2022-09-03, 11:25
Medlem
SD visade sig faktiskt jättesvaga i Rysslandfrågan. Alla vet om det. Även folk jag känner som älskar SD och röstat SD sedan 2006 fattade inte vad SD höll på med, speciellt SD-snubben som twittrade hejvilt om Rysslandsstöd...
Citera
2022-09-03, 11:27
Medlem
Duvlorts avatar
Vem/vilka skrev manuset till denna pressbrief? Grotesco-gänget?
Citera
2022-09-03, 11:29
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vilka är dessa supertydliga kopplingar?
Vad skulle du kalla en jättelång serie av incidenter som pekar i Kremls riktning? Tillfälligheter? Statistiska anomalier?
Citera
2022-09-03, 11:34
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var väl också detta som sedan ledde till den misslyckade kampanjen »Alla ska med«. Om man tror sig finnas till för alla så finns man i realiteten inte till för någon.
Apropos.

Jag tror dock de två partierna använder meningen lite olika.

Alla ska med.
Socialdemokraterna.

Alla ska med.
Miljöpartiet.

I socialdemokraternas fall handlar det som du säger om att alla ska rymmas under den socialdemokratiska filten. Alla andra partier ska helst avvecklas.

I miljöpartiets fall är det nog snarare en miljöfascistisk syn på valfrihet. Är du inte med ska du sättas i kurran.
Citera
2022-09-03, 11:34
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Vad skulle du kalla en jättelång serie av incidenter som pekar i Kremls riktning? Tillfälligheter? Statistiska anomalier?

Är det en jättelång serie av incidenter nu? De var ju supertydliga alldeles nyss?

-Jag upprepar det att en vecka innan kriget, kunde inte Jimmie välja mellan Bajden och Pottin.

Det tycks vara Hultqvists säkraste argument för rysskopplingar i SD, verkligen supertydligt om du frågar mig.

Får faktiskt hålla med Löfven där, -Man kan inte välja så där mellan två länder.
Sverige kan väl inte skötas som en förskola?

-Magdalena. Vem vill du helst ligga med, Putin eller Biden?
Senast redigerad av Duvlort 2022-09-03 kl. 11:41.
Citera
2022-09-03, 11:35
Medlem
Det var väl inte helt oväntat av S med ett sånt här desperat utspel.

Ryssland har ju trollat hela det svenska medie-landskapet under år nu. Och stora delar av väst-världens medie-konglomerat för den delen också. Under många år. Politiker vill höra det politikerna har sagt till tjänstemännen att politikerna faktiskt vill höra.
Att säkerhetspolisen och MUST inte kan eller ens vill identifiera alla dessa uppenbara säkerhetspolitiska hot i vår del av världen är förstås en politisk skandal. Föregången av flera uppenbara rättsskandaler, nedtystade genom flertalet politiskt besvärande kling- och klangpolisiära insatser.

Det här är ett billigt försök av S att sopa globalismens politiska bakgård under mattan. Sanningen är att man sedan länge redan har förlorat kriget. S har bara lite svårt att hänga med och fatta det.
Ryssland har gjort det bra, och de är skickliga.

Det mest realpolitiskt Ryssvänliga partiet i riksdagen är Vänsterpartiet. Och det är detta parti som åtminstone spelteoretisk skall utgöra en grund för S regeringsunderlag.
Det blir svårt, dessutom skall man få igenom en NATO-process, som vilar på politisk besvärliga och sköra eftergifter en konflikt, som i globalismens namn blivit förflyttad ända in i riksdagen.

Apropå säkerhetshot. Och kopplingar och beroenden till andra nationer och annan statsmakt.
Och det skall Sverige hantera med långtgående nedrustning av svensk försvarsindustri och försvarsförmåga. Och nedrustning av polismyndigheten. Och vården. Och civilförsvaret.

Vem har kopplingar till Putin och Ryssland, de som låter sig trollas, låter sitt land destabiliseras och sönderfalla? Eller de som aktivt vill motverka den utvecklingen?

Vanligtvis så tycker jag att man kan förmedla en mer positiv bild av Försvarsminister Peter Hultqvist. Men det här var ett lågvattenmärke. Uselt. Riktigt jävla uselt.
Citera
2022-09-03, 11:38
Bannlyst
Det verkar inte ett säkerhetshot att ta in massa folk från afrika och mellanöstern som skjuter ned andra mönniskor i sverige. Dessutom alla jävla bränder bara 9 idag i lilla kristianstad. Inget säkerketskot als
Citera
2022-09-03, 11:47
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Well, efter att en person blivit påkommen med att hitlerhälsa hundra gånger så finner i alla fall jag att man kan säkerställa det självklara; nämligen att det står utom all rimligt tvivel att personen är nazist och gillar att hitlerhälsa.

Så SD har kopplingar till Nazityskland? Inte Ryssland?
Citera
2022-09-03, 11:48
Medlem
Duvlorts avatar
Nej, jag tycker vi gör som Stefan Löfven vill. Sverige ska styras av korvgubben.
Citera
2022-09-03, 11:52
Medlem
Citat:
Så SD har kopplingar till Nazityskland? Inte Ryssland?
Nån av skaparna till BSS var säkert gift med dåtidens nazilära. Du får nysta mer i det själv:

https://www.google.com/search?q=sverigedemokraternas+kopplingar+till+ryss land
Citera
2022-09-03, 11:54
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker vi gör som Stefan Löfven vill. Sverige ska styras av korvgubben.
Låter vettigare än Dick Abrahamsson i varje fall:
Anders W Johnson menar dock att SD:s agerande inneburit en säkerhetsrisk för hela riksdagen.

– Här har man anställt en person som visar sig ha figurerat under fem olika identiteter, och det visar sig sedan att han fått sex miljoner kronor av en kriminell rysk affärsman med kopplingar Putin-regimen. Det är oerhört allvarligt. Och det här andra fallet idag (Dick Abrahamsson, reds anmärkning) bekräftar bara de gemensamma nämnarna: Ryssland, Kent Ekeroth och Sverigedemokraterna.
”Ryssland, Kent Ekeroth och SD – den gemensamma nämnaren”
Senast redigerad av Poor.Boy.Valentine 2022-09-03 kl. 11:57.
Citera
2022-09-03, 11:55
Medlem
Citat:
Well, efter att en person blivit påkommen med att hitlerhälsa hundra gånger så finner i alla fall jag att man kan säkerställa det självklara; nämligen att det står utom all rimligt tvivel att personen är nazist och gillar att hitlerhälsa.
Kan du skicka länkar till det du påstår, att SD:s riksdagsgrupp gör hitlerhälsningar?
Sen tror jag att desperationen hos dig och andra på vänsterkanten börjar bli lite väl tydlig. Du skriver i en tråd som handlar om Rysslands kopplingar, du hänvisar till hitlerhälsningar, kriget i Ukraina startades av Putin för att avnazifisera landet. Tycker du inte själv att ditt inlägg saknar relevans för trådens syfte? Tror du då att Putin vill ha hjälp av nazister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in