017 så låg forumet nere. Vilket det uppenbarligen inte gjorde igår. Går vi tillbaka ännu längre i tiden så hade vi motsvarande problem vid +50 000 besökare, och går vi ännu längre tilllbaka så hade vi samma problem när vi hade +500 besökare.

Det hjälper givetvis inte dig. För jag håller med om att det varit problem på senare tid. Men senare igår kväll lyckades vi fixa dessa problem (som berodde på att vi tillfälligt tvingades använda mindre kapacitet än vanligt). Vi gör vårt bästa. Med de resurser vi har. Igår kväll var det omkring 80 000 besökare på forumet, och utöver detta så pågick ett par mindre DDoS-attacker och en del andra attacker. Hade detta inträffat för några år sedan så hade forumet legat nere. Så det blir bättre, även om du inte upplever det som så.

admin
Citera
2022-07-07, 09:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi lyckades fixa problemen vid 22-23-tiden igår.
Det bör fungera betydligt bättre nu.
Finns fortfarande saker som vi behöver fixa, men det ska funka bättre nu än innan.

admin
Ja nu fungerar det utan problem för mig iaf.
Citera
2022-07-07, 09:13
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Är det inbyggt i Flashback forum att man ska transporteras tillbaka till 90-talet om man surfar bakom vpn och adblocker?

Att man transporteras tillbaka till 90-talet ifall man använder adblocker på Flashback är inget medvetet från vår sida, men givetvis bra om så är fallet. Varför skulle någon ens vilja blockera annonserna på Flashback? Ingen funktion vi skapat, men givetvis bra om så är fallet.

När det gäller VPN så är det mer komplicerat. Vi anser att det är viktigt att besökarna kan använda VPN. Jag har allltid VPN påslaget, och vägrar att använda tjänster som blockerar VPN. Periodvis behöver vi blockera trafik till Flashback då vi återkommande utsätts för DDoS-attacker. Ibland fungerar dessa blockeringar inte så jättebra. Men vi gör vårt bästa. Det kanske inte funkar så bra med TOR, men VPN-tjänster som har svenska IP vill vi ska fungera. Tyvärr så är det ibland svårt att veta vilka vi ska göra undantag för.

Om du använder VPN så rekommenderar jag dig att använda svenska IP. Vet att kunder hos NordVPN kan ha problem även med svenska IP. Oklart varför. Absolut inget vi önskar.

admin
Citera
2022-07-07, 11:34
Medlem
swebarbs avatar
admin: jag tycker inte att man kan säga att en sida som bara visade en vit sida igår är att säga det inte var dött, för det var det ju fullständigt när det var som värst uppenbarligen går sidan helt ner vid 50k besökare när det blir stora nyheter och så borde det ju inte vara.
Citera
2022-07-07, 18:13
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Japp samma här.

Testa att rensa cookies om du har problem och i vissa fall inte kommer in på grund av XID fel.
Citera
2022-07-07, 19:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Att man transporteras tillbaka till 90-talet ifall man använder adblocker på Flashback är inget medvetet från vår sida, men givetvis bra om så är fallet. Varför skulle någon ens vilja blockera annonserna på Flashback? Ingen funktion vi skapat, men givetvis bra om så är fallet.

Jag får ibland, exempelvis just nu, upp meddelandet:

Annonsblockering skadar oss.

Annonserna är forumets enda intäkt och är nödvändiga för att vi ska kunna finnas kvar.
Om möjligt ber vi er därför att stänga av annonsblockeringen när ni besöker Flashback. Tack
Jag har aldrig använt någon annonsblockering, men jag får ändå upp meddelandet.
Citera
2022-07-07, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Testa att rensa cookies om du har problem och i vissa fall inte kommer in på grund av XID fel.
Ok, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in