Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Ambassaden begär inte ekonomiskt stöd. De begär att vissa sanktioner skall hävas så de kan betala sina räkningar. Alternativet är att Ryssland upphör med sin diplomatiska verksamhet i Sverige. Jag tror det är bäst för både Sverige och Ryssland om de diplomatiska relationerna bryts så Sverige bör inte upphäva sanktionerna och på samma sätt bör den svenska ambassaden stängas ned i Moskva.
Det var mer än vad jag visste. När är det beräknat att Ukraina befriar de rysk-ockuperade provinserna?
Absolut. Är du villig att stödja en direkt NATO/EU-intervention i Ukraina där amerikanska och europeiska soldater ställs mot ryska? Jag är för. Är du?
Jag antar att det blev jobbigt nu när det framgick att det var du och inte jag som tillhörde det pro-ryska lägret.
Precis, det krävs betydligt mer än vad som västvärlden ger till Ukraina och i förlängningen krävs det också att västvärlden vågar kriga. Tyvärr kryllar tråden av pro-ryska troll som vänder sig mot att EU och NATO skickar trupp till Ukraina.
Ja, visst gör det. Det är dags att västvärlden slutar hjälpa Ryssland och skickar trupp. NATO har 3.5 miljoner soldater plus ytterligare soldater från EU skulle få ett snabbt avslut på kriget. Tyvärr finns det ju många i tråden som är rädda för ett krig som involverar västvärlden. De vill slåss till den sista ukrainaren men vill inte slåss till den sista amerikanen, svensken, tysken, britten och spanjoren. Faktum är att NATO har alla möjligheter att redan nu börja bygga upp styrkor i Finland och Baltikum. Någon i tråden argumenterade för att lösa upp Ryssland. Då krävs det att vi plockar Moskva. Dags att lyckas med det som Bonaparte, Karl XII, Hitler osv. misslyckades med.
Du har nog rätt här!
Det är dags att rycka plåstret!
Enligt all kunskap är ryssens strategiska kärnvapen inte operativa. De har inte haft råd att göra nödvändiga uppdateringar och utbyte av nödvändig hårdvara.
Detta gjort medvetet då inte en Putin räknat med att det skulle bli aktuellt.
Taktiska kärnvapen har de givetvis ett hyfsat antal av...