Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Lol, och nyss så försökte ett rysstroll övertyga mig om att "det går jätte dåligt för Ukraina i söder"!
Om nu det rySSka målet var att "avmilitarisera Ukraina" så borde ju inte den rySSka ambassaden i Storbritannien vilja avbryta "den ryska framgången i söder!:"
Tilläggas skall att den ryska "ambassaden", (spioncentralen), i Sverige bönar och ber Stockholms handelskammare om ekonomiskt stöd för att kunna fortsätta "verksamheten".
Slava Ukraini!
Ambassaden begär inte ekonomiskt stöd. De begär att vissa sanktioner skall hävas så de kan betala sina räkningar. Alternativet är att Ryssland upphör med sin diplomatiska verksamhet i Sverige. Jag tror det är bäst för både Sverige och Ryssland om de diplomatiska relationerna bryts så Sverige bör inte upphäva sanktionerna och på samma sätt bör den svenska ambassaden stängas ned i Moskva.
Citat:
Ursprungligen postat av
leach
Jobbigt värre för pissryssen.
As Many as 80,000 Russian Troops Hurt or Killed in Ukraine
Det var mer än vad jag visste. När är det beräknat att Ukraina befriar de rysk-ockuperade provinserna?
Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Jag är villig att offra Ryssjävlarna för Ukraina. Är du?
Absolut. Är du villig att stödja en direkt NATO/EU-intervention i Ukraina där amerikanska och europeiska soldater ställs mot ryska? Jag är för. Är du?
Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Du verkar inte ha någon koll överhuvudtaget.
Jag antar att det blev jobbigt nu när det framgick att det var du och inte jag som tillhörde det pro-ryska lägret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Exakt så. Vill man krossa Ryssland krävs det mer än sanktioner och lite daterade vapensystem. Fråga Napoleon och fråga Tyskarna.
Precis, det krävs betydligt mer än vad som västvärlden ger till Ukraina och i förlängningen krävs det också att västvärlden vågar kriga. Tyvärr kryllar tråden av pro-ryska troll som vänder sig mot att EU och NATO skickar trupp till Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av
platyzma
RySStrollens desperation visar på Ukrainska framgångar.
Ja, visst gör det. Det är dags att västvärlden slutar hjälpa Ryssland och skickar trupp. NATO har 3.5 miljoner soldater plus ytterligare soldater från EU skulle få ett snabbt avslut på kriget. Tyvärr finns det ju många i tråden som är rädda för ett krig som involverar västvärlden. De vill slåss till den sista ukrainaren men vill inte slåss till den sista amerikanen, svensken, tysken, britten och spanjoren. Faktum är att NATO har alla möjligheter att redan nu börja bygga upp styrkor i Finland och Baltikum. Någon i tråden argumenterade för att lösa upp Ryssland. Då krävs det att vi plockar Moskva. Dags att lyckas med det som Bonaparte, Karl XII, Hitler osv. misslyckades med.