2022-09-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Och för helvete, ni som håller på och länkar till Expo, ETC och dylikt som om det vore någon sorts saklig journalistik. Ni är medvetna om att de är del av vänsterns "propaganda/trollarmé" va?
Tror du att SD-vänliga medier kommer granska dem? Nej, det är normalt att granskning kommer från dem som inte sympatiserar. Det betyder inte att informationen är fel. Om du hittar faktafel så kan du ju uppmärksamma det i stälet för att underkänna källan.
Citera
2022-09-03, 10:33
Medlem
systems avatar
Jag såg spektaklet till presskonferens.

Min omedelbara fråga var om inte någon någotsånär verklighetsnykter person på Socialdemokraternas kontor sade typ:

”Men Magdalena. Är det här verkligen så smart? Jag tror att detta kanske kan uppfattas som en aktion som görs i ren desperation.”

Det vore väldigt intressant att få veta hur de interna samtalen hölls inför detta magplask.
Citera
2022-09-03, 10:40
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag såg spektaklet till presskonferens.

Min omedelbara fråga var om inte någon någotsånär verklighetsnykter person på Socialdemokraternas kontor sade typ:

”Men Magdalena. Är det här verkligen så smart? Jag tror att detta kanske kan uppfattas som en aktion som görs i ren desperation.”

Det vore väldigt intressant att få veta hur de interna samtalen hölls inför detta magplask.
Minns du tillsammans för Sverige eller vad det hette, tror jag såg Lena Mellin äta en snorkråka på raden längst fram sedan fick en judinna stå och prata om att Sverige inte har någon kultur haha rena väckelsemötet.
Citera
2022-09-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tror du att SD-vänliga medier kommer granska dem? Nej, det är normalt att granskning kommer från dem som inte sympatiserar. Det betyder inte att informationen är fel. Om du hittar faktafel så kan du ju uppmärksamma det i stälet för att underkänna källan.

Valet är här och som alltid när det närmar sig val börjar samtliga medier att slänga upp precis all möjlig skit om de partier just deras publikation inte sympatiserar med. Gammalt skit, påhittat skit och kanske ett och annat guldkorn till relevant skit mitt i all annan dynga men det är hart när omöjligt för en lekman att att särskilja från allt annat som kastas fram. ALLA framstår som desperata, både medier och politiker. Precis som löftena och valfläsket är vilseledande är de "granskande nyheterna" det. Om man läser politiska nyheter den sista tiden innan ett val och låter det forma hur man röstar så har man alltid blivit lurad av ett propagandamaskineri. Oavsett vilket läger man tillhör.

Kolla på den förda partipolitiken istället och forma valet efter det.
Citera
2022-09-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
——
——-
Vem kom på att använda sig av de två statsråd som har utgjort det i särklass största hotet mot rikets säkerhet sedan Stig Berglings dagar?

Många tittare var nog fullkomligt fyllda av häpnad över detta. Även experter har uttryckt sin förundran att just dessa två fräcka filurer höll i konferensen. Framstod som en ren absurditet.

Kan inte annat än instämma här.

Sedan tror jag att den största säkerhetsrisken för landet ligger i partiernas, och inte minst socialdemokraternas, brådska i att snabbt befordra personer av annan etnisk härkomst. Det tar generationer innan lojaliteten mot det egna hemlandet försvinner. Detta är lätt att utnyttja för främmande makter. Om jag pratar med andra generationens invandrare slås jag ofta av hur lite de har tagit till sig svenska värderingar och ett svenskt tankesätt.
Citera
2022-09-03, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, de översvämmar sådana trådar och dränker med kvantitet. Flashback verkar inte heler vilja stävja samordnad propagandaverksamhet som förstör nyanserad diskussion.Jag undviker att spekulera enskilda användares hemvist, pga 1.06. Men om man ser att det finns en överlappning, mellan att heja på Ryssland och att heja på SD, hos en stor grupp användare så tycker jag nog det visar på att varningen på presskonferensen inte var tagen ur luften.

Dessvärre så tror jag de har mycket hjälp av sin armé, eller arméer. Därför de satsar så mycket på det.
Extremism är aldrig bra, men ni får inte glömma att det går both ways, på partiledarnivå också!
Rödgröna som konstant kommer dragandes med att alla som röstar på SD är rasister och nazister. Det är nog en ganska liten del av SD's röstare som är rasister och nazister. Jag känner då inte till någon som är det. Det är sina egna gamla sosseväljare de nu sätter denna stämpel på. Tror du att de någonsin kommer att återvända efter att ha blivit kallade för det?
Inte jag.

Glöm heller inte rapporteringen om valkontor som "glömmer" att ta med SD's valsedlar. Det är propaganda på högsta nivå det!
Citera
2022-09-03, 11:04
Avslutad
Det är måste vara den mest absurda, pinsammaste och mest panikslagna pressträffen som gjorts i modern tid.

Ygeman står trött, energilös och bara svamlar helt ohejdat. Man har ju hört allt det där och alla floskler redan. Vad är strategien egentligen? Det finns ju inga normala människor med jobb som kommer gå över till S. De arbetslösa och sjukskrivna svenskarna har de ju redan.

Kommer de göra liknande pressträff med partiet Nyans också som kommer ta väldigt många av deras valboskap? För det är nog där de borde rikta krutet. De som gått från S till SD får de aldrig tillbaka.
Citera
2022-09-03, 11:06
Medlem
Tintinikongos avatar
Desperationen är på topp hos sossarna. Denna pressträff var något av det mest pinsamma i svensk television. Vi måste rösta bort denna byfåne-regering.
Citera
2022-09-03, 11:08
Medlem
Att kalla ca 22% av Sveriges befolkning för en säkerhetsrisk är ta mig fan diktaturliknande förhållande! äckliga jvla sossar! RÖSTA RÄTT
Citera
2022-09-03, 11:16
Bannlyst
Har några referenser till kosackvalet framförts? Mycket lika fast tvärtom.
Citera
2022-09-03, 11:20
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
74 miljoner amerikaner identifierar sig inte som MAGA-people. Endast lill-vingen av fascister (MAGA) i partiet gör det.

Nu när du vet det så föreslår jag att du håller dig till ämnet; de supertydliga kopplingarna mellan SD och Ryssland.

Vilka är dessa supertydliga kopplingar?
Citera
2022-09-03, 11:23
Medlem
COV-NL63s avatar
Ygeman och Hultqvist verkar glömma (FB) Socialdemokraternas rysslandskopplingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem